× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

360 start niet en Brandstofpomp pompt niet

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-04-2017 23:13 #634461 door V300 register
360 start niet en Brandstofpomp pompt niet is gemaakt door V300 register
Ik heb laatst Mn 360 uit de schuur gehaald en daarbij is de startknop blijven hangen en mijn startmotor overleden. De auto is opgebouwd als 360 cupauto. Ik heb vervolgens de startmotor vervangen, echter start de auto nu niet meer. De Brandstofpomp deed het niet meer en ook deze vervangen. Echter de tweede pomp werkte ook niet. Toen alle zekeringen nagelopen (allemaal goed) en relais voor Brandstofpomp (linksvoor bij originele plek van accu nagekeken. Dat relais deed het op een andere 360 wel.. toen nr 30 en 87b van dat relais verbonden via een kabeltje en toen begon de Brandstofpomp wel te pompen. Echter met een pompende Brandstofpomp start de auto nog steeds niet.. toen de computer van de auto eruit gehaald en ook die getest op een andere 360 en die deed het ook gewoon. De bougie's vonken ook goed en er staat spanning op de injectoren. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2017 09:12 #967077 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 start niet en Brandstofpomp pompt niet
Je hebt al een aantal goeie tests gedaan. Vonk heb je dus. Heb je ook al gekeken of je benzine hebt? Slang van de injectorrail afgetrokken, komt er benzine uit als je start?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2017 13:37 #967081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 start niet en Brandstofpomp pompt niet
Jazeker, doorverbonden relais gaat pomp pompen en komt er benzine uit. Als ik hem start zonder die doorverbonden draad en dus met originele relais pompt niet en dus geen benzine

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2017 13:46 #967082 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 start niet en Brandstofpomp pompt niet
Ok dus je hebt 2 problemen. Je relais werkt niet in jou auto, want je pomp gaat niet lopen. En met lopende pomp als je het relais overbrugt dan start je auto nog steeds niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2017 15:42 #967083 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 start niet en Brandstofpomp pompt niet
Dat is logisch, want zonder dat relais worden de injectoren volgens mij niet aangestuurd. Probeer eens een ander relais.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2017 16:58 #967085 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 start niet en Brandstofpomp pompt niet
Roy is een aantal keer bij mij geweest om advies te vragen, er zijn totaal 3 relais geweest deze zijn allemaal getest op mijn 360, en ze werken allemaal. Ook zijn computer is getest op mijn auto en deze werkt gewoon.

Het stekkertje van de temperatuurssensor zat aangesloten op de startmotor het linker pennetje. Hiermee dachten we de oplossing te hebben gevonden. Het goede stekkertje uit de motorkabelboom aangesloten, maar echter hielp deze oplossing niet.. de zekeringen zijn allemaal heel, de relais zijn goed, de computer is goed. Er zit geen kabelbreuk want dmv doorverbinden loopt de pomp wel.

Zou het kunnen dat het relais geen stuurstroom krijgt? En waar zou deze stuurstroom dan vandaag moeten komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10-04-2017 17:35 #967086 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 360 start niet en Brandstofpomp pompt niet

PaulKoerkamp;244967 schreef : ......Zou het kunnen dat het relais geen stuurstroom krijgt? En waar zou deze stuurstroom dan vandaag moeten komen?


heb je geen vraagbaak? daar zit een schema in van de elektro installatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2017 17:45 #967087 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 start niet en Brandstofpomp pompt niet
Motorisch red ik me er allemaal wel mee, maar als ik ergens een hekel aan heb is het wel kabels, ik heb de vraagbaak wel bekeken maar kan nog geen duidelijkheid vinden.

De motorkabelboom zit maar met 2 stekkertjes verbonden aan de normale kabelboom. Ik denk 1 voor de voeding en er zal er dan 1 voor de spanning op de brandstofpomp zijn. Gezien deze word geschakeld in de motorkabelboom.

Ik verwacht dus niet dat dit probleem te maken heeft met andere sensoren in de auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2017 19:49 #967089 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 start niet en Brandstofpomp pompt niet
Nu weet ik niet zoveel van omgebouwde cupauto's, maar maak je nog wel gebruik van een contactslot? Misschien dat die intern beschadigd is geraakt toen de startknop bleef hangen.
Eigenlijk valt er elektrisch gezien maar moeilijk iets over de auto te zeggen van op afstand als dit niet meer standaard is zoals de auto de fabriek heeft verlaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2017 20:28 #967090 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 360 start niet en Brandstofpomp pompt niet

RoyVolvo;244956 schreef : Ik heb laatst Mn 360 uit de schuur gehaald en daarbij is de startknop blijven hangen en mijn startmotor overleden. De auto is opgebouwd als 360 cupauto. Ik heb vervolgens de startmotor vervangen, echter start de auto nu niet meer. De Brandstofpomp deed het niet meer en ook deze vervangen. Echter de tweede pomp werkte ook niet. Toen alle zekeringen nagelopen (allemaal goed) en relais voor Brandstofpomp (linksvoor bij originele plek van accu nagekeken. Dat relais deed het op een andere 360 wel.. toen nr 30 en 87b van dat relais verbonden via een kabeltje en toen begon de Brandstofpomp wel te pompen. Echter met een pompende Brandstofpomp start de auto nog steeds niet.. toen de computer van de auto eruit gehaald en ook die getest op een andere 360 en die deed het ook gewoon. De bougie's vonken ook goed en er staat spanning op de injectoren. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?



Je moet zowel de pomp als de injectoren van stroom voorzien. Dat relais doet dat tegelijkertijd van 30 naar 87 en 87b. De 'pomp test' is dus niet voldoende, je moet een Y-splits kabeltje maken als je het relais in zijn geheel wil overbruggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets