Demontage motorblok B14.4E
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Kennen jullie het wekelijks terugkerend artikel uit Autoweek dat men een complete auto uit elkaar schroeft en kijkt naar slijtagesporen?
Ik heb een carburateur en startmotor nodig voor mijn Volvo 340. Een compleet motorblok blijkt amper duurder, en dat is natuurlijk wel interessant voor onderdelen, de kennis van de B14, en de vermaak
Slopen dus :yeah:
Bij deze het verslag van de demontage van dit motorblok.
Type: B14.4E
Nummer: 002188874
Hoe het motorblok binnenkwam, inclusief alle randapparatuur.
Typeplaatje:
Carburateur, ontstekingsdelen, en slangen verwijderd:
Verdelerkap en brandstofpomp verwijderd:
Carburateur verwijderd
Katalysator er af:
Toen was de eerste dag ten einde... De eerste vrijgekomen onderdelen:
En het motorblok, half ontmanteld.
Dat was het voor vandaag...
Al met al vooral prachtig om een keer te doen! Ik denk dat er over een tijdje een 1.7 blok zal volgen
Tegen een paar dingen loop ik echter aan, de dynamo, deze zit wel h??l vast. Moet deze op een bepaalde speciale manier gedemonteerd worden of zo?
Verder is zo'n motorblok nog vrij zwaar. Dat is lastig met het aflaten van de olie. Weet iemand of de kop er af kan (gewicht lozen) zonder heel de stoep vol olie ligt?
Ik verwacht van wel, wat de brandstofpomp zit lager en on er ook af, maar kan iemand uitsluitsel geven?
Vrijdag waarschijnlijk meer!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Niet hele lange verlengstukken gebruiken en er aan gaan hangen. Dan mol je de zaak alleen maar. Laten schrikken is effectiever.
Succes, ik ben benieuwd naar de vorderingen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Verder goed bezig met je HT :worship:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De krukaspoullie wordt in elk geval al een probleem natuurlijk, aangezien ik geen luchtsleutel heb. Of kun je de krukas op een of andere manier blokkeren zoals bij een brommer?
De kop en carburateur op zich gaan overigens (nog) niet uit elkaar. Die leg ik in de schuur als reserve onderdelen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Even foto's gemaakt bij daglicht, en de bouten van de dynamo laten schrikken. Het werkt, bedankt Joost
Een foto van het blok bij daglicht:
En zo ziet sloperij de Haas er nu dus uit
Vandaag even van 10:00 tot 21:30 werken, en dan morgenmiddag weer verder. Bedankt voor de hulp alvast
*Alleen die verrekte krukaspoullie :snif:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
een b200 krukasbout is heel wat lastiger in mijn ervaring..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Dat wilde ik namelijk ook bewaren
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.