How-to: toerenteller plaatsen in Smiths instrumentenpaneel
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
daarbij o.a. een paar nieuw gedemonteerde tellerunits. Een ervan kwam blijkbaar uit een "L" of winner versie:
wat een zicht he, met zo'n dichte plaat erin...
en wat wil het toeval; bij de spulletjes zat dik ingezwachteld in folie en tape nog wat leuks!
beide Smiths dus, en dan valt er wat te combineren...
Nou, kruiskopschroevendraaier gevat en aan de slag. Bij de Smiths tellers kun je zonder problemen de 8 parkertjes losdraaien waarmee de body aan de frontkap geschroefd zit (pijltjes)
ook kun je al meteen de witte plugjes verwijderen die de bedrading op hun plaats houden:
Als de frontkap eraf is krijgen we dit te zien:
En zo ziet de frontkap er aan de achterkant uit:
De armeluis-plaat is met 2 schroefjes te verwijderen;
De toerenteller heeft op precies de goede plekken de schroefdraadgaatjes zitten:
(een VDO tellerunit + toerenteller is anders!!)
De schroefjes vastgezet, deze verzorgen meteen de elektrische verbindingen richting de aansluitpunten. Bij de meeste wagens is de toerenteller voorbedraad en zal dus meteen werken.
Het eindresultaat. Ziet er toch een stuk beter uit!
Overblijfsel. bestemming; het ronde archief.
als je al een tijdklok in je dashboard hebt zitten hou je helaas wel 2 gaatjes in je frontplaat, daar zit bij de klok het instelstokje doorheen. Bij deze teller had ik geluk omdat bij zo'n afdekplaat de gaatjes ook niet in gebruik zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Overigens kun je een VDO-teller bijna net zo gemakkelijk demonteren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Naar mijn mening is dit in een 1700 normaal en bij de 2 liter en andere types in de linkerbovenhoek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
@diede, klopt, de VDO'ers zijn qua methode vrijwel hetzelfde. alleen moet je daarbij de koelplaat van een grote transistor losmaken om eronder te kunnen. daar zit dan nog een schroefje verstopt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Groetjes,
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
in de week dat ik er langs zou gaan bleek een buurjongen van sander de wagen te kunnen gebruiken, dus heb ik hem aan die gast gelaten. voorlopig heb ik geen plaats, tijd of budget voor een 3-serie. zelfs de black beauty staat momenteel op de nominatie om verkocht te worden....
@Steven, hij komt in jouw 340 als je wilt!!!
alleen heb je die nog steeds niet, geloof ik?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Maar.... die BB ga je toch niet wegdoen man!!! Das een uniek ding!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Groetjes,
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.