× (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

360 GLT?

Lees meer
18-04-2019 08:10 #635132 door Justin Kiers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2019 08:26 #981764 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT?
Met stuurbekrachtiging!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2019 12:45 #981771 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 360 GLT?
Al aardig verprutst als ik het zo zie, voorbumper als achterbumper, achterklep en achterlichten kloppen niet,
Alleen aan de spatborden met knipperlichten kun je nog zien dat het een oud type is.
Tellerpaneel klopt ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2019 20:35 #981776 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 360 GLT?
Nog even goed bekeken, het betreft origineel een 360 "basis" zoals je in 1983 de 340 DL 2.0 had.

Hoort origineel een B19A motor in te zitten.
Zo te zien is dit een injectie

Het tellerpaneel klopt dan wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2019 20:52 #981777 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GLT?
Zozo, een carburateur omgebouwd naar injectie en dan ook nog een B200E, zelfs de voorbalk is aangepast naar het laatste type. En bij de typenaam staat nog SDN van sedan.

Ik wil niets insinueren, maar dit gaat wel erg ver voor een ombouw. Persoonlijk zou ik eens goed naar het chassisnummer en het plaatwerk daar omheen kijken...
In de 'gouden tijden' (belastingvrij en lpg) werden mensen soms creatief...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2019 21:06 #981779 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT?
Precies wat ik dacht Joost. Bovendien lijken de voorschermen me later geplaatst te zijn. De onderkant van de schermen zijn wel erg schoon t.o.v. de dorpels op die hoogte, en ze lijken net niet helemaal lekker op hun plaats te vallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2019 21:12 #981780 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT?
Carrosserie: sedan? Zie toch echt een hatchback en de tellerstand heeft het predikaat
"geen oordeel". Bovendien bijna 3000 Euro voor een auto zonder APK?
Een 5 deurs hatchback en een 4 deurs sedan hadden beide geen ledige massa van 1095kg
bij eerste toelating in Nederland in 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2019 06:49 #981783 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 360 GLT?
Precies 1984
Is van origine dus nog de "oude" facelift.
Alleen de spatborden met zijknippers kun je het nog aan zien.
De rest, zelfs het kachelhuis is aangepast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-04-2019 07:22 #981784 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT?

Steven340;254338 schreef : Precies 1984
Is van origine dus nog de "oude" facelift.
Alleen de spatborden met zijknippers kun je het nog aan zien.
De rest, zelfs het kachelhuis is aangepast.


Ik vrees dat het toch echt anders ligt. In dat geval is de sedan-achterkant ook meteen vervangen door een hatchback-achterkant. Net wat Joost zegt, in combinatie met LPG wetende hoe de oldtimerregeling een paar jaar geleden was, doet dat ook bij mij de alarmbellen rinkelen om eens kritisch rond het chassisnummer te kijken.
Als dat wel allemaal aangepast is en klopt, is het ook aan te bevelen voor de eventuele koper om goed te kijken naar de regel die zegt dat 2/3e van de auto origineel moet zijn. Dat is vooral bij import en kentekenkeuringen belangrijk, maar ook een goede graadmeter of je er ooit gedoe mee kunt krijgen. Ik vrees dat deze 360, met minimaal een nieuwer motorblok en (gedeeltelijk?) nieuwere koets dan ook daar niet aan zal voldoen.

François;254335 schreef : Een 5 deurs hatchback en een 4 deurs sedan hadden beide geen ledige massa van 1095kg
bij eerste toelating in Nederland in 1984.


Dat zou misschien nog wel kunnen komen door het wegen bij de keuring voor LPG?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-04-2019 09:06 #981785 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT?

François;254335 schreef : Een 5 deurs hatchback en een 4 deurs sedan hadden beide geen ledige massa van 1095kg
bij eerste toelating in Nederland in 1984.


Bij LPG inbouw is een nieuw gewicht op kenteken gezet. Bij mijn oude sedan (MKIII) was dat 1108 en bij mijn GLS 1111. Dus 1095 voor een hatch kan ik me voorstellen.

Blijft het gek dat er SDN op het kenteken staat. Aan de andere kant: een bekende GLT binnen onze club heeft ook 75 KW op het kenteken staan, maar is toch écht een GLT met injectie. Dat is dus wel eens vaker verkeerd op kenteken gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets