Met overstuur de bocht om
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb eventjes een vraagje. Gaan jullie vaak met die 340's en 360's met overstuur de bocht om. Vroeger lukte mij dat nooit. Maar inmiddels heb ik het aardig onder de knie met mijn 340. De kont gaat dan helemaal om . Volgens mij niet echt goed voor je banden. Maar er zit toch het goedkoopste met het dikste profiel op...
Verder vind ik dat het in deze tijd van het jaar aardig makkelijk gaat, zeker als het een beetje geregend heeft. Overens doe ik het niet onwijs vaak hoor, maar soms...
Nu wil ik van jullie weten, gaan jullie vaak met overstuur door de bocht en hebben jullie nog goede tips voor je mede volvo rijders.
Groeten Noe.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Mn eigen volvo 360 gaat ook makkelijk schuiven met nat weer. Hoef je alleen maar een bocht te enthousiast voor te nemen. Ik ga elke ochtend wel een bochtje dwars met mn dagelijks vervoer, en laatst ging ik dus echt voldwars wanneer ik het niet eens probeerde. Kan riskant zijn inderdaad...dus weet waar je speelt.
Belangrijk bij dit soort acties is weten hoe je moet sturen en gassen. Als de auto ver uitbreekt moet je behoorlijk snel een heel eind aan dat stuur draaien, en vervolgens wanneer de auto weer rechttrekt ook weer heel snel terug anders krijg je een zwieperd de andere kant op (ben bijna een dijk afgevlogen op die manier in mn corollatje).
Een beetje overstuur kun je met een lichte stuurcorrectie wel in bedwang houden, maar voor het echte werk raad ik aan om te wachten tot t gevroren heeft en op een lege parkeerplaats te gaan oefenen. Dan blijft alles tenminste heel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Mijn diff was dus ook kapot gelopen, en ik rij overigens met CVT, dus kan ik alleen maar op het gas driften.
Een maat van me had een sierra, ook liep het diff stuk door alleen maar dwars de bocht om gaan.
Jasper: Mijn wage staat nog op de HAN.. school is twee weken dicht nu, dus ik kan na de vakantie pas weer sleutelen.. En dan zit ik tegelijkertijd tegen de tentames aan te hikken. Kan dus zijn dat hij nog enige tijd stil staat.
En die 5 bak ligt nog in de schuur, ik wil nogsteeds liever een handbak. Mischien dat ik een complete 340 hanbak koop, en als het dan een 4 bak is, ombouwen tot 5 bak.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ook niet vergeten wat de temperaturen in een diff doen als je een kwartier aan 1 stuk aan het gassen bent. Plus het feit dat de olie in een starre as naar 1 kant toe gaat vanwege de centrigugale krachten (heb je in een v300 geen last van). Komt erop neer dat je met wat nadenken en een mooi glad wegdek heus niet per-se iets kapot maakt. Trouwens, een gebruikte bak+diff heb je onder de 100 euro weer vervangen op een 300 serie volvo...nieuwe tandwielen en lagers voor mijn corolla komen op 400 euro uit, en gebruikt is nergens te vinden (behalve dubieuze van drifters).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.