× ook voor roestpreventie en laswerk

Deuren 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2018 13:05 #634783 door V300 register
Deuren 340 is gemaakt door V300 register
Beste ik ben een totaal renovatie aan het doen van men 1.7 344 en men voordeuren moeten eruit
Hoe krijg je die los ? Mvg fonne

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2018 16:40 #973527 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deuren 340
Allereerst welkom op ons forum!
Heb je ook foto's van de auto? Ik, en ik denk meer mensen, ben natuurlijk hartstikke benieuwd naar foto's, zeker omdat het zo'n zeldzaamheid als een 1.7 betreft, dat is er eentje om zuinig op te zijn.

Om antwoord te geven op je vraag, volgens mij bestaat er een speciale tool om de scharnierpennen er uit te halen. Als je dat niet hebt zou ik creatief te werk gaan: de pennen er uit tikken met een hamer en drijver of zo, of de scharnierpennen doorzagen heb ik ook wel eens gehoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2018 17:02 #973528 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Deuren 340
scharnierpennen doorzagen, heb je al eens goed gekeken? Dat gaat zeker niet lukken.

Bestaat een officiele tool voor maar werkt in mijn ogen waardeloos.
Ben zelf momenteel een tool aan het fabriceren dat het veel makkelijker moet maken.

De bovenste pen kun je er van boven uittikken.
Past precies een pen tussen de deur en de raamstijl, let wel met een maximale dikte van 6,5mm.
De pen zelf is 8mm dus je zult iets moeten hebben wat ook een beetje die diamter is. Heb daar zelf een pen voor gedraaid en de kop gehard, anders sla je er een kraag op en blijft de uitdrijfpen vast zitten.

Als de bovenste eruit is heb ik een lange dunne stang die door het bovenste scharniergaat door de pen naar onderen waar een moer aan de onderkant zit.
Doormiddel van een slagijzer bevestigd op diezelfde stang tik ik de onderste er naar boven uit.

Zo heb ik mijn tool bedacht, maar ben daar nog mee bezig om dat te maken.
Kan zo gouw even geen voorbeeld vinden van zo'n originele, maar heb die al eens geprobeerd, en werkt voor geen meter.

Blijven erg lastige dingen die deurpennen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2018 17:07 #973530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deuren 340

Steven340;248264 schreef : scharnierpennen doorzagen, heb je al eens goed gekeken? Dat gaat zeker niet lukken.


Ja, daarom zeg ik dat ik het gehoord heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2018 20:04 #973532 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Deuren 340
Je hebt deze trekker nodig voor de onderste :
www.tools2go.nl/files/15684/products/10477208/op-24.png
Van beneden naar boven er uit trekken en de deur ondersteunen, zodat niet het hele gewicht op de pen drukt
De bovenste kan ook met een lange M8 bout, je beschadigt dan waarschijnlijk de lak van de deurrand , De achterste deurscharnieren kan je via de B-stijl van binnenuit gewoon losschroeven .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2018 21:13 #973535 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deuren 340
ik doe er een harde m5 inbusbout in waarvan in de diameter van de kop kleiner heb gemaakt.
Bout in boormachine en flex tegen kop houden totdat diameter iets kleiner is dan 8 mm
[ATTACH]4791[/ATTACH]
en dan met lange pen er uit tikken zelf heb ik een lange sterschoevendraaier misbruikt maar de pennen zaten ook niet erg vast.Denk er wel om de deurvanger als je die losmaakt steek er dan een lange spijker in als deze nl de deur in schiet heb je veel werk!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2018 21:36 #973536 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Deuren 340
Als jouw pennen niet al te vast zitten kun je die tool wel gebruiken, heb echter diezelfde tool bij m'n 343 geprobeerd van 1977.
Die zaten er dus al in sinds nieuw. Met geen mogelijkheid eruit te tikken.

Uiteindelijk 2 gasveren de stang afgeslepen, deze waren precies 8mm en paste dan ook net aan door het bovenste scharnier en de onderste pen naar onderen eruit getikt.
Steeds centimeter voor centimeter en steeds een stukje van de pen afgeslepen tot dat deze er helemaal uit was. Zo kon ik recht van boven op de pen slaan.

Je kunt het altijd met dit slagijzer proberen, hopelijk heb je wat meer mazzel dan ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2018 22:52 #973537 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deuren 340

General Custom;248263 schreef : Allereerst welkom op ons forum!
Heb je ook foto's van de auto? Ik, en ik denk meer mensen, ben natuurlijk hartstikke benieuwd naar foto's, zeker omdat het zo'n zeldzaamheid als een 1.7 betreft, dat is er eentje om zuinig op te zijn.

Om antwoord te geven op je vraag, volgens mij bestaat er een speciale tool om de scharnierpennen er uit te halen. Als je dat niet hebt zou ik creatief te werk gaan: de pennen er uit tikken met een hamer en drijver of zo, of de scharnierpennen doorzagen heb ik ook wel eens gehoord.


ik zit namelijk al effe op het forum , maar alleen nog maar gelezen en niets gevraagt
ik heb 2 volvo's alle 2 340
1,4 en 1,7
foto's zal ik morgen maken
maar ben er 1 van aan het ombouwen voor rally en gaan te driften ( hoop dat ze dat hier niet erg vinden :) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2018 17:40 #973552 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deuren 340

fonne;248273 schreef : ik zit namelijk al effe op het forum , maar alleen nog maar gelezen en niets gevraagt
ik heb 2 volvo's alle 2 340
1,4 en 1,7
foto's zal ik morgen maken
maar ben er 1 van aan het ombouwen voor rally en gaan te driften ( hoop dat ze dat hier niet erg vinden :) )


Leuk!
En we zijn uiteindelijk allemaal liefhebbers van de 300-serie. Of je die liefhebberij uitvoert door een prachtige oldtimer te rijden, een oud barrel met veel liefde op de weg te houden, of het sportief gebruik, het is mooi dat je voor een 300-serie kiest :yeah:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2018 19:34 #973554 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Deuren 340
Ik gebruik altijd een lange geharde ijzeren staaf en sla dan van bovenuit de pennen eruit. De onderste pen wel in delen doen, steeds een stukje afslijpen zodat de deur niet beschadigt. Echt, dan heb je de deur er zo uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets