FF algemeen vraagje

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2004 15:27 #624213 door V300 register
FF algemeen vraagje is gemaakt door V300 register
Zijn er CD-spelers die een ingebouwd lithiumcelletje of iets dergelijks hebben?
De Kenwood die onlangs uit mn 460 is gejat sloeg wel mn voorkeursinstellingen op en onthield netjes bij welk nummer dat-ie gebleven was.
Mn nieuwe Alpine doet dat niet, en ik heb me suf gezocht naar een constante spanning die vanaf de accu de auto binnenkomt, maar die is er dus niet.
Conclusie: de Kenwood had zn eigen, onafhankelijke spanningsbron??? Of zit ik ernaast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2004 15:49 #636726 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF algemeen vraagje
zekering 14 gecontroleerd?

die is voor de sigarenaansteker,
interieur verlichting, en je klok (je)

owja en ook van het CV systeem.

als het goed is zit er een constantstroom aansluiting op de radio contrastekker maar die zal wellicht niet meer aanwezig zijn, kijk dan naar doorverbonden draden.

(contrastekker is doorluspunt voor diverse zaken, stekker afknippen dan doen een aantal dingen het niet meer)

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-01-2004 02:54 #636727 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF algemeen vraagje
Mmm... het gaat hier om een 460, met alles erop en eraan, alleen mijn alarm is gekoppeld aan de CV met afstandbediening, en die gebruik ik niet meer sinds de AB me een paar keer achter mekaar in de steek liet.
Het alarm is nl. aan de CV gekoppeld, hetgeen helaas inhoudt dat als ik de wagen met de afstandsbediening afsluit, vanzelf het alarm in werking treedt, als vervolgens de ab weigert (is al vaak genoeg gebeurt), kan ik de auto wel met de sleutel openen, maar dan gaat het alarm in werking, en kom ik dus niet van de plaats af.

Maar weet iemand of er CD-spelers bestaan, met een ingebouwde constante spanning (een horloge batterijtje/lithium celletje of iets dergelijks)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-01-2004 10:03 #636728 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF algemeen vraagje
Vroeger had ik een slederadio en die "onhield" ook de voorkeuzezenders, dus ik denk wel dat ze bestaan. Ik heb ook nog een Philipsradio liggen met een afneembaarfrontje en die kon mijn voorkeuzezenders ook vasthouden zonder continustroom. Mijn huidige Sonyradio kan dat niet, dus heb ik vanaf de sigarettenaansteker een draadje getrokken..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2004 17:16 #636729 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic FF algemeen vraagje
Er moet (origineel) een continuestroom draadje naar je radio lopen. Iedere Volvoradio van de afgelopen 10 jaar heeft een beveiligingscode, en zodra je de accu losgooit moet je 'm opnieuw inkloppen, maar nooit als de auto gewoon stil heeft gestaan.
Heb je je radio aangesloten via het originele blokje en een verloopkabeltje? Of is het kroonsteentjeswerk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-01-2004 17:58 #636730 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF algemeen vraagje
Tis kroonsteentjes werk ja, maar het was geen originele volvo radio.
Die Kenwood moet toch een eigen batterijtje hebben gehad, want van alle kabels die daar achter het dashboard langslopen of daar uit komen heeft er niet een continue spanning.
Ik trek wel ff een kabeltje, van de accu af naar binnen toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2004 02:26 #636731 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF algemeen vraagje
Maakt toch nie uit of het een Volvo radio is of niet .?
Er is toch haast voor elk model auto wel een verloopstekker naar de radio te krijgen of heb ik het nouw mis?
Dat mensen dan met kroonsteentjes gaan prutsen.
En is dat nouw wel zo verstandig om je radio op continu spanning te houden.
Ik had voorheen in een auto ook een radio op continu spanning.Maar m'n display bleef altijd branden van m'n radio,met gevolg dat op een gegeefen moment m'n display kaduuk was .

Greets Bart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2004 10:10 #636732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF algemeen vraagje
Bart,
Veel radio's van tegenwoorig hebben een continue- en een contakt "+". De continue is voor o.a. geheugeninstellingen en voor als je de radio aan wilt hebben zonder dat de motor loopt (slaat vaak automatisch na een uurtje ofzo af), en de geschakelde zorgt ervoor dat je radio met het contakt mee aan en uit gaat. Dus jij hebt of een radio getroffen die alleen op de geschakelde mocht worden aangesloten, of je hebt gewoon een onwijs brakke radio gehad ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2004 02:31 #636733 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF algemeen vraagje
Het WAS een mooie sony cd speler ,maar ik heb uhm destijds zo laaten schaakelen omdat ie in m'n taxi zat.
Op deze manier kon ik met een ingeschakelde radio en uitgeschakeld contact m'n navigatie systeem en ruitenwissers bedienen.;)
En dat was wel eens makkelijk als je drie uur op een rit moest wachten. Zonder dat je je contact hoefte aan te zetten als je muziek wil luisteren en af en toe met regen effe naar buiten wil kijken.
Zonder dat je accu leeg werdt getrokken.

Greetz Bart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2004 17:55 #636734 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF algemeen vraagje
Als je direct van accu gaat tappen, niet vergeten een zwevende zekering te monteren (verkrijgbaar bij elke auto zaak voor een eurodaalder), anders is een kabelbrandje snel gemaakt...SUCCES

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets