× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-03-2010 18:40 #630038 door V300 register
Volvo 340 met 19.000 km; goede koop? is gemaakt door V300 register
Een hele goede dag mede Volvo liefhebberers,

Op dit moment ben ik een hele tevreden Volvo 340 rijder, aangezien ik het hele leuke auto's vind kijk ik geregeld naar tweede hands exemplaren.

Vandaag zag ik een Volvo 340 uit 1989, 1.4 automaat staan.
Deze heeft 19.000 op de teller en de vraagprijs is 2.900 euro. Ik vraag me af of dit wel een 'gezonde' kilometerstand is...met andere woorden: is het niet slecht dat de auto zo lang zo weinig kilometers heeft gelopen ?
Ik wil graag nog jaren Volvo 340 rijden (zo lang het mogelijk is) en als jullie zeggen dat deze kilometerstand geen kwaad kan, dan denk ik dat het een buitenkans is.

Alvast dank voor jullie ongetwijfeld goede raad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2010 18:44 #821075 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?
je kunt afhankelijk van de toename in kilometers de laatste 5 jaar wel zeggen of je zo'n auto met een oprijwagen op moet halen en hem eerst half uit elkaar trekken en beschadigde/versleten/verdroogde delen moet vervangen voor je er gewoon de weg mee op gaat.

als van die kmers de afgelopen 5 jaar 10.000km is verreden dan zal het onderstaande misschien wel meevallen; hoewel het niet geheel onverstandig is om zo snel mogelijk een grondige onderhoudsbeurt uit te voeren.

denk bijv aan;
- ALLE vloeistoffen
- koelslangen
- v-riemen, variomatic riemen
- conditie schijven variomatic (bij langdurige stilstand in een vochtige ruimte kan het chroom beschadigen op de plaatsen waar de riem dan zit)
- rem -slangen, -cylinders, -klauwen
- schokbrekers
- bussen/rubbers wielophanging
- deurrubbers etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-03-2010 19:28 #821088 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?
Voor dat geld had ik het niet gedaan. Je kan beter ??n kopen die wat meer heeft gelopen en altijd goed onderhoud heeft gehad. Ga er maar vanuit dat ie in al die jaren alleen maar kleine stukjes heeft gereden en dat de koppeling snel aan de beurt is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-03-2010 19:33 #821090 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?
Sluit me volledig bij Anjo aan. Heb ook pas een 340 met (toen) 18xxx km uit '83 gekocht en ondanks dat deze nog regelmatig reed toch een hoop werk van gemaakt. Kijk daarvoor even in de showroom.

Wat ik zo snel niet in Anjo zijn lijstje zie zijn de kleppendeksel- en carter pakking.

Staat deze toevallig bij een dealer of goed universeel autobedrijf? Dan mag hij voor deze prijs best wel een goede en nauwkeurig nagekeken auto (met garantie?) afleveren.

Is het een partikulier of handelaar dan zou de prijs best nog wel wat naar beneden mogen.

Ik zou zeggen ........ doen :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2010 19:39 #821092 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?
ik zou in eerste instantie de motor op bedrijfstemperatuur laten komen en dan een filter + oliewissel doen; kleppendekselpakking bestel je mee als je gaat kleppenstellen bij de onderhoudsbeurt en carterpakking pas vervangen als hij begint te zweten:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-03-2010 19:52 #821095 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?
Deze auto staat bij Serva, een offici?le Volvo-dealert in de regio Amersfoort. Ik heb de advertentie al eens gelezen en voor die prijs zou je toch haast aan garantie gaan denken! Wat in dit geval waarschijnlijk de beste garantie is, is een volledige onderhoudshistorie, plus iemand die je eerlijk kan vertellen waarom die auto zo weinig heeft gelopen.

Als ik 2900 euro zou betalen voor een 340 mag hij best een beetje perfect zijn, dus ook GEEN gezeik met de vario, GEEN gezeik met de motor/carburateur. Ik weet niet in hoeverre Serva nog 'in the know' is voor wat betreft variomatics. Vaak zijn dit soort auto's een soort showroomliefjes, bij De Beemd had je volgens mij ook tijdenlang een 340 sedan op marktplaats voor een behoorlijk pittige prijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2010 09:11 #821144 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?
340 weinig km

[mod]Dit is g??n advertentierubriek, deze advertentie graag in de daarvoor bestemde advertentierubriek op de website plaatsen![/mod]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2010 13:17 #821185 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?
Dank voor de vele uitgebreide reacties. Als ik het zo lees, denk ik eerder dat het om een "sleutel-auto" gaat. In de buurt ken ik een garage met een monteur die erg veel van Volvo-340's af weet en er ook veel mee sleutelt.
Misschien is het een idee om de auto daar na aanschaf neer te zetten, met de opdracht: "100% controleren en rijklaar maken". Ik heb alleen geen flauw idee hoe het kostenplaatje er dan uit gaat zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2010 14:30 #821199 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?
Ik zou in jouw geval denk ik de discussie met de dealer aangaan. Naar mijn mening is de prijs erg riant en zit er nog wel wat speelruimte in, zeker omdat hij op marktplaats aangeeft dat er GEEN garantie op de auto zit.

Nu is de prijs natuurlijk altijd moeilijk in te schatten voor dit soort auto's, zeer lage km stand, dealeronderhouden en verkocht, maar ...

Mijn 340 had nog minder gelopen, is van 1983 (dus wegenbelastingvrij), is "van een oud vrouwtje geweest en heeft altijd binnen gestaan" (kortom in absoluut roestvrije en bijna onbeschadigde staat), van een particulier gekocht voor minder dan de helft van wat deze dealer durft te vragen...

Ga de discussie maar aan en zie wat er gebeurt.

Suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2010 20:47 #821266 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?
Bij deze dealer durf ik m'n handen wel in het vuur te steken over de kwaliteit van de kennis, (IK wordt prima geholpen met de zoektocht naar onderdelen voor de 3's en 7's... incl technische tips) maar zelfs dan vind ik 'm nog wel aan de prijs. Ik zou zeggen, kletsen en een goede proefrit zegt meer dan veel speculaties hier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets