versnelling

Lees meer
22-06-2018 09:10 #177408 door Rob Meier (GAST)
versnelling is gemaakt door Rob Meier (GAST)
heb nig veel met Amazon gereden onlangs, draaide als een tierelier, vanochtend wilde ik hem de garage uitrijden, maar ik krijg hem niet meer in eender welke versnelling, lijkt wel of de versnellingspook vastgeroest is. Wat kan dit zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
22-06-2018 13:06 #177410 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic versnelling
Hoi Rob, heb je de koppeling gecontroleerd? Als je een hydraulisch bediende koppeling hebt, is mogelijk de hoofd-of hulpcylinder defect. Laat iemand de koppeling intrappen en kijk zelf onder de auto of de gaffel beweegt. Dit als eerste controle. Het (KOPP.)olieniveau moet natuurlijk op peil zijn.
gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2018 13:26 #177411 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic versnelling
Hoi Cor, dank je voor snelle reactie. Defecte cylinder, kan dat echt van ene op andere moment? Ik heb ook aan de olie gedacht, ik heb gelukkig staan.
Ik zal eens kijken (later vandaag) of de gaffel beweegt, hopelijk zie ik dat want hij staat nu weer in de garage, en ik kan hem daar niet echt opkrikken. Mvg, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
22-06-2018 20:18 - 22-06-2018 20:19 #177423 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic versnelling
Hoi Rob; meestal lekt de kopp.olie geleidelijk weg maar je klacht kan ik bijna niet anders plaatsen. De M40 versnellingsbak loopt alleen vast als je langdurig zonder olie rijdt. Maar ja, alles gaat een keer kapot, Wel kan de moer van de versnellingsbak lostrillen waardoor de pook loskomt. Dus ik hoop voor je dat het de kopp. cilinder(s) zijn.. We horen het van je.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2018 09:48 #177426 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic versnelling
Goedemorgen Cor, en anderen,

ik weet n iet wat voor type koppeling ik heb, Amazxon 1965, maar ik heb net even gekeken, koppeling periodiek intrappen, als ik dan ondfer de motorkap kijk aan de achetkant van de versnellngsbak zie ik iets heen en weer bewegen, zit een dikke veer achter, en zo te zien maakt de beweging nog de hele slag.
De pook is trouwens niet los denk ik , lijkt mij toe dat ik hem dan juist goed moet kunnen bewegen, of toch niet?
Ik heb jaren geleden de koppelingsolie laten vervangen., dus wellicht is de olie nu weg (?). Dan zou ik eens moeten kijken waar de vuldop zit (anders moet ik hem latyen afslepen, ook een gedoe).
Groet, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2018 12:25 #177427 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic versnelling
nog wat info, nu weet vast iemand van jullie wat het probleem hier is

net nog even in de Amazon gezeten, als ik niet start kan ik de koppeling intrappen en hem in alle versnellingen krijgen
als ik start gaat er niets meer, ik krijg hem in geen versnelling, met uiterst veel moeite en wat lawaai zou ik hem in z'n achteruit kunnen krijgen

vast iemand die nu weet wat het is :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2018 14:34 #177428 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic versnelling
Rob,
heb het donkerbruine vermoeden dat de drukgroep de koppeling plaat niet vrijgeeft. Dus ik denk toch opereren! helaas
Succes fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2018 15:10 #177429 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic versnelling
Van Eric van Vliet hoor ik het volgende:

Drukgroep/gaffel gaar. Heb het ook gehad met m'n 144. Dan komt de koppeling net niet helemaal los van het vliegwiel en dan krijg je de bak in geen enkele versnelling (met lopende motor)

Misschien is je gaffel (deels) gebroken/krom geraakt, dat verklaart waarom het van de ene op de andere dag ineens mis is.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2018 18:39 #177431 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic versnelling
Hoi Eric, Fred, hartelijk dank, dat wordt dus een operatie! Prettig weekend, Roib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2018 19:03 #177432 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic versnelling
heren,
gaffel breken en scheureun kan, maar die zijn van geperst/gezet staal, bij de koppelingen uitgevoerd met een kabel, De hydraulisch bediende koppelingen hebben normaliter een gietijzeren gaffel en breken nagenoeg niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.