Rogier & Wouter aan de volvo
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zoals beloofd hierbij nog wat info over onze volvo en de 5jes:) Zal me ook nog iets beter voorstellen. Ben dus Rogier, komen uit Enschede en samen met m'n neefje Wouter hebben we een leuk hokje om te kunnen sleutelen. Zelf op dit moment alleen een groene en een witte in bezit, allebei 1.7 gtxjes op papier. Wouter rijdt dagelijks in een 5 automaat uit '86 en een ander neefje Steven rijdt in recent nog mijn oude dagelijkse rijder een 1.4 tr' 91
Ook is er nog een 5 deurs en een vriend van ons heeft nog een automaatje en een gtt.
Paar foto's aanhoudend:
De groene 5 gtx '88 heb ik inmiddels 5 jaar en is in verschillende staten geweest. Qua looks uiteindelijk wel zo standaard mogelijk gehouden met een paar leuke velgen die ooit is zijn geleverd op een bijpassende bodykit van die tijd. Bij deze zo'n beetje 3x het blok eruit gehad om alles een mooi en beter te maken. Helaas met deze wel een ongelukje gehad en ook door wat aanwezige roest besloten om even aan de kant te zetten.
Witte gtx '89 2 jaar geleden uit een weiland getrokken
en eigenlijk binnen 3 weken, vorig jaar in de zomervakantie "klaar" gemaakt, of tenminste technisch goed en apk klaar. Deze zijn we nou aan het afmaken en wordt mijn daily driver. Was ooit een injectie, omgebouwd naar carb en nu bezig met een fp3 van een 1.8 rsi clio erin te leggen. Groene werd gebruikt als donor, gezien hier een scooter aan de zijkant in heeft gezeten. Deze wordt later weer opgebouwd.
Meer foto's komen met de volgende post.
De automatic van Wouter.
Ding rijdt echt belachelijk lekker. Dit met injectie ipv carburateur motor.
Rode 5 deurs tl' 86
Opgeknapt en wordt dagelijks mee gereden.
Lekkere zuinige 1.1 4bak.
1.4 tr '91
Ook wat opgeknapt. Donker grijs, thungsten grey. Eén van de mooiste kleuren vind ik, helemaal op een turbo:)
En nog een zilvergrijzen 1.4 tr '91. Ook hier is helaas een ongeluk mee gebeurd.
Dan als laatste nog de volvo. Helaas nog weinig tijd gehad om iets fatsoenlijks te kunnen doen en hopelijk komt daar komende dagen wat veranderding in.
In iedergeval tot nu toe een leuk ding. Leuke opties ook zoals verlichting onder het dash en achterin, niet gewend in een 5 haha. Verder extra metertjes voor de olietemp en voltjes, raampjes electronisch waarvan rechts het niet doet. Ook cv zit erop met nog leuk de originele sleutel, met een lampje. De econometer is ook nog wel een leuke aanvulling.
En zo typ je ook wel weer een eind weg:) Nogmaals bedankt voor de hulp en hopelijk kunnen we gauw genieten van de 340 en snel eens naar een meeting komen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Die vind ik persoonlijk dan het mooist
Blijven leuke auto'tjes, je ziet ze ook haast niet meer in het straatbeeld, afgelopen week dan nog wel eentje in Amsterdam zien rijden, een donkergrijze 5 deurs.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wat ontzettend leuk die verzameling 5-jes. Mijn oom heeft er ook nog ooit eentje gehad, een grijze 1.4 TR geloof ik. Een van de beste auto's die hij ooit heeft gehad zegt hij.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ook vind ik het wel grappig in het kader van de relaties tussen Peugeot, Renault en Volvo (met name die laatste twee). Dat zie je dus vaak weer terug bij de hobbyisten. Zit ergens blijkbaar een gemeenschappelijke snaar...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Oer 5je bedoel je steven? Dat is vooralsnog een grote wens net zoals de 340 was, leuke hobby:) de 5 deurs is trouwens wel een originele phase 1. Wouter had z'n automaat liever in phase 2 looks.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Misschien bekend bij jullie? Was ingevoerd. Collectersitem.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Helaas steeds weinig tijd om iets te kunnen doen aan de volvo. Zijn druk met de 5jes en hopelijk is vrijdag de dag om de 1.4 vast uit de volvo te halen. Ondertussen al wel een 1.7 donor blokje gescoord voor o.a de spruitstukken en de carburateur. Deze gaan we overbouwen op m'n Renault motor. Woensdag a.s ga ik even naar Eindhoven om wat onderdelen op te halen (advertentie markplaats) Hij heeft voor mij een partij koelslangen en koppelingshuizen. De Renault motor van mij is het 1e type 124 tands. Hiervoor zou nog een nieuwe distributie voor moeten komen. Ook zit ik even met de koppeling. 1e type heeft de 190mm ipv de 200mm. Dacht dat beiden een optie waren en maar even kijken welke er tussen de onderdelen zit die ik woensdag op ga halen:)
Voor de Renault motor heb ik nog een koppeling liggen maar die zal wel niet passend zijn voor de volvo ga ik maar vanuit.
Daarnaast nog wel gezocht voor de b172k
- voorste balk voor het subframe
- carterpan
- motorsteunen
- voorpijp
- kabelboom (of van de 1.4 gebruiken?)
- cardanas is de vraag of ik die van de 1.4 kan gebruiken. Onze 340 is al wel een 5-bak.
Ook nog even de vraag hoe de beruchte Erik heet hier op het forum. Wil hem graag een pbtje sturen:)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.