OPGELOST ruitensproeier reservoir en pompje

Lees meer
05-03-2022 13:22 - 03-12-2023 12:33 #198059 door Lo Bouwens
OPGELOST ruitensproeier reservoir en pompje is gemaakt door Lo Bouwens
Kan ik in mijn Amazon Combi uit 1965 simpelweg ieder ruitenwisserpompje van 12 volt monteren? Of moet het per se een Volvo-pompje zijn? En die vraag geldt ook voor het reservoir en de ophangbeugel.
Ik zie in de webshop namelijk dat ik om een nieuw/gereviseerd ruitenwisserpompje te kopen het oude moet inleveren, Maar ik heb geen oud pompje en ook geen reservoir met aansluiting. Bovendien lijkt de prijs voor het pompje van € 59,95 me wel erg hoog, als je overal elders een universeel pompje kunt kopen voor een fractie van die prijs en zonder inruil. Ook het reservoir en de ophangbeugel (die ik ook beide ook niet bij de auto heb gekregen) vind ik behoorlijk duur.
Kortom: is er behalve de aantasting van de originaliteit bezwaar om een universeel sproeiersysteem (reservoir, pomp, bevestiging) aan te brengen?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2022 13:44 #198060 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic ruitensproeier reservoir en pompje
Nee, geen enkel bezwaar, tenzij je originaliteit erg belangrijk vindt. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2022 14:01 #198061 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic ruitensproeier reservoir en pompje
Bedanrt Rik
Dan wordt het een Hella ruitensproeierreservoir voor €27,32 inclusief ophangbeugel en pomp. Flink verschil met de Volvo prijs van ruim €103,35 (€ 19,95 voor het reservoir, €19,95 voor de beugel, €59,95 voor de pompmotor en €3,50 voor de dop) waarbij ik niet eens zie of de zuigslang van het dopje naar de bodem er voor die prijs bij is. Zó erg hecht ik nou ook weer niet aan originaliteit.
Lo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2022 10:54 #198078 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic ruitensproeier reservoir en pompje
Het moet toch ook wel 2e-hands te verkrijgen zijn? Toevallig heb ik het niet liggen, maar een ander misschien wel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2022 10:06 #198108 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic ruitensproeier reservoir en pompje
Ik heb het origineel niet tweedehands voor een redelijker prijs kunnen vinden, laat staan nieuw. Maar wel een sproeiertankje van een Volvo 66/340, die voor ongeveer twee tientjes aangeboden worden en die qua uitvoering  erg op het origineel voor de Amazon lijken, alleen zit het pompje in de dop er bovenop. Ben nog even in afwachting van de percieze maat om te bekijken of dat op de originele plaats op het binnenscherm past. Leek me voorlopig het beste alternatief.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2022 13:49 #198285 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic ruitensproeier reservoir en pompje
Intussen bij Ernst Kastelein in Loosdrecht een gebruikt origineel rond sproeiertankje gekocht met ophangbeugel en apart pompje voor een zeer redelijk bedrag.,
Deze topic is dus  klaar. Ik kan Ernst met zijn Volvomuseum en onderdelenmagazijn (Zwedenparts.com) bij iedereen van harte aanbevelen. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.