× ook voor roestpreventie en laswerk

Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten?

  • Saskia De Vos (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19-06-2015 20:21 #633706 door Saskia De Vos (GAST)
Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten? is gemaakt door Saskia De Vos (GAST)
De sierlijsten rondom de voor en achterruit ziet er echt niet meer uit. De lijsten bestaan uit doorzichtig plastic met blik (?) onder. Dat is helemaal gevlekt en uitgeslagen. Ik ben al een tijdje op zoek geweest naar nette lijsten, maar dat blijkt een speld in een hooiberg. Gezien de staat van de auto - hagelschade - heb ik ook besloten geen fortuin meer uit te geven aan herstellings- en verfraaiingswerken.

Ik denk wel dat de auto er een stuk beter zou uitzien zonder die lijstjes. Dus met gewone zwarte 'trim'. Kunnen de sierlijsten ongestraft van de voor- en achterruit verwijderd worden en definitief weggelaten? Zonder demontage of vervanging van de ruiten, uiteraard. Of is er kans op, bijvoorbeeld, lekkage zonder die sierstrips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2015 11:13 #957773 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten?
Er zijn ook zwarte sierlijsten. Van late types en GLT's. Misschien ook van winners?

Ik denk dat je ze wel nodig hebt om het rubber goed te zetten. Anders krijg je lekkage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2015 12:06 #957775 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten?

Rubicon;236926 schreef : De lijsten bestaan uit doorzichtig plastic met blik (?) onder. Dat is helemaal gevlekt en uitgeslagen.

Volgens mijn heeft iemand op de V3 stand op de Volvodag een paar jaar terug tegen me gezegd, dat dat gevlekte zo hoorde....
Heb ik toen voor waar aangenomen.

rustybuster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2015 12:09 #957776 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten?
"dat is normaal" kun je verstaan als "dat hoort zo" inderdaad ;)

net wat je wilt horen ;)

het is helaas normaal, in de zin dat er zover ik weet geen auto's zijn waarbij deze lijsten nog n?et verkleurd / verschoten / vlekkerig geworden zijn...

EDIT antwoord op de vraag moet ik ook schuldig blijven, als je er nog een bus ruitenkit aan wilt spenderen kun je het riskeren om ze er gewoon uit te halen. mocht het dan gaan lekken kun je de rubbers alsnog afkitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2015 13:06 #957778 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten?
De trim is volgens mij een veiligheidsitem. Deze zorgt ervoor dat de ruit bij
een aanrijding in het rubber blijft zitten en kan niet zomaar weggelaten
worden. Correct me if I'm wrong.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2015 13:24 #957779 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten?
zit idd met weerhaakjes vast, heeft een functie

je zou het plastic laagje eraf kunnen halen en het "blik" eronder netjes oppoetsen, evt. een laklaagje er overheen

Een andere oplossing is het monteren van de ruiten(rubbers) van een 343/345, die hebben RVS lijsten zonder plastic laagje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2015 16:52 #957783 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten?
Ik zie het probleem even niet bij een auto met hagelslagschade waar niet meer in geinvesteerd zal/kan/wil worden..

Ik heb vandaag nog eens naar die lijsten gekeken: de vlekkerigheid is zodanig regelmatig onregelmatig dat dat m.i. geen toeval/natuurlijk proces kan zijn, maar af-fabriek zo bedoeld moet zijn.

rustybuster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-06-2015 23:48 #957786 door Saskia De Vos (GAST)
Beantwoord door Saskia De Vos (GAST) in topic Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten?
Bedankt voor de reacties. Ik wilde inderdaad bij voorkeur de 'chromen' lijsten van de oudere types 340 bemachtigen, maar die zijn zo mogelijk nog lastiger te vinden. Zwarte lijsten vind ik ook nog wel een goede optie, zover had ik niet gedacht!

Helemaal weghalen lijkt dus misschien niet het beste idee..

@Rustybuster;
Ik geloof er niets van dat het vlekkerige bewust zo is bedoeld! Bovendien is het blinkend laagje onder het plastic ook bijna overal nagenoeg volledig wit uitgeslagen. En evenwichtig verspreid zitten de (donkere) vlekken ook zeker niet; die zijn vooral aanwezig in de onderste helft van de strip op de voorruit, terwijl het aan de achterruit veel minder aanwezig is. Aan de voorzijde is het dus het ergste en daar stoort het me meest. Ik zou al blij zijn mocht die lijst meer lijken op die rond de achterruit.

Je hoeft het deel over hagelschade niet te begrijpen hoor. De auto kwam er aanvankelijk om me tijdelijk uit de nood te helpen, maar is er nog steeds. In de eerste plaats omdat het 300-rijden me erg bevalt. Hoewel de Volvo harder is dan veel van zijn leeftijdsgenoten (geen enkele opmerking op de keuring en de chef kwam me zelfs complimenteren!) rijden er betere rond. Of beter, zijn er andere 340's die recenter, mooier en beter uitgerust zijn. Mijn auto ziet er uit als een golfbal met al die putjes en heeft nul economische waarde meer (voor zover een 340 dat al erg veel heeft :-P ). Dus investeer ik op termijn veel liever in een andere 340 (of 240). In de tussentijd blijft de technische staat prioritair en probeer ik het op cosmetisch vlak er het beste van te maken, zonder grote uitgaven. Die spendeer ik dan liever aan de Amazon.

Ik speelde ondertussen ook met de gedachte om de strips en regengoten zwart te spuiten met Plastidip, maar geen idee of dat een beetje netjes valt te doen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2015 08:29 #957788 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten?
Je zou ook bij de medelbouwzaak zo'n potje zwarte Revell verf kunnen gaan halen. Dat spul is gemaakt om op plastic te hechten (en blijven zitten) zonder primer en toestanden, en vloeit bovendien goed uit als je het met een penseel aanbrengt. Je zou de lijsten dan elke kleur kunnen maken die je mooi lijkt.

Ik heb hier inmiddels een kleine collectie met verschillende kleuren staan omdat dat spul zo ideaal is voor dit soort toepassingen :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2015 10:15 #957789 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sierlijsten rondom voor- en achterruit weglaten?
Slimme oplossing Bart. Goedkoop en werkt als een lier. Let wel op, die verf is ook verkrijgbaar op waterbasis, en dat is geen succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets