× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Inbouwen airco

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-01-2012 12:05 #631767 door V300 register
Inbouwen airco is gemaakt door V300 register
Ik kan een GLT met airco overnemen. De auto zelf is echt niet meer te redden, maar een complete airco is natuurlijk uniek. Ik zou dit graag in mijn GLS inbouwen, maar die heeft een mkII dash. Kan ik dat kachelhuis overzetten? Ik zit dan natuurlijk met de inlaat onder het rooster van de motorkap (en de sproeikopjes van de wis-was installatie). Ik neem aan dat mijn GLS nog (lang) niet gespoten en al op me staat te wachten, dus ik zou nog een andere motorkap kunnen overwegen. Wat zijn verder nog mogelijke problemen of uitdagingen die ik kan verwachten?

Overigens moet er ook stuurbekrachtiging in de GLS komen. Kijken of dat allemaal gaat passen met verdamper en al.

Ik zou de airco ook in de witte injectie kunnen inbouwen. Da's al een mkIII, of mijn huidige daily, maar die moet eigenlijk eerst wat huidtransplantaties krijgen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-01-2012 12:56 #898766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen airco
Volgens mij is kachelhuis best makkelijk over te zetten. Volgens mij moet ook airco en stbk samen gewoon passen hoor! Ik zou als ik jou was alles in je favoriete auto zetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2012 13:06 #898961 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen airco

Lucluc;193117 schreef : Ik kan een GLT met airco overnemen. De auto zelf is echt niet meer te redden, maar een complete airco is natuurlijk uniek. Ik zou dit graag in mijn GLS inbouwen, maar die heeft een mkII dash. Kan ik dat kachelhuis overzetten? Ik zit dan natuurlijk met de inlaat onder het rooster van de motorkap (en de sproeikopjes van de wis-was installatie). Ik neem aan dat mijn GLS nog (lang) niet gespoten en al op me staat te wachten, dus ik zou nog een andere motorkap kunnen overwegen. Wat zijn verder nog mogelijke problemen of uitdagingen die ik kan verwachten?

Overigens moet er ook stuurbekrachtiging in de GLS komen. Kijken of dat allemaal gaat passen met verdamper en al.

Ik zou de airco ook in de witte injectie kunnen inbouwen. Da's al een mkIII, of mijn huidige daily, maar die moet eigenlijk eerst wat huidtransplantaties krijgen....


Dat zie je niet vaak, een GLT met Airco, ben nu wel heel benieuwd welke die van jou is, want als ik bij de RDW kijk bestaat mijn oude GLT nog wel, maar heeft sins 2009 geen APK meer gehad..
Mijn oude had dus ook airco, heb er destijds nog een nieuwe condensor ingebouwd}:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2012 20:26 #898983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen airco
Hmm, deze GLT ziet eruit alsof ie in geen tien jaar meer apk heeft gehad :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-01-2012 16:16 #899015 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen airco
en zijn de airco componenten nog wel bruikbaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2012 10:50 #899563 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Inbouwen airco

antiekeradio;193378 schreef : en zijn de airco componenten nog wel bruikbaar?


Lijkt me ook een grote gok. Oude airco's zijn die aan te passen aan de 'nieuwe' vloeistoffen/gassen?
Het belangrijkste lijkt me de pomp en het gedeelte onder het dashboard?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2012 21:40 #899603 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen airco
Oude airco's zijn eenvoudig aan te passen. Het belangrijke van een V300 is de kachel en de dashboardschakelaar. Alle andere delen zoals slangenwerk, radiateurtje en compressor zijn zeer eenvoudig origineel/imitatie aan te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-07-2012 22:58 #910382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen airco
Hoe is dit afgelopen?
Ben zelf aan het ori?nteren op een airco want dat is het enige (op een open dak :D maar teveel kans op lekkage) wat nog ontbreekt!
Zij verdampers/filters/expansiekleppen ook los te krijgen dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-07-2012 23:04 #910384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen airco
Alles is makkelijk aan te komen zodat het voldoet aan de huidige normen. Eigenlijk is je dashboardschakelaar het enige ?cht V300 specifieke deel.

Het kachelhuis is ook anders, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat daar iets voor uit te vinden is dat het toch wel allemaal past, maar dat zul je moeten proberen. Ik heb nog nooit een V300 kachel met airco opengehaald eigenlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-07-2012 23:49 #910388 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Inbouwen airco
ik wel een tijdje terug:D de verdamper in de kachelunit is echt verassend groot, een blok van pakweg 20x20x10cm, maximaal vullend in ieder geval

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets