Front dampers better than Koni!!!!
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Rubber strut top - note the bush sticks up about the strut tower
the strut in position
And the strut off - note how little travel there is and the clamps on the spring.
Take note of the stem size
This is the spring top retainer with the bearing welded on due to the ultra short springs
Mono tube damper in the strut
shperical bearing top mount in position - note the holes are sloted to allow adjustment
I cut the spreder plates down from a 240 to go over the slotted holes
So how did the damper get into the 340 strut?
Well I had to bore out the top nut that holds the normal damper in. I used the outer casing from 240 GLT front mono tube
The oringinal spring top has had the bearing removed and a peice of tube welded in its place
I have since updated the design of the strut top to allow fdirect fitment with no need to drill the body.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gr
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
What brand are the shocks?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
only the casing from teh 240 glt damper is used. I hade to cut it down quite a bit to get it to fit in. The damper is of unknown origin but I could get more made the same but this would be evry expensive.
340cbr the damper inserts are Bilstein but other mono tube dampers could be used
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
I bought me my Front Koni's for ?30!
So they have to be 20 times as good as Koni's to make up for the costs...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
In fairness 30 euros is very cheep for a pair of dampers even std oil ones new cost more than that so not a fair comparison. New Koni's would cost near 450 euros I would think. Also keep in mind some of teh cost is the bearing strut top mount. The bearing mounts are much better than rubber ones for three resons 1) improved location and constant suspension geometry 2) camber adjustability 3) lighter steering. I have found since fitting the adjustable bearing strut tops the steering is a little lighter so that is a nice bonus. The bearing tops can be used with std dampers.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.