- Berichten: 4
Keerringen versnellingsbak en differentieel
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
Zelf heb ik het volgende lijstje gemaakt:
- Pakking deksel differentieel
- Pakking tussen versnellingsbak en differentieel
- Keerringen tussen versnellingsbak en differentieel
- Pakking zijdeksel versnellingsbak
Heb ik dan nog meer nodig of is dit het zo'n beetje?
Om de dealer vast te helpen heb ik de onderdeelnummers opgezocht. Klopt het dat ik voor de twee keerringen (die tegen elkaar aanzitten) uit onderstaande tekening nummer 39 nodig heb?
En voor de pakking van het zijdeksel van de bak nummer 89:
En voor de pakking tussen bak en diff nummer 106:
In de voorraad van de clubwinkel ligt nog ??n pakkingset voor het differentieeldeksel, dus die hoef ik niet meer te zoeken
Als iemand tips/aanvullingen/verbeteringen heeft hoor ik ze graag!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Offline
- Moderator
zie de reactie van Wouter (post 38).
ander half jaar geleden waren er nog slechts 10 keeringen leverbaar geloof ik. Ik heb er je nog een aantal in NL overgelaten
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Wouter;232526 schreef : heb je de keerringen voor de uitgaande assen ook al?
je bedoelt die tussen aandrijfasjes en differentieel?
goede, maar volgens mij heb ik daar nog een setje van liggen... zal ik morgen even opzoeken en op de foto zetten, dan kun je zien of we hetzelfde bedoelen
vanavond heb ik de nummers van de keerringen en pakkingen doorgemaild, ik zal maandag wel horen wat er nog leverbaar is.
In ieder geval heb ik al wel nieuwe ophangrubbers voor de 360-versnellingsbak besteld! Zullen maandag wel binnen zijn, of morgen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
v0lv0freak;232530 schreef : Inderdaad nummer 39: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8...hlight=kelsey&page=2
zie de reactie van Wouter (post 38).
ander half jaar geleden waren er nog slechts 10 keeringen leverbaar geloof ik. Ik heb er je nog een aantal in NL overgelaten
n.a.v. je vraag afgelopen zaterdag; ik kreeg vanmorgen een mailtje dat de pakkingen en keerringen onderweg zijn. Dus inderdaad "nog" leverbaar
als iemand nog tips heeft over wat ik nog meer zou moeten vervangen hoor ik die graag!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
volvofiel;232568 schreef : deze bedoel je?
nee dat zijn de pakkingen voor de homokineten. Ik bedoel echt de oliekeerringen die de olie binnen houden in het differentieel terwijl er toch draaiende assen doorheen steken. Als ik me niet vergis gaat het om onderdeel 10 op de bovenste tekening.
Is een beetje vreemd getekend want je kunt deze volgens mij gewoon naar buiten toe eruit trekken als je de flens tbv de homokineet demonteert. (ik zou ze zelf rechts van het deksel nr. 8 tekenen)
Overigens zijn al deze keerringen toch gewoon standaardmaten die "overal" bij technische groothandels zo te bestellen zijn??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
10 is de keerring voor de uitgaande as, 9 is de O-ring die de flens afdicht naar het huis; heb er zelf voor gekozen om die ook te vervangen, ze zijn bij jou waarschijnlijk ook aardig vervormd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
hopelijk is vandaag de bak onder de auto vandaan, ben al wel meer pakkingen en ringen tegengekomen die waarschijnlijk lekken. Dan kan ik het eens uit elkaar halen en zien hoe het zit, zo vanaf de tekening wordt het me niet helemaal duidelijk.
het is ene zwarte, vette bende daar. Volgens mij is er jarenlang rondgereden met een veel te hoog oliepeil in de bak, zou niet weten wat een andere verklaring is voor het feit dat de olie er echt aan alle kanten uit loopt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Geldt voor de keerringen in de bak hetzelfde als voor keerringen in de motor, namelijk dat je de nieuwe iets dieper (of juist minder diep) moet monteren dan de oude?
En moet je nieuwe keerringen nu wel of niet insmeren met olie? Ik hoor en lees dat daar zowel voor- als tegenstanders van zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.