Keerringen versnellingsbak en differentieel

Lees meer
09-10-2014 21:04 #633460 door 16673-dummy
Keerringen versnellingsbak en differentieel is gemaakt door 16673-dummy
Omdat ik voor het inbouwen van de 2.3 toch alles aan het loshalen ben en de bak/diff behoorlijk vettig is, wil ik de pakkingen en keerringen vernieuwen.

Zelf heb ik het volgende lijstje gemaakt:
- Pakking deksel differentieel
- Pakking tussen versnellingsbak en differentieel
- Keerringen tussen versnellingsbak en differentieel
- Pakking zijdeksel versnellingsbak

Heb ik dan nog meer nodig of is dit het zo'n beetje?
Om de dealer vast te helpen heb ik de onderdeelnummers opgezocht. Klopt het dat ik voor de twee keerringen (die tegen elkaar aanzitten) uit onderstaande tekening nummer 39 nodig heb?
Bijlage:


En voor de pakking van het zijdeksel van de bak nummer 89:
Bijlage:


En voor de pakking tussen bak en diff nummer 106:
Bijlage:


In de voorraad van de clubwinkel ligt nog ??n pakkingset voor het differentieeldeksel, dus die hoef ik niet meer te zoeken :)

Als iemand tips/aanvullingen/verbeteringen heeft hoor ik ze graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-10-2014 22:25 #951134 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Keerringen versnellingsbak en differentieel
heb je de keerringen voor de uitgaande assen ook al?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2014 10:40 #951138 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Keerringen versnellingsbak en differentieel
Inderdaad nummer 39: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8...hlight=kelsey&page=2

zie de reactie van Wouter (post 38).

ander half jaar geleden waren er nog slechts 10 keeringen leverbaar geloof ik. Ik heb er je nog een aantal in NL overgelaten ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2014 22:20 #951152 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Keerringen versnellingsbak en differentieel

Wouter;232526 schreef : heb je de keerringen voor de uitgaande assen ook al?


je bedoelt die tussen aandrijfasjes en differentieel?

goede, maar volgens mij heb ik daar nog een setje van liggen... zal ik morgen even opzoeken en op de foto zetten, dan kun je zien of we hetzelfde bedoelen

vanavond heb ik de nummers van de keerringen en pakkingen doorgemaild, ik zal maandag wel horen wat er nog leverbaar is.

In ieder geval heb ik al wel nieuwe ophangrubbers voor de 360-versnellingsbak besteld! Zullen maandag wel binnen zijn, of morgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2014 13:35 #951175 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Keerringen versnellingsbak en differentieel

Wouter;232526 schreef : heb je de keerringen voor de uitgaande assen ook al?


deze bedoel je?
Bijlage:


(vraag me niet waarom er 2,50 in het zakje zit)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2014 10:56 #951220 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Keerringen versnellingsbak en differentieel

v0lv0freak;232530 schreef : Inderdaad nummer 39: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8...hlight=kelsey&page=2

zie de reactie van Wouter (post 38).

ander half jaar geleden waren er nog slechts 10 keeringen leverbaar geloof ik. Ik heb er je nog een aantal in NL overgelaten ;)


n.a.v. je vraag afgelopen zaterdag; ik kreeg vanmorgen een mailtje dat de pakkingen en keerringen onderweg zijn. Dus inderdaad "nog" leverbaar :D

als iemand nog tips heeft over wat ik nog meer zou moeten vervangen hoor ik die graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2014 22:40 #951263 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Keerringen versnellingsbak en differentieel

volvofiel;232568 schreef : deze bedoel je?


nee dat zijn de pakkingen voor de homokineten. Ik bedoel echt de oliekeerringen die de olie binnen houden in het differentieel terwijl er toch draaiende assen doorheen steken. Als ik me niet vergis gaat het om onderdeel 10 op de bovenste tekening.

Is een beetje vreemd getekend want je kunt deze volgens mij gewoon naar buiten toe eruit trekken als je de flens tbv de homokineet demonteert. (ik zou ze zelf rechts van het deksel nr. 8 tekenen)

Overigens zijn al deze keerringen toch gewoon standaardmaten die "overal" bij technische groothandels zo te bestellen zijn??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2014 10:57 #951285 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Keerringen versnellingsbak en differentieel
ja allemaal nog universeel te krijgen, ik heb ze van de bak die nu onder m'n 343 hangt allemaal vervangen alleen heb ik geen onderdeelnummers oid gedocumenteerd :halo:

10 is de keerring voor de uitgaande as, 9 is de O-ring die de flens afdicht naar het huis; heb er zelf voor gekozen om die ook te vervangen, ze zijn bij jou waarschijnlijk ook aardig vervormd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2014 12:00 #951287 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Keerringen versnellingsbak en differentieel
dank voor de tips Wouter en Anjo!
hopelijk is vandaag de bak onder de auto vandaan, ben al wel meer pakkingen en ringen tegengekomen die waarschijnlijk lekken. Dan kan ik het eens uit elkaar halen en zien hoe het zit, zo vanaf de tekening wordt het me niet helemaal duidelijk.

het is ene zwarte, vette bende daar. Volgens mij is er jarenlang rondgereden met een veel te hoog oliepeil in de bak, zou niet weten wat een andere verklaring is voor het feit dat de olie er echt aan alle kanten uit loopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2015 13:27 #958217 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Keerringen versnellingsbak en differentieel
Na de 360 waar dit alles voor bedoeld was te hebben weggegeven, heeft het even stilgelegen maar ik ben er nu toch weer mee aan de gang (voor een andere auto).

Geldt voor de keerringen in de bak hetzelfde als voor keerringen in de motor, namelijk dat je de nieuwe iets dieper (of juist minder diep) moet monteren dan de oude?

En moet je nieuwe keerringen nu wel of niet insmeren met olie? Ik hoor en lees dat daar zowel voor- als tegenstanders van zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets