× ook voor roestpreventie en laswerk

Sierlijst voorruit rubber

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-01-2018 09:11 #634789 door V300 register
Sierlijst voorruit rubber is gemaakt door V300 register
Heren,

Zoals sommige misschien wel gelezen hebben in mijn topic heb ik de voorruit van mijn 360 onlangs vervangen.

De sierlijst in het ruitrubber heb ik hergebruikt alleen laat de buitenste chrome laag los op sommige plekken. Nu zou ik deze op de duur graag vervangen voor een net of zwart exemplaar. Zijn de sierlijsten nog ergens nieuw te verkrijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16-01-2018 12:15 #973629 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Sierlijst voorruit rubber
Kans is klein, maar je kunt proberen om alle oude magazijntjes van dealers en garage-houders af te zoeken?
Anders zou ik hem even goed afplakken (met prof. tape) en afschuren/lakken.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2018 14:58 #973658 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Sierlijst voorruit rubber
Zou hem idd ook gewoon laten zitten en netjes verven. De sierlijsten ga je los niet snel vinden. Mocht je toch andere sierlijst willen dan kan je beste complete ruit met raamrubber en sierlijst erin vervangen van een auto van de sloop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-01-2018 17:46 #973663 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijst voorruit rubber

Albert1;248400 schreef : Mocht je toch andere sierlijst willen dan kan je beste complete ruit met raamrubber en sierlijst erin vervangen van een auto van de sloop.


Waarom alles vervangen? Je kunt toch gewoon zo'n sierlijst van de sloop halen, en vervangen? Voor je de ruit en het rubber vervangt moet je toch de sierlijst verwijderen, en pas als je de ruit en het rubber hebt gemonteerd moet je de sierlijst er weer terug in drukken. Je moet enkel opletten dat je de juiste sierlijst haalt omdat daar verschillende typen in zijn, en natuurlijk opletten dat de sierlijst heel blijft.

Overigens zou ik niet kiezen voor vervangen. Je gaat waarschijnlijk toch geen betere vinden. Zo'n sierlijst is chroom met een laagje plastic. Dat laagje plastic gaat kapot, wordt vies, valt er af,... Dat komt door de ouderdom. Ik zou eerder proberen het plastic van de sierlijst te halen en het chroom netjes maken of spuiten o.i.d. Je zou ook een zwarte sierlijst kunnen nemen omdat die dat laagje plastic niet hebben, al geldt hier ook weer dat er vele soorten zijn en dat het moet passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2018 22:01 #973670 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Sierlijst voorruit rubber
De oude types hebben RVS lijsten, die blijven mooi. Moet je wel het rubber mee overzetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2018 08:03 #973675 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijst voorruit rubber

General Custom;248405 schreef : Je moet enkel opletten dat je de juiste sierlijst haalt omdat daar verschillende typen in zijn, en natuurlijk opletten dat de sierlijst heel blijft.


Ik heb er een van een MKIII in mijn MKII zitten. Ziet er weer netjes uit. De oude lijst was gescheurd en lelijk geworden. De vorige eigenaar had het met 'tape' 'opgelost' :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2018 08:13 #973676 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijst voorruit rubber

Lucluc;248417 schreef : Ik heb er een van een MKIII in mijn MKII zitten. Ziet er weer netjes uit. De oude lijst was gescheurd en lelijk geworden. De vorige eigenaar had het met 'tape' 'opgelost' :D


Met tape, en dan verwachten dat het er beter uitziet... :snif:

Maar slimme oplossing! Mooi om te weten dat dat gewoon past. Gaat dat om een zwarte of een zilvere sierlijst?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2018 09:22 #973678 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijst voorruit rubber

General Custom;248418 schreef : Maar slimme oplossing! Mooi om te weten dat dat gewoon past. Gaat dat om een zwarte of een zilvere sierlijst?


Zo'n smalle grijze, maar ik neem aan dat die zwarte dezelfde pasvorm hebben. Eigenlijk wil ik dat bij de achterruit ook nog doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2018 13:31 #973682 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijst voorruit rubber
Dankjewel voor de reacties heren! Ik zal de plaatselijke sloperijen is gaan bekijken:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18-01-2018 23:32 #973683 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Sierlijst voorruit rubber
Is die sierlijst btw echt nodig, kun je niet zoals bij die dafjes een dikke zwarte pees erin drukken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets