- Berichten: 295
Lekkage BW35 145E '72
- Ruud Reniers
- Offline
- Elite-lid
Eén van de mogelijke opties is dat er teveel in zit door bijvoorbeeld een verkeerde peilstok.
Weet iemand of er uberhaupt verschillende lengtes zijn en wat dan de juiste lengte is?
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Lekkage betekende bij mij uitvallen 2e en daarna kapotgaan van de bak.
Ik heb de oliepan aangepast maar ook dat wilde niet baten altijd atf mee dat vloog er doorheen.....
Sinds ik een 5 bak heb ingebouwd rijd ik 1 op 10 ipv 1 op 8 en rijd heerlijk rustig 120 en sneller.
Voor mij geen automaat meer
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton Everaers
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 114
Ik heb ze in de jaren dat ik mijn Volvo heb allemaal al een keer in mijn handen gehad en inmiddels is mijn BW35 al jaren droog als een noot en werkt perfect. Voor mij geen handgeschakelde bak meer.
Let ook op de ATF die je erin gooit. Een BW35 accepteert geen Dexron. Gebruik ATF-A of F.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Bij een vakkundig uitgevoerde revisie worden al deze zaken ook vernieuwd en kun je jarenlang probleemloos vooruit met je BW35. Ook voor mij nooit meer een handbak. Wel is een viertraps automaat natuurlijk nog prettiger en ook zuiniger.Ton Everaers (GAST) (GAST) schreef : Er zitten behalve een pakking voor de carterpan een hoop oliekeerringen en o-ringen in een BW35. Controleer de oliekeerringen van de schakelstang aan beide zijkanten van de bak, de o-ring op de peilstok, de kilometertelleraandrijving en de oliekeerringen van de in- en uitgaande as.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton Everaers
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 114
Tot dat duidelijk is waar die olie precies vandaan komt is het niet fair om het revisiebedrijf aan de schandpaal te nagelen. Maar als na grondig ontvetten blijkt dat olie langs eerder genoemde o-ringen of keerringen lekt dan zou ik eens een stevig gesprek aangaan met degene die de bak al 3x heeft 'gereviseerd'. Als ik als hobbyist een BW35 oliedicht kan krijgen dan zou een revisiebedrijf dat zeker moeten kunnen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Het is geen hele sterke bak, maar die van mijn 1800E lekt al 15 jaar na revisie geen druppel.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Overmatige lekkage van de BW35 is volgens mij ook geen vaak voorkomend verschijnsel. Problemen met niet goed functioneren na een zeer lange gebruiksperiode kan je eerder verwachten en dat is niet abnormaal. Vergeet niet dat de BW35 werd gemonteerd in Volvo’s van inmiddels meerdere decennia oud. Zo’n bak behoeft –net als een motor- op een gegeven moment een revisie. En als je er 15 jaar na een revisie nog geen poblemen meer mee hebt gehad, valt het met die sterkte wel mee, zou ik zeggen...Ed van der Zee schreef : Ja, een goed gereviseerde BW35 moet gewoon droog zijn.
Het is geen hele sterke bak, maar die van mijn 1800E lekt al 15 jaar na revisie geen druppel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Mijn 1800E heeft ca 40.000 km gereden sinds ik hem heb.
Hij heeft het awarding voor de kiezen gekregen omdat ik een snelle achterin heb en op de snelweg tegen de 6500 toeren draai.
Een AW71 ligt te wachten voor het geval de bak lured krijgt.
Deze is onder de 200/700 en 900 gebruikt en heeft dezelfde schakelmomenten als de BW35 maar er zit een overdrive achter
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Mogelijk is ook bij jou de as versleten bij de keerkring.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.