× ook voor roestpreventie en laswerk

Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren?

Lees meer
23-11-2016 22:54 #634353 door Albert Jan Algera
Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren? is gemaakt door Albert Jan Algera
Ik wil wou me auto laten tectyleren.
[ATTACH]4380[/ATTACH]


[ATTACH]4381[/ATTACH]
[FONT=&quot]Vandaag samen met iemand op brug naar onderkant gekeken, hij vond het er niet slecht uit zien en was van mening dat tectyleren ook wel zelf kon doen.

[/FONT]
[FONT=&quot]Dus ben thuis meteen maar gaan kijken of ik op andere plekken nog roest had.
[/FONT]
[FONT=&quot]Helaas waren er nog een aantal plekken waarvan één zorgelijk.[/FONT]
[FONT=&quot][ATTACH]4384[/ATTACH][/FONT]
[FONT=&quot]Voorscherm rechter voorwiel[/FONT]
[FONT=&quot][ATTACH]4385[/ATTACH][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]Rotte plek[/FONT] in mijn rechterwielkas :wtf2:
[/FONT]







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2016 23:02 #965608 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren?
[ATTACH]4386[/ATTACH]
Dit gaatje bleek al door en door te zijn.
Nadat ik er beetje met me vinger in duwde bleek het een behoorlijk gat te worden. :wtf:
[ATTACH]4387[/ATTACH]


Dus de volgende drie vragen.
1 Hoe kan ik het beste zelf mijn auto tectyleren. (kan gebruik maken van een brug) Las iets van een tectyleer schema, waar kan deze vinden?

2 Kan ik het gat in mijn wielkas gewoon dicht lassen (mig/mag) met plaatjes of kan dit beter op een andere manier. Heb het idee dat ik er iig niet te lang mee moet wachten.

3 Hoe kan ik het best mijn voorscherm repareren (plamuur?)

Ik hoor het graag.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2016 08:50 #965616 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren?
Er is eigenlijk maar 1 goede manier om plaatwerk te repareren en dat is het rotte stuk uitsnijden tot je weer op hard ijzer zit en dan een vers stuk erin lassen.
Als je het dicht smeert met plamuur of er een plaatje over last zonder de rot weg te snijden gaat het gewoon verder met roesten en kan je de hele oefening binnen de kortste keren weer doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2016 18:53 #965619 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren?
Owwwwww een GLE :drool::drool::drool:

Ja, precies wat Robbert Jan zegt ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2016 08:38 #965620 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren?

Steven340;243388 schreef : Owwwwww een GLE :drool::drool::drool:


Rustig Steven :V300: rustig !!!!!
H....o heeft niet genoeg parkeerplekken voor al die 300's :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2016 00:41 #965630 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren?
Dank voor de antwoorden.
Heb voor nu het gat afgedekt met stuk plastic aan de binnenkant van de wielkast.
Binnenkort het zijscherm eens loshalen om te kijken hoe ik dit goed kan (laten) lassen.

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij tectyleren van 300?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2016 11:55 #965633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren?

Albert1;243402 schreef : Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij tectyleren van 300?


Ik heb bij het opnieuw opbouwen van mijn GLS uitgebreid de tijd genomen om alle holle delen te behandelen. Je kan de dopjes in de dorpels verwijderen en daar nieuwe voor terugplaatsen. De portieren heb ik vol laten lopen met dik spul, bijna kaarsvetachtig spul. Denk ook aan de dopjes in motorruimte. Volgens mij kan je nog extra gaatjes boren op bepaalde plekken, check hiervoor het tectileerschema op de site. Wielkasten zijn goed schoongemaakt en daarna vol gespoten, idem voor buitenzijde dorpels (onderste rand alleen). Eigenlijk is het heel goed zelf te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2016 12:59 #965635 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren?
Bij een professionele behandeling wordt de oude laag eraf gestoomd, alles schoongespoten en daarna voorzien van een nieuwe laag prut. Dit is met name voor de bodem erg belangrijk, omdat vaak roest onder die gummi-achtige laag ontstaat. Als je dan een nieuwe laag over de oude heen smeert, schiet je er niets mee op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2016 11:15 #965658 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren?
Dank voor de antwoorden, zag in de showroom hoe lucluc de GL sedan spadbord had gerepareerd, en ingespoten. De onderlaag die op mijn auto zit is niet zo slecht dat deze er al helemaal vanaf moet. Voor nu voelt het niet goed om er mee te rijden met al dat zout op de weg dus heb hem maar laten staan. Ga me nog wat meer verdiepen in het tectyleren. Waarschijnlijk kunnen de holle ruimtes al wel worden vol gespoten en roestplekken worden bijgewerkt. Ben ook langs bedrijf Dinitrol bedrijf geweest (deze man was erg vol van de auto) maar deze rade aan om wel eerst die roest plekjes aan te pakken. Dit wil ik eerst doen voordat er in de toekomst een volledige behandeling gaat plaats vinden.

[ATTACH]4390[/ATTACH]
Ben blij dat mijn andere 360's igg veilig staan.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2017 11:55 #966042 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Roest (gat) in wielkas en hoe zelf tectyleren?
Af gelopen tijd roestplekken bij o.a. spadbord goed laten aanpakken.

[ATTACH]4407[/ATTACH]
[ATTACH]4408[/ATTACH]

Er is van twee kanten een plaat opgelast en goed behandeld.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets