APK op z'n Frans

Lees meer
14-07-2015 19:35 #152796 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic APK op z'n Frans
Ik heb in de jaren '70 ook nog wel eens een auto "gerestaureerd" met plaatjes blik, een teerkwast en een blindklinktang.
Kan er nu alleen met schaamte aan terugdenken, maar t was toen heel gewoon. Breed geaccepteerd.
Ik ben eigenlijk altijd blij als de APK-keurmeester iets vindt wat mijzelf was ontgaan. Al is het maar een aandachtspunt.
Altijd goed als er eens iemand anders (met verstand van zaken) naar kijkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2015 22:23 #152797 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic APK op z'n Frans

"Joop van Putten" schreef:
Bij deze auto wordt al aangegeven dat hij na 2017 APK-vrij is, maar juist bij dit soort auto's met een bedenkelijk onderhoud is een APK wel nuttig, ook na 50 jaar: link.marktplaats.nl/m947272375
Mijn Amazon is van hetzelfde jaar, maar ik heb al besloten iedere twee jaar een APK-gelijkende keuring te laten uitvoeren.

Prima idee Joop, goed technisch onderhoud is en blijft belangrijk, in de eerste plaats voor de veiligheid en daarnaast voor het behoud, APK-plicht of niet.
Ik vind het echter wat ver gaan om een auto die je verder niet kent te betichten van bedenkelijk onderhoud. Waar baseer je dat op? Het feit dat hij er wat rommelig uitziet onder de motorkap zegt volgens mij niets over de veiligheid -en daar draait het toch om- van deze auto. Ik heb liever een betrouwbare auto waarvan de remmen het 100% doen dan eentje die me tegemoet glimt en waarbij de remmen ff zijn vergeten. Het mooiste is natuurlijk een auto die remt én glimt én er netjes uit ziet 8-) Je kan een euro echter maar één keer uitgeven en als ik moet kiezen tussen technisch of optisch onderhoud dan weet ik t wel. En misschien denkt deze eigenaar er wel hetzelfde over ;)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2015 23:00 #152801 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic APK op z'n Frans
De auto is technisch in orde volgens de beschrijving. Gebruikssporen, maar geen woord over de carosserie.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.