C405 Blok
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
de turbo motor heeft een veel lagere compressie, en het klepdiagram is ook anders.
je kunt ook niet de turbo motor zo hoppa in de volvo bouwen aangezien de motorsteunen anders zijn. omdat je vrij veel ruimte hebt zou je wel een tussenstuk kunnen lassen, zonee moet je alle spullen overbouwen op je B14 onderblok.
Groetjes Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
als het onderblok hetzelfde is zou het geheel wel makkelijker over te zetten moeten zijn.
Groetjes Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Groeten Dirk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het is zo dat bepaalde uitvoeringen van de motor wel goede motorsteunen hebben, en bepaalde uitvoeringen net...
je zult dus echt de motor die je hebt ernaast moeten leggen en 1 op 1 nalopen.
Groetjes Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb namelijk zelf 2 jaar R5 GT turbo gereden.
En het grootste probleem is het uitl.spruitstuk.
Want al je de orginele gebruikt komt de turbo op de plaats van de kachel.(Voor racerij niet erg maar dan geen apk.)
Dus die moet je dus zelf inmekaar puzzelen.
En dus ook een stukje uitlaat.
Of de voorste steunen passen weet ik niet maar je zult maar eens een renault sloop af moeten struinen.
Ik zelf heb deze motor al niet geschikt bevonden om "goedkoop" in een 340 te bouwen.
Als je een schakel 340 hebt zou ik gewoon voor een nette B172.(het liefst onder 100.000)
Dit is erg makkelijk inbouwen.
En goedkoop met de uitlaat.
En het std.B17 blok iets gaan kietelen.
- Snelle nokkenas 160 euro.
Dit bedrijf slijpt en hard jouw std. nokkenas om naar een sportnokkenas.
Ik zou niet zo een wilde nemen dat je aan stuggere klepveren toebent.
Dat is niet echt betrouwbaar op de lange afstand.
kijk op www.catcams.be
- koprevisie(Opfrisbeurt)klepstellen.
want de kop moet er toch af om te vlakken.
Dan is ie weer mooi schoon en word ie mooi klepgestelt loopt ie ook veel beter.
want om nu zelf met die stelplaatje te klooien?
En door de snelle nokkenas krijgt ie een andere klepspeling.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Dan heb je iets meer koppel.
- Std. Weber met iets mooiere spoeier bezetting.
In combi. met de nokkenas.
- Iets van het vliegwiel af.
Dan acelereert ie iets sneller uit de bochten.
- nieuwe koppeling want je hebt de motor er dan toch uit.
En hij krijgt wel op de donder.
Dat scheelt aleen maar werk achteraf.
- nieuwe keerringen/klepdeksel pakkingen, enz.
Dan heb je de motor niet direct weer onder de smurrie
- nieuwe radiator.(Want als de motor aan de kook is geweest is de cil.kop gegarandeert krom.)
Want het blok is hier gevoeliger voor dan een B14.
Altijd rustig warm rijden.
Klokjes monteren.(olietemp/oliedruk.
dan kun je ook aflezen wanneer je kan trappen.
maar dit gaat dan als een trein.
Goede olie en op 98.
En op hoge snelheden/toerentallen. beter als een GTT blok.
Tja meer pk,s maar het blijft toch een 1400 he.
En een B17 loopt net wat beter naar 6000 rmp met zijn bovenl. nokkenas.
veel succes.
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 04 februari 2004)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Nr.5500811
Aleen wel
Enkel geschikt voor professioneel weggebruik of dirt track met aangepaste ECU of carburatoren.
Std. gegevens.B172 nokkenas
Max lichthoogte nok.
inl.nok 8,23 mm
uitl. nok 8,44 mm
kleppendiagram.(Theoretische kl.licht hoogte inl. 0,40, uitl. 0,50 mm.)
Inl.klep opent 4' voor BDP
uitl.klep sluit 40' na ODP
uitl.klep opent 40' voor ODP
Inl.klep sluit 4' na BDP
Dit lijkt een beetje ingewikkeld maar dit kun je weer gaan vergelijken met de Catcam gegevens.
veel succes.
Maar aan jouw std B14 is ook genoeg te doen hoor.
Eigelijk hetzelfde wat hier boven staat.
maar ik zit zelf vast aan de STD. B14 omdat mijn CVT wil houden.
En dus al wat dingen heb uitgezocht.
Even voor de liefhebbers.
Ik moet zelf nog een keus maken tussen deze drie nokkenassen.
nr.5500310
nr.5500305
nr.5500315(Lijkt me een beetje extreem)
Even de Std gegevens erbij.
Max lichthoogte.
inl.nok 4,949
uitl.nok 4,934
kleppen diagram (theoretische kleplichthoogte 1mm.)
inl.klep opent 0.5' na BDP
uitl.klep sluit 36' na ODP
uitl.klep opent 44' voor ODP
uitl.klep sluit 0,5 na BDP
MVG
Andries
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Dit klinkt niet verkeerd, als ik mijn standaard B14 erin zou laten, maar dan met een andere nok, schone deksel en een naar 10,5:1 gevlakte kop, zou ik dan echt veel vermogens winst hebben ? Ik heb nu alleen een K&N op m'n weber maar dit is meer voor het geluid, want veel meer vermogen heeftie er niet door (jammergenoeg). Loopt wel 180 ruime kilometers op de klok.
Als ik die andere nok zou kopen (nr.5500305) moet ik die dan zelf monteren ? Zo handig ben ik namelijk niet vrees ik. Of als ik m'n originele zou laten "tunen" moet ik heb dan kaal aanleveren of kan ik de hele wagen afgeven ?
Mijn Volvo garage "weigert" mee te werken aan het verbouwen van m'n 340. Ze vinden dat hij origineel (en in eer) moet blijven. Mijn oma heeft hem daar 16 jaar geleden nieuw gekocht...
In ieder geval heel erg bedankt voor je uitleg.
Groeten Dirk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.