wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
28-04-2012 23:34 #113240 door René Minnebo
wat heb jij vandaag gedaan is gemaakt door René Minnebo
Populair en handig topic op vele forums, zal hem bij deze hier ook eens introduceren, in 1 overzicht bij kunnen houden wie wat uitvreet in zijn garage, op de stoep, of ergens anders. Het hoeft niet perse over de volvo te gaan natuurlijk je kan ook melden dat je bijvoorbeeld met je huis bezig bent geweest of je hebt lekker een terrasje gepakt, het maakt niet uit waar het over gaat maar hou het wel netjes. Een foto bij je topic is helemaal top.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2012 23:53 #113241 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic wat heb jij vandaag gedaan
Achterveren vervangen van mijn groene 164e.
Ook beide motorsteunrubbers want deze waren beide kompleet afgescheurd op de elandrun ondanks dat ze in goede staat waren, was wel een lastig karweitje want de hele motor was zo'n 3cm naar achter getrild.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2012 16:30 #113264 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
vandaag hout kloven, alvast voorbereiding voor de volgende winter. Kunnen we eindelijk onder onze veranda zitten. Er lag al 2 jaar 4 kuub hout te drogen. Heb nu op het erf tegen de schutting van de buren een hout hok gemaakt en dat kan nu gevuld worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2012 16:43 #113265 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vrijdag de hele nieuw geschilderde vooras afgemonteerd en onder de auto gezet van de 144, inclusief nieuwe fuseekogels, bussen, schokdempers en remklauwen. Bij het ontluchten bleek dat de remklauw rechtsachter verstopt zit: geen olie te bekennen. Zero pedaaldruk ook. Balen dus. Ik laat het maar even, moest heel even naar Parijs, dan maar weer verder sleutelen. Oh, en de vloer links langs de dorpel lassen. :o

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2012 21:10 #113314 door Niels van de Ven
Beantwoord door Niels van de Ven in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik heb dit weekend de binnenkant van de motorkap eens flink schoongemaakt met ontvetter en een plamuurmes...
De motor heeft volgens mij een hele tijd gelekt zonder dat de vorige eigenaar dit wist, er zat ontzettend veel olie aan de binnenzijde.

Eerst dachten we dat het de kleppendekselpakking was, deze is vervangen maar het lekt nog. Nu blijkt het de krukaskering te zijn. Als we die gaan vervangen zullen we ook meteen de carterpanpakking vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2012 21:54 #113319 door Sieds Hiddema
Beantwoord door Sieds Hiddema in topic wat heb jij vandaag gedaan
Wel leuk bedacht, niet origineel want het lijkt op Facebook.
Maar wil ik het ook allemaal weten wat die duizenden leden doen?
Op Facebook laat ik mijn eigen vrienden toe en meer niet en niemand buiten die vrienden kan mijn berichten lezen.

Alles van dit forum wordt door de Google zoekmachines overgenomen en is voor iederen openbaar.
En zolang de club het forum, of een deel, niet achter een password zet, schrijf ik niet veel op.
Een nickname werk ook, alleen krijg je deze ook als naam op het Volvo magazine ;)

Andere forums houden gelukkig beter rekening met de privacy van hun leden.

Wat ik vandaag gedaan heb?
Ik heb vandaag een zwart leren bikervest beplakt met het motorclublogo, dat ik WSFH member ben, mijn nickname etc.
Lijkt dus nu een beetje op dat van de MC's, de zware jongens ;)
Zaterdag rijden we met duizenden motoren uit alle windstreken naar Utrecht voor een statement. Veel motorevenementen werden vorig jaar werden afgelast wegens vermeende strijd tussen de Hell Angels en Satudaru.
En hier worden dan weer tienduizenden motorliefhebbers, standhouders en de horeca de dupe van, jammer dat het zo moet.

Dus zaterdag iedereen met een motor op naar Utrecht voor de bevrijdingsrit: rots-dhc.nl/index.html voor info
En dit is mijn motorclub: www.wsfh.nl/Joomla/index.php/home

En dan volgende week weer eens werken aan de Katterug, de defekte B18 er uit en een andere B20 er in, anders is het seizoen voorbij voor je het weet.

- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2012 23:07 #113426 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag een volvo 245 vol met stammen en ander hout afgeleverd bij de milieustraat in zaandam. De wagen zat tot het dak vol, spatlappen raakte de grond bij inveren (drempel). Daarna een stenenknipper gehaald bij BO-RENT en verder gegaan met het straatwerk (randjes afwerken). Morgen weer verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2012 16:58 #113514 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic wat heb jij vandaag gedaan
Gister de bodem uit de 164 geslepen LV en de dorpel en binnendorpel een stuk eruit gehaald.
Vanaag weer 2 nieuwe stukken in de bodem erin gelast en de binnendorpel er al in gelast.
Vond het best snel gaan voor iemand die voor het eerst zelfstandig last, gister om 9 uur begonnen om 5 uur alles eruit geslepen vandaag om 9 uur begonnen en om half 4 alles er al ingelast op de dorpel na 8-)

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2012 21:02 #113766 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik doe even paar dagen als het mag.

Jullie hadden nog een paar pic's tegoed van mijn hout hokkie maar omdat er een stapel stenen voor stond duurde dit even Moet alleen nog een stukje lood, boeidelen en windveren plaatsen. En in novermber moet de boom verplaatst worden want ik kan net niet de laatste 2 pannetje plaatsen. Verder heb ik al het knip werk rondom het erf gedaan, dat mocht wel een keer na 11 jaar (schaam je). Ik heb ook nog 2 trapjes gemaakt, 1 voor de bijkeuken deur en 1 voor de tuindeuren.

Omdat we op hemelvaartdag een tuinfeestje hadden wilde ik ook alle rommel van het erf hebben, al 11 jaar (zolang duurt de renovatie al) ligt er altijd wel hout of stenen ofzo op het erf en ik wil deze zomer nu ook wel is lekker buiten zitten. Dus een grote schoonmaak gehouden en zie de foto's voor het resultaat.

Er is nog genoeg te doen zoals jullie kunnen zien, ik verveel me niet

het hout hokkie



en dan het opgeruimde erf, alhoewel er staan nog een paar kratjes met boeren geeltjes maar de kratjes 60 kg per krat dus die heb ik lekker laten staan.



de 2 trapjes



mijn andere hobby ruimte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2012 15:34 #114224 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Steiger weer voor het huis laten zetten door de buurmannen (mag hem tijdelijk lenen) om houtwerk (sier) tussen de torentjes te maken. De basis zit er sinds vorig jaar en nu het weer beter weer gaat worden wil ik het afmaken. Er gaat gewerkt worden met red ceder, amerikaans grenen, lood en zink. Ik doe alles in eigen beheer. Zo heb ik het hele huis de afglopen 10 jaar aangepakt tot en met de fundering aan toe (dit heb ik laten doen)




De basis. Net na de 2e WO is het originele sierwerk eraf gehaald, volgens mij door achterstallig onderhoud en is er een rollaagje gemetseld. Ik wil het weer terug zoals het was.



Hier een voorbeeld van hoe het moet worden, te zien is dat dit nog origineel is want er is al wat sierwerk weggeschuurd / gekrabt. Maar in grote lijnen wordt het bij mijn huis net zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.