Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-07-2012 14:08 #632133 door V300 register
Binnenspiegel kan hitte niet verdragen. is gemaakt door V300 register
De binnenspiegel van mijn 340 (3 deurs uitvoering) is er weer eens afgevallen door de hitte.

Heeft iemand een pasklare adequate mechanische oplossing voor dit probleem?

Dus niet meer de binnenspiegel plaatsen op de voorruit d.m.v. plakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2012 14:13 #910759 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
weer vastplakken met goede lijm

Ik heb destijds bij Gamma een 2-componenten lijm (van Bison) gekocht, speciaal voor het lijmen van o.a. metaal op glas.

Eerst schuif je de spiegel van het voetje af (dat rechthoekige, grijsmetalen plaatje), dan ga je de ruit en het voetje goed ontvetten.

Vervolgens meng je de 2 componenten en smeer je een beetje op de voorruit en op het voetje. Dit moet even 'aandrogen' (zie verpakking), daarna druk je het voetje tegen de voorruit en moet het 24 uur aangedrukt blijven. Dit gaat het beste door eerst zelf gedurende een minuut of 10 het voetje tegen de ruit te drukken en daarna een stukje plakband o.i.d. er overheen doen voor de resterende 23 uur en 50 minuten.

Na die tijd haal je het plakbandje er weer af, en schuif je de spiegel weer op de voet.

Deze methode is m.i. een van de beste; ondanks mijn vakanties in het warme Zuid-Frankrijk ?n tijdens warm weer in NL zit mijn binnenspiegel nog altijd rotsvast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-07-2012 15:12 #910761 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Tip van Luc: ga naar de Forddealer en haal daar plakkertjes voor de binnenspiegel. Laat nooit meer los. Kosten: 0,75 cent per 2.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-07-2012 15:14 #910762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Heb alleen ik last van dit probleem? Er zijn toch tig andere auto's, ook van andere merken, die een geplakte binnenspiegel hebben? Hebben die dit probleem niet? En als ze het niet hebben dit probleem, waarom niet?

Bij mij heeft een glasboer in het verleden de binnenspiegel twee keer op de ruit geplakt. Ik zelf ook twee keer, en de dealer ??n keer.

De laatste keer geplakt juli 2009 door mijzelf met Bison achteruitkijkspiegellijm.

De achterkant van de binnenspiegel is zwart metaal. Als hier een tijdje de zon op heeft staan bakken is het gloeiend heet. Je kunt het dan absoluut niet aanpakken.

Ik moet er wel bij vermelden dat op mijn binnenspiegel een panoramische binnenspiegel opgeplakt zit. Het ding is daardoor zwaarder dan zoals die af-fabriek uitgevoerd is.

Mogelijk zal het probleem zich minder snel voordoen als de achterkant van de spiegel (de behuizing) een lichtere kleur heeft dan zwart. Zwart absorbeert de warmte immers op zijn best


P.S. Dit gedonder is begonnen nadat mijn voorruit een keer is vervangen. De lijm vanaf toen voor de binnenspiegel is niet dus de af-fabriek situatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-07-2012 15:59 #910763 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Ik had het ook regelmatig, eenmaal eraf geweest is het een stuk lastiger om 'm er weer rotsvast op te krijgen. Ik denk dat de manier van Joost het beste zou moeten werken. Nog een kleine tip: kaarsrecht (dus let op bij eventueel schoonschuren van het spiegelvoetje) ?n schoon oppervlak van beide zijden zijn noodzakelijk, anders werkt het totaal niet. Mijn last resort was, omdat mijn halve ruit zowat was volgekit was met niet-verwijderbare zooi (zonder te schuren) ?n ik het voetje krom had 'bij'geschuurd met een schuurmachine: duct-tape :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-07-2012 18:12 #910765 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

Lucluc;203113 schreef : Tip van Luc: ga naar de Forddealer en haal daar plakkertjes voor de binnenspiegel. Laat nooit meer los. Kosten: 0,75 cent per 2.


Zo een plakkertje heb ik inmiddels gehaald bij de Ford dealer. Afmetingen 28 x 40 mm. Prijs ? 1,04 (per stuk) Volgens de Ford man maakt het niet uit welk van de twee zijden tegen de ruit komt. Ik heb er een hard hoofd in dat het een duurzame oplossing biedt.

Mij werd verteld dat bij later gefabriceerde auto's dan die wij (Volvo 300 forum) hebben, en om het even welk merk, een plaatje met schroefdraad in het glas van de voorruit meegesmolten kan zijn en dat daar de binnenspiegel op vastgezet wordt. Heeft iemand een duidelijke foto van zoiets?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2012 09:28 #910775 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Goed ontvetten is in ieder geval absolute noodzaak v??rdat je iets met die sticker gaat doen. Als je dat goed doet, k?n zo'n plakkertje een goede, aardig definitieve oplossing zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2012 10:46 #910781 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

Spurt;203117 schreef : Ik heb er een hard hoofd in dat het een duurzame oplossing biedt.


Zit bij mij al jaren goed vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2012 12:34 #910785 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

Lucluc;203134 schreef : Zit bij mij al jaren goed vast.


Heeft de originele (af-fabriek) verlijming van jouw binnenspiegel losgelaten waardoor je je binnenspiegel opnieuw op je voorruit moest aanbrengen, of heb je een keer een andere voorruit gehad? Ik heb de indruk dat het met de origineel (af-fabriek) aangebrachte verlijming, door de bank genomen, wel snor zit, over nadien aangebrachte verlijmingen kan ik zeker niet altijd enthousiast zijn. Het spiegelvoetje, 20 x 28 mm, van onze Volvo's vind ik zeker niet royaal bemeten. Tegen het gierige aan zo krap bemeten. Hoe kleiner, hoe groter de kans dat het ding er af zal lazeren. Bij sommige verlijmingen (binnenspiegel, Opel meen ik gehoord te hebben) past men, om de lijm te laten uitharden, UV-licht toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2012 17:30 #910797 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Die plakkertjes heb ik slechte ervaringen mee. Naar mijn mening is er een chemische verbinding elastische verbinding nodig bij zoiets (voetje van de spiegel is vaak kunststof of staal welke een totaal andere uitzettingscoefficient heeft vergeleken met glas).
Ofwel, gebruik liever lijm. Da's meestal wel duurder maar kan beter tegen temperatuurschommelingen.
Heb goede ervaringen met: Bison

Maar iets zegt me dat:
Loctite 319 ook goed spul moet zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets