× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Volvo Klassiekerbeurs 2017 (vrijwilligers en ideeën gevraagd!)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2017 22:15 #634542 door V300 register
Beste medeclubleden en liefhebbers,

Het lijkt ver weg, maar over 2 maanden is het alweer zo ver, 23 en 24 september zal de Volvo Klassieker Beurs opnieuw plaatsvinden. Het thema dit jaar is ''Op vakantie''.
Achter de schermen zijn de voorbereidingen al in volle gang, ook vanuit de Volvo 300 Club. Het is elk jaar weer hard werken om een mooie creatieve stand neer te zetten. Uiteraard mogen de standaard dingen als de clubwinkel en een aantal mooie auto's niet ontbreken. Ook zijn we gaan experimenteren met wat nieuwe dingen, een succes daarin was op de afgelopen Volvodrive Treffen de mogelijkheid om direct lid te kunnen worden. Natuurlijk nemen we zulke succesvolle weer mee.









De invulling van de VKB bestaat grofweg uit 3 items die we zo goed mogelijk voor elkaar willen hebben: auto's, standbemanning en de kraam. Samen vormen deze pijlers het visitekaartje voor onze club. De rest er omheen zijn randzaken.
Uiteraard hebben we vanuit de organisatie al wel het een en ander op het oog, het zou niet goed zijn als we nu nog moesten beginnen. De standplaats is geregeld, en er zijn bovendien al een aantal personen benaderd. De ervaring leert ons echter dat er niks mooier is dan open staan voor nieuwe invloeden en ideeën. Vandaar dat ik een paar vraagjes op het forum zet waar jullie misschien mee kunnen helpen:

Kraam
We hebben een aantal dingen hebben we sowieso al op onze kraam: uiteraard de clubwinkel, de mogelijkheid om ter plekke clublid te worden, én Steven met de collectie naafkapjes.
De vraag bij deze is of er nog andere mensen zijn die wat zouden willen tentoonstellen of aanbieden op onze clubstand? Dat zou natuurlijk erg leuk zijn. Alles is welkom, als het maar Volvo 300-serie gerelateerd is en niet (al te) commercieel van aard. Mocht je iets in gedachten hebben, meld het in dit topic of stuur mij een pb zodat we de mogelijkheden kunnen bekijken.

Standbemanning
Als standbemanning ben je representatief voor onze club, maar het is vooral heel erg gezellig! Wat je doet op zo'n dag is rond onze clubstand bivakkeren, een oogje in het zeil houden bij de standplaats en auto's, wat uitleg geven over de auto's of de club, vooral de hele dag social talk en mensen met een gezamenlijke hobby leren kennen. Uiteraard krijg je gratis intree en de tijd om de rest van de beurs te bekijken.
Heb je zin om een dag op onze stand te komen staan, post het in dit topic of stuur mij een pb.

Auto's
Intussen hebben we één auto vast staan. Oplettende mensen zullen misschien al weten om welke auto het gaat, aangezien dit bij de BBQ al zo ongeveer geregeld was. Voor de rest is het een verrassing :D
Met één auto maken we echter geen beurs, we zoeken nog 2 exemplaren extra. De voorwaarden zijn dat deze auto op een manier representatief is voor de club. Dat hoeft niet per se showroomstaat te zijn, een restauratieproject met een verhaal, een racekanon, of een andere auto met een leuk of bijzonder verhaal er aan vast kan ook heel leuk zijn. Verder moet de auto op vrijdagavond gebracht worden en op zondag laat in de middag opgehaald worden. De nadrukkelijke voorkeur heeft dat ook de eigenaar een dag aanwezig kan zijn op de stand om wat over zijn/haar auto te vertellen en de standbemanning te ondersteunen.

Disclaimer: We hebben als club een beperkte plaats en beperkte middelen waarmee we iets moois neer proberen te zetten. We zijn heel blij met mensen die willen meedenken en mee helpen, maar helaas kunnen we soms niet iedereen tevreden stellen. De uiteindelijke beslissing wie en wat op de beurs komen staan worden gemaakt door de EVC en personen aangewezen door de EVC, op basis van de behoefte voor het betreffende evenement.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2017 22:38 #971820 door Mark Smeets
ter aanvulling, het thema dit jaar is vakantie! Dus een 80's imprial en andere attributen zijn ook welkom! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2017 17:12 #971831 door Steven340

General Custom;246442 schreef : De voorwaarden zijn dat deze auto op een manier representatief is voor de club. Dat hoeft niet per se showroomstaat te zijn, een restauratieproject met een verhaal, een racekanon, of een andere auto met een leuk of bijzonder verhaal er aan vast kan ook heel leuk zijn.


Dus ook een rotte one of a kind '77 343 L is welkom?
:+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2017 17:29 #971833 door Wouter Borsje

v0lv0freak;246443 schreef : ter aanvulling, het thema dit jaar is vakantie! Dus een 80's imprial en andere attributen zijn ook welkom! :)


Imperial....laat nu net een collega van mijn vriendin er haar eentje hebben aangeboden laatst voor mijn 340...

Na onze vakantie dus wellicht in de herkansing...

Steven340;246455 schreef : Dus ook een rotte one of a kind '77 343 L is welkom?
:+


'One of a kind' is the magic word Steven, neerzetten die oxydatieknaller!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2017 17:38 #971836 door Steven340

Wouter76;246457 schreef : 'One of a kind' is the magic word Steven, neerzetten die oxydatieknaller!


Hij is in het poepbruin met daf wieldopjes zoals in de eerste folder.
;)

Maar wel roest en deuken :f
Zit wel een mooi verhaal bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2017 17:49 #971840 door V300 register

Steven340;246455 schreef : Dus ook een rotte one of a kind '77 343 L is welkom?
:+


In principe wil ik zelfs open staan voor zulke auto's, mits we er wat leuks rond kunnen bedenken voor op de stand wat representatief is voor onze club.
Om jou voorbeeld te nemen, die rotte one of a kind '77 343 L, en we kunnen er precies zo'n zelfde 343 in tiptop gerestaureerde toestand naast zetten. Groot bord er bij: "Van dit, naar dit! De Volvo 300 Club houdt ons erfgoed op de weg". Dan heb je een blikvanger, een verhaal, en iets zeer unieks op de stand staan.
Heb je enkel de rotte 343 op de stand, daarmee maak je anti-reclame. In dat geval zeg ik wachten tot hij gerestaureerd is.

Een beter voorbeeld van een "slechte" 300-serie die geoorloofd is voor op de stand is bijvoorbeeld een gebruikte politiewagen in originele kleuren, een bedrijfswagen die na 30 jaar nog steeds in gebruik is, een militair object vol kogelgaten, een kleimodel op ware grootte uit de ontwerpfase, een pas ontdekte gepantserde 360 waarin Peter R de Vries een Mexicaanse drugsbende heeft opgerold,... hoe gekker hoe beter.
Een auto moet uniek of juist heel herkenbaar zijn voor mensen die helemaal niks van een 300-serie weten. Op dat moment is een slechte 300-serie geoorloofd. Je zou kunnen stellen dat hoe netter een auto is, hoe makkelijker je hem op een beurs kunt presenteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2017 17:53 #971841 door V300 register

Wouter76;246457 schreef : Imperial....laat nu net een collega van mijn vriendin er haar eentje hebben aangeboden laatst voor mijn 340...


Leuk! Picknickmand er op of zo, of jaren 80 skispullen misschien, daar kun je hele leuke dingen mee verzinnen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2017 18:56 #971842 door 16673-dummy
Die imperiaal en caravanspiegels van de eerste foto liggen nog steeds bij me in de schuur... Dus als ze nodig zijn hoor ik het wel.
Behoort tot de vakantieuitrusting van mijn witte 360 en beige Kip uit 1984 :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2017 21:03 #971845 door Wouter Borsje
Bedankt voor jouw aanbod Joost, ik heb destijds het aanbod afgeslagen omdat ik geen idee had wat ik met een imperiaal zou moeten...

Lenen zou in dat opzicht beter werken, kom jij ook naar de VKB dit jaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2017 21:43 #971855 door 16673-dummy
Waarschijnlijk niet... Ik heb nog een aantal klussen in en om het huis te doen voor de winter begint. Dus de weekends heb ik hard nodig :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets