× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Volvo 740 stoelen in 360

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2009 12:58 #629324 door V300 register
Volvo 740 stoelen in 360 is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal keren een langere reis gemaakt met mijn Volvo 360 naar zuid Limburg, Belgi? en Normandi?. Na zo'n 2,5/3 uur begin ik wat last te krijgen van het zitten in de 360 stoel, zeker als ik ook nog file onderweg heb. Met name in de billen en het rechter dijbeen. Als ik even de auto aan de kant zet bij een pompstation dan gaat het wel weer.

Wie herkent dit probleem van de Volvo 360 stoel? Tevens heeft mijn vader een tweetal Volvo 740's die rijden als een koning en heerlijk zitten. Heeft iemand wel eens stoelen vanuit de 740 in de 360(/340) gezet? Zo ja, is dit makkelijk te doen?

Groet,
Arthur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2009 13:11 #791644 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 740 stoelen in 360
Ik ken het verschijnsel, maar eerder andersom: je ziet juist dat mensen 340/360-stoelen in andere auto's monteren omdat ze zoveel fijner zitten. Maar het is heel persoonlijk, ieder lichaam is anders en prettig voor de een is niet altijd prettig voor de ander. Volgens mij past een 240/740/940-stoel niet zomaar, maar als je zelf een tussenframe maakt valt het vast passend te krijgen. Bedenk wel dat de stoel slechts een deel van de zithouding is; de positie van het stuur en de pedalen (ten opzichte van elkaar en ten opzichte van de stoel) spelen ook een belangrijke rol.

De ene 300 stoel is de andere ook niet bovendien: sowieso zijn er verschillen tussen verschillende types (standaard stof, leder en GLT stof) wat betreft ondersteuning. Maar ook exemplarisch verschilt het nogal eens, sommige stoelen bieden nog maar een fractie van de steun die ze nieuw boden.

Zelf heb ik drie verschillende sets in mijn 340 gehad, en ik vond de GLT-set (stof, zwart met grijs lijntje) het prettigst zitten. Ik heb er probleemloos ritten van 500/600 km mee gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2009 13:32 #791646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 740 stoelen in 360
Tjeerd, dan heb je ook nog de stoelen met en zonder lendensteunverstelknop ook nog he! Dat is weer een andere uitvoering!

Ik vind de stoelen echt heerlijk zitten uit mijn 340, veel beter dan eender welke andere auto! En als ik al last heb, dan komt het omdat ik op mijn portefeuille zit en die pijn gaat doen!

Arthur, je hebt je portefeuille toch niet in je broek laten zitten, of zat er iets anders in je broek dat zou kunnen irriteren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2009 13:54 #791649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 740 stoelen in 360
In principe is alles passend te maken, maar misschien is het idd een optie om een stoel uit een andere 300 te pakken. Vaak zijn de stoelen versleten en daardoor doorgezakt. Daarnaast is vaak de lendesteun kapot waardoor je de gehele reis met een bolle rug zit.

Ik weet wat je bedoelt met pijn in de rug, ik heb namelijk ook een vrij zwakke rug. Dus even een paar algemene tips voor de houding:
- Zorg dat je geen portemonnee in je kontzak hebt
- Zorg dat de hoogte van de stoel goed staat (indien verstelbaar) anders kun je het in je knieen gaan voelen
- Zorg dat je de stoel zo ver mogelijk naar achteren hebt staan, maar dat je nog met beide benen de pedalen met gemak onderin kunt trappen
- Zorg dat de rugleuning zo staat dat je je polsen bovenop het stuur kunt leggen.
- Probeer bij lange ritten je elleboog ergens op te laten rusten (hierdoor ontlast je je bovenrug en schouders)

Wanneer je er dan toch voor kiest om de stoel van een 740 over wilt zetten meet dan eerst voor de zekerheid even de breedte op.
Indien je een 3-deurs hatchback hebt, zou het ook wel makkelijk zijn als je de stoelen voorover kan klappen ;).

De kans bestaat dat de ophangpunten voor de stoelen van een 300- en 740 hetzelfde zijn, maar ga er maar vanuit van niet ;)

Kortom: ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen wordt. Mocht je andere bevestigingspunten moet maken, denk dan eens aan blindklinkmoeren :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2009 16:08 #791658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 740 stoelen in 360

Ovlov 3.6L;114479 schreef : Indien je een 3-deurs hatchback hebt, zou het ook wel makkelijk zijn als je de stoelen voorover kan klappen ;).


Hierbij heb je dan een klein, maar niet onbelangrijk, detail dat de 780 de enige 2 deurs 7 is geweest. Dat gaat dan best wel wat kluswerk worden. (want betaalbare 780 stoelen... niet te vinden)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2009 13:23 #791751 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 740 stoelen in 360
Ik blijf erbij dat de stoelen van de eerste types het fijnst zitten.

In twee weken tijd heb ik twee keer 1100 km gereden in ??n dag, zonder een centje pijn of slapende/prikkende benen, voeten e.d.

Dit in tegenstelling tot andere autostoelen. Als je al last krijgt van 360-stoelen, heb je het bij andere stoelen al helemaal...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2009 14:32 #792201 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 740 stoelen in 360
Nee, het zijn verder niet mijn gsm of portemonnee die voor irritatie zorgen, deze zitten ook nooit in mijn kontzak. Maar ik heb vaak het idee dat ik in de stoel weg zak en dat ik mezelf overeind moet tillen. Misschien dat ik ergens het zitgedeelte van de stoel kan aanpassen.

Wat de 740 stoel betreft, ik heb gemerkt dat de rails wat breder is van de 740. Maar in ieder geval bedankt. Ik zal kijken wat de mogelijkheden zijn verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2009 17:30 #792255 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 740 stoelen in 360

Arthur360;115044 schreef : Nee, het zijn verder niet mijn gsm of portemonnee die voor irritatie zorgen, deze zitten ook nooit in mijn kontzak. Maar ik heb vaak het idee dat ik in de stoel weg zak en dat ik mezelf overeind moet tillen. Misschien dat ik ergens het zitgedeelte van de stoel kan aanpassen.

Wat de 740 stoel betreft, ik heb gemerkt dat de rails wat breder is van de 740. Maar in ieder geval bedankt. Ik zal kijken wat de mogelijkheden zijn verder.


We zijn benieuwd!

Succes ermee, en we horen graag van je bevindingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-08-2009 13:14 #794743 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 740 stoelen in 360
Ik ken het euvel ook. Rij een 740 en als ik daar 450km in moet vertoeven na familie heb ik nergens last van. De 360 stoelen ook niet echt, maar het is meer de algehele beenruimte. Bij de 740 kan ik mijn benen gestrekt langs de koppelingspedaal zetten. Dat kan ik in geen een auto, ook niet in een moderne S80 of V70. Verder vind ik de 360 stoelen net iets te smal. Maar ze zitten prima itt moderne autostoelen zoals in een Golf. Pure ellende is dat zeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2009 11:52 #794832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 740 stoelen in 360
bij de moderne volvo's heb je inderdaad minder plek voor de benen.

ik vind ook die bobbel bij de middentunnel (rechts direct voor de bestuurdersstoel) irritant, omdat ik normaal gezien mijn been/voet daar neerzet bij lange ritten op de cruisecontrol. Als ik dat dus doe bij Volvo zit ik met mn knie een eind omhoog; ziet en voelt heel raar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets