Auto overspuiten

Lees meer
15-11-2013 10:36 #134007 door John Haazen
Auto overspuiten is gemaakt door John Haazen
Ik loop al jaren met het idee om mijn Amazon Combi over te laten spuiten. De huidige lak is na ruim 46 jaar versleten. De body is strak en hard (muv wat blaasjes rond de voorruit) en ik wil dezelfde kleur aanhouden. Wat mij tot nog toe tegen heeft gehouden is het kostenplaatje. Nu zie ik op internet de volgende site www.autospuiterij.eu/ . Dit zijn redelijke prijzen! Heeft iemand ervaring met dit bedrijf :?: Zijn er nog aan te bevelen bedrijven rond Helmond :?: Tips :?:
Ik hoor het graag.

John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2013 12:46 #134009 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Auto overspuiten
Niet om gelijk kort door de bocht te zijn, maar voor die prijs(en) kun je een auto niet spuiten. Een direct familie lid van mij liep tegen hetzelfde aan als jij, die had een 145 en die heeft hij eerst in Ridderkerk laten spuiten (2003) en was toen 1500 euro kwijt. Wel zelf zoveel mogelijk demonteren en de rest werd afgeplakt. Niet duur en je krijgt DE kwaliteit voor die prijs. De schuursporen waren door de lak te zien. :twisted:

Goed bijna 10 jaar verder en in 2011 weer laten spuiten voor ongeveer 1750 euro door een bedrijf in Friesland. Auto werd zelfs opgehaald en weer gebracht en wat denk je hetzelfde verhaal. Schuursporen en op sommige plaatwerkdelen chemische reacties. (bedrijf ging kort na aflevering falliet)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een echt proffesioneel bedrijf in de buurt, kost wel veel meer maar je hebt zicht op tijdens het werk en indien er zich toch iets voordoet is het makkelijker en sneller te regelen als de goedkope snelle jongens.

Niet doen is mijn advies, en dan doel ik niet op dit bedrijf maar gewoon over het algemeen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2013 17:25 #134018 door LJ Dekker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2013 22:00 #134024 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Auto overspuiten
Dat weet ik, maar de topic starter wil het zo goed koop mogelijk. Goedkoop een auto spuiten bestaat gewoon niet, mits je niet zoveel aandacht schenkt aan kwaliteit en het over een paar jaar weer wilt laten doen. Tenzij je een prof bent die gebruik kan maken van een goed ingerichte werkplaats en spuitcabine. Ik heb destijds mijn combi in mijn eigen werkplaatsje strak gemaakt en gespoten en echt waar dat doe ik nooit meer. Het is me gelukt, ding was retestrak en glad en ik heb het arbeidsloon bespaard en alleen al aan verf en plamuur ben je al 1000 euro kwijt, maar nooit meer van mijn leven. Er staat nog een Opel Admiral in de werkplaats, nou die gaat mooi naar de spuiter en die leeft zich maar uit. Goed kost me 4 tot 5000 euro maar dat heb ik er wel voor over.

Als je echt low budget wil gaan dan moet je je wagen gaan rollen met industrielak van wijzonol met een beetje lijnolie. Doe je dit aanbrengen met de juiste roller en een beetje geduld en je ziet niet dat de wagen gerold is. 42,50 de liter kost de lak tegenover 90 euro de liter voor de lak zonder de harder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
16-11-2013 16:27 #134040 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Auto overspuiten
Hoi,

Toevallig ben ik net bezig met een 144 GL van een nieuwe laklaag te laten voorzien. Kost me een kleine 1000 euro inclusief het spuiten van de binnen kant van de "nieuwe" deuren. Voor dat geld kan je best een goed resultaat behalen, hangt natuurlijk voor een groot deel af van waar je mee begint. Verder speelt natuurlijk wat je er van verwacht, als je concours staat willen dan gaat het em niet worden voor 1000 euries. Als ik het goed begrijp is de auto van John hard zonder deuken etc. net als de 144 van mij. Normaal gesproken gaat het meeste tijd en dus geld zitten in het strak maken. Ik ben net klaar met schuren, eerst waterproof met 400 en daarna met 600. Er waren een paar kleine deukjes en die heb ik met fijn plamuur weggewerkt. Hopelijk heeft de spuiter de komende week tijd om hem af te plakken en te spuiten. Wat ik aan de website merkwaardig vind is dat men "om de kosten laag te houden" alleen met contanten werkt", m.a.w. zwart. Niet echt handig om op je website te vermelden! Overigens heb ik ook spuit resultaten gezien van vele duizend euries die na een paar jaar ook op diverse plaatsen roest vertoonde, dus veel geld is niet altijd garantie voor succes.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2013 07:45 #134062 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Auto overspuiten
Mooi, deze reacties kan ik straks goed gebruiken om de (juiste) knoop door te hakken. Natuurlijk heb ik niet de illusie dat de vanaf prijzen op internet straks ook onder de factuur staan. Ondertussen heb ik telefonisch contact gehad met de spuiter en afgesproken om volgende week met mijn auto naar zijn bedrijf te komen, zodat we weten waar we over praten.
Naar aanleiding van de research (Google) die ik tot nog toe heb gedaan, heb ik op dit moment best wel een goed gevoel over dit bedrijf. Ik vind het ook een pluspunt dat ik bij dit bedrijf ter plaatse dingen zelf kan doen, waardoor ik thuis niet met de rotzooi zit.

Ik houd jullie op de hoogte en alle reacties zijn uiteraard welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jos Iske (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2013 14:32 #134183 door Jos Iske (GAST)
Beantwoord door Jos Iske (GAST) in topic Auto overspuiten

"van Bosch" schreef:
Hoi,

Toevallig ben ik net bezig met een 144 GL van een nieuwe laklaag te laten voorzien. Kost me een kleine 1000 euro inclusief het spuiten van de binnen kant van de "nieuwe" deuren. Voor dat geld kan je best een goed resultaat behalen, hangt natuurlijk voor een groot deel af van waar je mee begint. Verder speelt natuurlijk wat je er van verwacht, als je concours staat willen dan gaat het em niet worden voor 1000 euries. Als ik het goed begrijp is de auto van John hard zonder deuken etc. net als de 144 van mij. Normaal gesproken gaat het meeste tijd en dus geld zitten in het strak maken. Ik ben net klaar met schuren, eerst waterproof met 400 en daarna met 600. Er waren een paar kleine deukjes en die heb ik met fijn plamuur weggewerkt. Hopelijk heeft de spuiter de komende week tijd om hem af te plakken en te spuiten. Wat ik aan de website merkwaardig vind is dat men "om de kosten laag te houden" alleen met contanten werkt", m.a.w. zwart. Niet echt handig om op je website te vermelden! Overigens heb ik ook spuit resultaten gezien van vele duizend euries die na een paar jaar ook op diverse plaatsen roest vertoonde, dus veel geld is niet altijd garantie voor succes.

Groet,

Mathieu.


Met contanten werken wil zeker niet zeggen dat ze het zwart doen. vaak wordt daar mee bedoelt dat men graag "boter bij de vis" ziet, dus niks op rekening!

Prima toch dat er dit soort bedrijfjes zijn!. Als je inderdaad niet te hoge eisen stelt kan het best een prima resultaat opleveren.

Porsche en klassieker verzekeringen en circuitdekking www.afic.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2013 20:55 #134192 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Auto overspuiten
pinnen (en betaalautomaten) zijn allemaal ook weer kosten voor de verkoper, aan de ene kant is het veilig voor de verkoper maar het zijn degelijk kosten wat de banken/betaalproviders rekenen! Dus inderdaad hoeft niet "zwart" te zijn ;)

gr.Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2013 00:31 #134200 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Auto overspuiten
Beste John, ik woon op de Filippijen en heb mijn auto hier laten spuiten.
Het laswerk en en een gedeelte van het plamuurwerk heb ik zelf gedaan de rest de spuiter. (zie renovatie Volvo amzone op de Filippijnen) bij mijn restauratie.
Die spuiter is bij mijn thuis met zijn collega 10 dagen bezig geweest.
Ik was ongeveer 725euro kwijt incl materiaal.
Als ik dit terug reken naar Nederlands tarief zou ik ongeveer 7000 euro kwijt geweest zijn.
Wat ik wil zeggen de prijzen die hier genoemd worden zijn normaal en voor goed werk kom je niet goedkoper uit.

Wat je misschien ok nog kunt proberen is je auto in een voormalig oostblok land te laten spuiten/restaureren daarzij de tarieven goedkoper.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.