NOS op de 340 turbo....

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-07-2008 22:51 #627698 door V300 register
NOS op de 340 turbo.... is gemaakt door V300 register
Nooit tijd om stil te zitten. Binnenkort meer info :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-07-2008 23:00 #718902 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic NOS op de 340 turbo....

rwdstudent;61549 schreef : Nooit tijd om stil te zitten. Binnenkort meer info :D


Amai.........wat krijgen we nu weer :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2008 14:34 #718967 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic NOS op de 340 turbo....
Een raketmotor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-07-2008 14:50 #718968 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic NOS op de 340 turbo....
NOS zou ik niet aan beginnen, want ik heb wel eens gehoord dat dit op lange termijn zeer schadelijk voor de motor van een auto kan zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-07-2008 15:11 #718973 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic NOS op de 340 turbo....
New Old Stock?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-07-2008 17:49 #718991 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic NOS op de 340 turbo....
Hoe meer vermogen hoe korter de levensduur van de motor.

Mar 't is wel ?bervet :yesyes:
Waarom geen waterstofinjectie? Da's makkelijker te bouwen............en ook 10 keer zo link :no_comment:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-07-2008 09:56 #719072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic NOS op de 340 turbo....
Ach dat zal allemaal wel meevallen, ik neem niet aan dat je op een 1.4 turboblokje nog eens een 75 shot gaat zetten of wel? 25-50 zal toch wel al leuk zijn.
Ik vind het in ieder geval wel een leuk idee!

Maar Frits, waarom niet een wat betere/grotere turbo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2008 10:00 #719073 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic NOS op de 340 turbo....
Of waterinjectie? Iets minder vermogen als met NOS, maar wel een stuk goedkoper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-07-2008 11:01 #719095 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic NOS op de 340 turbo....
Dat goedkoper valt wel mee, als je goed zoekt kun je (wet) nos kitjes vinden voor $300 (soms zelfs wat minder) dat is E200-E250. Vind ik niet duur voor 50PK, waterinjectie levert niet echt vermogen op, nos wel. Waterinjectie onderdrukt pingelen bij te hoge compressie/boost of veel vervroeging waardoor je de compressie weer omhoog kunt laten gaan net als de boost en vervroeging afhankelijk van waar je mee bezig bent. Waterinjectie helpt bij de ondersteuning om meer vermogen te krijgen maar levert zelf vrij weinig op. Gebruik om bovengenoemde verschijnselen te onderdrukken kan ook wijzen op een slechte tune of de behoefte aan efi. Het water maakt de mogelijkheid tot meer vermogen vrij, maar dat doet een grotere/beter ic ook.
Als het goedkoop moet zijn zou ik eerder kijken naar LPG/E85 injectie bij volgas oid ivm de hogere nock resistentie (hoog octaangetal).

Mja, vraagt blijft, waarom geen grotere turbo? 13C van een 940 TIC LPT/HPT is wel prima ook voor zo'n kleine motor. Erg kleine turbinebehuizing en wiel voor snelle spool. Beter ontwerp dan de oude T3/T25 die er nu waarschijnlijk op zit. Je zou er als je daar niet tevreden mee bent nog een 15G compressor+behuizing en wiel op kunnen zetten als 13C/15G hybride.
Als ik een motor zou gebruiken om mee te racen/driften zou ik liever net iets meer lag hebben door een iets grotere turbine maar daardoor ook betere flow. De warmte moet ook weg!
13c heeft maar iets van een 4.5cm2 turbinebehuizing, vrij klein dus. Je hebt al een goed spruitstuk voor de flow, nog wat dikkere downpipe zal wel lekker lopen.

Nos kun je ook als spool/lag aid gebruiken. Waarom niet eerst een andere turbo en dan nos?
Heb nog wel een hoop liggen, ik wil je best gedeeltelijk sponsoren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2008 11:04 #719096 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic NOS op de 340 turbo....

Volvo 740TIC;61751 schreef : Dat goedkoper valt wel mee, als je goed zoekt kun je (wet) nos kitjes vinden voor $300 (soms zelfs wat minder) dat is E200-E250. Vind ik niet duur voor 50PK,

De kit zelf is inderdaad zeker niet goedkoper, het bijvullen wel.
Een flesje NOS is wat duurder als een flesje gedistilleerd water...

Bij het driften zal er wel veelvuldig gebruikgemaakt worden van het knopje dus er zal ook veel bijgevuld moeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets