× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

FF voorstellen: 360GLE combo!

Lees meer
03-10-2008 20:15 #627977 door Mark Smeets
FF voorstellen: 360GLE combo! is gemaakt door Mark Smeets
medeforumleden,

bij deze wil ik me toch wat uitgebreider voorstellen... De meeste mensen kennen mij al van een gezocht advertentie op dit forum en op marktplaats (de grijze 360 met bodykit). Zelf ben ik net 18, heb mijn rijbewijs nu 3 maanden en het geluk dat ik van papa de sleutels mag lenen van een blauwe 360GLE. Wat wil je nog meer met 18? Oke een bodykit :halo: :fOnlangs dachten we er bijna eentje te hebben, van de rode 360GLT uit Berlijn die hier op het forum ook besproken is (zag ik achteraf) en die zelfs door een forumlid gekocht is... een week later mailde (toeval of niet) Jeroen ons of we een stukje over onze auto op het forum wilde plaatsen. Dus bij deze.. Ik hoop alleen dat het lukt met de foto's plaatsen.

De eerste
Onze eerste 360 kwam 12 jaar geleden. Pa kocht hem voor een prikje (850 GULDEN) van een collega. De koppeling was kapot en deze moest gemaakt worden, maar de bewuste collega had daar geen zin in en dus ging de auto weg. Het is een grijze 360GLE, met onder andere een origineel Volvo schuifdak (hand bedient), elektrische ramen, CV, originele GLE velgen en wissers op de koplampen.




Na 1 jaar bewees de Volvo meteen zijn nut. We kregen helaas een zware aanrijding in Beek. Een toentertijd nieuwe Ford escord kwam vanaf de linkerbaan vol naar rechts en schampte langs de deur en voorscherm. Resultaat: de escord was total loss (rechter voorwiel stond scheef, en de auto zat tot aan de voorruit helemaal in elkaar!!), de 360 mocht op eigen kracht naar huis rijden. We hadden er niet aan moeten denken dat dit met de voorganger van de 360 was gebeurd, een opel B kadette... (overigens rijdt deze kadette nog, alleen is hij ondertussen helemaal rot:lol:) En dat terwijl er 3 kleine kinderen op de achterbank zaten! En pap had dan waarschijnlijk in een rolstoel gezeten nu, dus die dikke balk in de voordeur is ondertussen heilig:worship:




de auto had dus een flinke schade maar pap vond hem het opknappen nog waard.. hij was immers monteur geweest en doet al het onderhoud zelf. Na 1 jaar hard werken in de garage was de 360 weer af.







Ook is er in de tussentijd nog een gehele 360GLE showcar (die naar Amerika was geweest) gesloopt voor onderdelen (met het oude front nog). De vrouw van een baas van Nedcar had een aanrijding gehad en de deuren aan de bestuurderszijde waren gedeukt. De GLT velgen werden gebruikt voor de zomerbanden en de orginele GLE velgen worden vanaf nu gebruikt voor de winterbanden. Verder is er veel opgeslagen voor onderdelen, zoals een 2-liter motor, een dashboard met airco(!) en veel kleinspul.

Verder werd het achterscherm aan de bijrijderzijde van deze auto gebruikt in onze eigen grijze 360, aangezien deze daar last van roest had, wat het gevolg was van een aanrijding bij de eerste eigenaar.







Dit is serieus schrikken! je kijkt zo door de auto heeen:eek:




Alles mooi nieuw.. het prijsstickertje zit nog op de plaat tussen de achterlichten :humor:



Verder kwam er nog de wel bekende bodykit op, die pap nog nieuw had kunnen krijgen in Belgi? met KORTING!!! Want eigenlijk wilde pap de achterskirt er niet bij, dus kreeg hij deze er met korting bij :halo:
En het resultaat mag er wel wezen:




De tweede
Eind van de zomer vorig jaar waren we met de grijze 360 bij de Volvodealer voor wat onderdelen, komt pap een oud-collega tegen (ja alweer een colega:humor:) die ook een 360GLE heeft. Een blauwe. ze raken aan de praat en de goede man vertelt dat 'zijn kindje' in maart 2008 naar de sloop gaat, omdat niemand interesse heeft in de 360... ??n iemand had zijn 340 total loss gereden maar wou de 360 niet kopen omdat deze niet wit was...:confused: maar pap had meteen interesse, aangezien hij de goede man kon en wist dat na 20 jaar nog steeds hoesjes over de hoofdsteunen zaten, zodat ze niet vuil zouden worden! :wtf: Dus afgesproken werd dat de man tegen die tijd zou bellen en de auto verkocht zou worden, zonder te gaan kijken...

ondertussen was ik me al aan het verheugen, want toevallig zou ik in april 18 worden :groovy:
In maart belde de man en op de dag van mijn eerste (intake) rijles kwam pap alvast thuis met een hele lading onderdelen die hij nog had liggen... een hele 240 station vol! met de achterbak plat en de bijrijderstoel ook nog vol! gedeeltelijk bleek het ook rommel te zijn, oude gebruikte bougies etc.. wat moet je daar nog mee?:S maar ook veel bruikbaar spul, zoals elektrische spiegels, hand bediendespiegels, mistlampen, grillen, een doos met lampjes, relaise, nog een deur, een fietsendrager, een voorbumper, een doos met boeken en folders, etc... en dat allemaal gratis erbij!

Op 1 april was het zover, de 'nieuwe' 360 kwam naar ons! en wat viel het die man zwaar.. pap moest eerst samen op de foto met zijn ex-collega en de auto, en daarna samen met de vrouw van zijn ex-collega en de auto.. en bij het weg rijden werden er ook nog snel een paar kiekjes geschoten!




De auto kwam zonder enig onderhoud door de keuring, maar er waren wel punten voor de volgende keer. Zo heeft hij aan de bestuurderskant nogal veel last van roest aan de bodem (dit was ook de rede van verkoop). Maar dit gaat allemaal komend jaar opgelost worden als het goed is.. Verder is er een probleem met schakelen... het voelt aan alsof de pook los staat en dit word steeds erger.. ondertussen voelt het aan alsof hij door elastieken vastgezet is in de auto.. Het leren afdekhoesje is al verwijdert, omdat de auto anders niet meer in de achteruitversnelling is te krijgen...maar ook dit wordt binnenkort verholpen door pap. Veder zijn er wat kleinigheidjes aan de auto, zoals ruitenwissers op de koplampen die niet goed vegen en een schuifdak dat is dicht gekit vanwege lekkage en vieze schakelaars van de elektrische spiegels, waardoor deze niet goed te verstellen zijn. Maar al deze problemen worden nog wel opgelost in de komende tijd.

beide auto's in feiten:

grijze 360GLE:
- 1985
- bodykit
- GLE: CV, elektrische ramen voor, mistlampen voor, koplampwissers.
- Origineel schuif / kanteldak (handbediend)
- originele zonneschermen op hoedenplank
- GLT velgen (zomerbanden), GLE velgen (winterbanden)
- elektrische antenne op het achterscherm (niet origineel, wel cool:yeah:)

Blauwe 360GLE:
- 1987
- GLE: CV, elektrische ramen voor, mistlampen voor, koplampwissers,
- glazen kanteldak (origineel Volvo)
- elektrisch verstelbare spiegels
- stuurbekrachtiging
- GLE velgen (zomerbanden), stalen velgen met deksel (winterbanden)
- spatlappen

Wat staat nog op de planning?
- 5 spaaks velgen voor op de blauwe (waaier velgen van de 400-serie, deze lijken op de T5 velgen de van de 850) (al gekocht, maar eerst deze bijna nieuwe zomerbanden oprijden!)
- 2 klokjes in middenconsole voor de blauwe, oliedruk en Volt-meter (al gekocht, inclusief originele houder)
- eventueel elektrische spiegels voor de grijze (ergens tussen de vele onderdelen)
- bodykit voor op de blauwe (op zoek naar....)

persoonlijk zou ik een sneeuwkap op de motorkap wel mooi vinden, maar moet pap nog vragen en overtuigen:f
Verder zou ik stiekem wel andere speakers willen, van pioneer of zo. Maar voor in de deuren wil ik dan wel even grote speakers als de originele, zodat het orginele afdekkapje nog past en je niet ziet dat er andere inzitten?.
Ook moet ik eens met pap overleggen voor een openluchtfilter, dit geeft meer vermogen als het goed is en dan klink de 2 liter iets zwaarder?.
En laatst vond ik op internet een mooie sticker met de tekst: 300 power club. Als je club eraf knipt dan heb je een hele mooie sticker voor boven op de achterraam!

en een showroomtopic zonder mooie foto's is natuurlijk waardeloos:









De volgende foto heb ik als achtergrond op de pc, ZOOOOOOO'N mooie foto :halo:








mooie detail schots:




let op de spiegeling!





jaja, nieuwe koplampreflectoren (duidelijk te zien op deze foto). De laatste die de dealer nog had!





hopelijk hebben jullie genoten van de foto's!
voor nog meer foto's van deze combo, zie deze link:
partyflock.nl/album/546758/1345280.html
en voor alle foto's van de restauratie, zie deze link:
partyflock.nl/album/546758/4128351.html
helaas staan ze wel door elkaar.....:f

Groet V0lv0freak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2008 20:28 #730201 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
dat zijn 2 hele nette auto's!!!

nu nog ff 2 clublidmaatschapsaanvragen op de post doen:D en dan gaat er op het forum een wereld voor je open (ledenmenu en een schat aan documentatie!:))

handig zo'n pa! de mijne liet me altijd lekker zelf tobben maar inmiddels kan hij me beter met rust laten, tenzij het op printplaatjes aankomt, daar heeft die ouwe dan weer veel meer kennis van als ik..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-10-2008 20:32 #730204 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
echt een top combinatie...strakke wagens...jij bent echt goed bezig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2008 20:38 #730207 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
Sodeknetter wat een prachtige 360's zeg :worship:

Leuk om te zien dat er zoveel tijd en energie in is gestoken om de auto na die schade weer helemaal op te knappen.

Deze auto's zouden een prachtige verrijking zijn binnen de club...........!

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2008 20:39 #730208 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic FF voorstellen: 360GLE combo!

AvdAkker;70737 schreef : dat zijn 2 hele nette auto's!!!

nu nog ff 2 clublidmaatschapsaanvragen op de post doen:D en dan gaat er op het forum een wereld voor je open (ledenmenu en een schat aan documentatie!:))


ja dat vroeg ik me dus af, moet je dan 2 keer een clublidmaatschap aanvragen? Want ze staan wel allbei op naam van mijn pa... en echt veel tijd om naar clubdagen te komen heeft hij ook niet echt met zijn werk... en naast onze volvo's zijn we ook nog druk aan het verbouwen thuis, dus het is altijd druk druk.... En echt goedkoop was het niet als ik het me goed herrinner.. (ik heb er al eens voor gekeken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2008 20:43 #730210 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
2 hoeft natuurlijk ook weer niet, je kan 1 clublidmaatschap aanvragen en dan hier op de site 2 auto's in je profiel zetten met een vermelding dat de grijze van je pa is (of niet hihi)

naast het clublidmaatschap komt er ook een aantal keer in het jaar de volvoice bij je in de bus vallen, zijn er diverse evenementen en natuurlijk de documentatie waar ik het al eerder over had, tipje van de sluier: volledige voertuigdocumentatie, werkplaatshandboeken, foto's, documenten etc etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2008 20:43 #730212 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
Wat druipt hier een enthousiasme vanaf zeg! Geweldig! Maar het zijn dan ook een stel mooie wagens zeg. Ook erg 'handig' dat je vader je zo goed met alles kan helpen.

Zelf rijd ik ook een 360 GLE, uit '86, in de Showroom onder Volvo 360 GLE '86. forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2008
Volgens mij hebben jij en ik dezelfde kleur, namelijk 218?

Direct maar een vraag. Ik heb, net als je vader, een fabrieks-af schuif/kanteldak. Bepaalde onderdelen van het binnenwerk hiervan zijn in slechte staat en moeten vervangen worden. Heeft je vader ook maar enig idee waar je deze onderdelen nog kunt krijgen? Ik kan de bewuste onderdelen namelijk absoluut nergens vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2008 20:57 #730216 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic FF voorstellen: 360GLE combo!

Doeke Dobma;70748 schreef : Wat druipt hier een enthousiasme vanaf zeg!
Direct maar een vraag. Ik heb, net als je vader, een fabrieks-af schuif/kanteldak. Bepaalde onderdelen van het binnenwerk hiervan zijn in slechte staat en moeten vervangen worden. Heeft je vader ook maar enig idee waar je deze onderdelen nog kunt krijgen? Ik kan de bewuste onderdelen namelijk absoluut nergens vinden.


toeval of niet, maar wij zitten met hetzelfde probleem.. ons dak gaat ondertussen helaas niet meer openen, omdat de kabel in het meganisse spint.. Ik zal pap binnenkort eens vragen waar hij denkt dat onderdelen te krijgen zijn, maar aangezien de dealers langzaam alle onderdelen van de 300-serie weg doen, wordt het zoeken op de sloop denk ik..

zelf hebben we vorige jaar bijvoorbeeld moeten zoeken naar een kachelmotor, want deze was stuk en het bleek een apart model te zijn.. links en rechts kun je apart instellen en daardoor had hij een aparte motor dan de standaard 340 en 360...

overigens is het misschien een idee om bij een schuifdaken speciaalist te vragen.. zelf hebben we in onze 240 13 of 14 jaar geleden een elektrisch schuif/kantel dak laten in bouwen dat nog steeds zonder problemen werkt! Het bedrijf heet Hollandia en heeft onderandere een vestiging in Roermond... misschien dat zij nog idee?n hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-10-2008 21:29 #730222 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF voorstellen: 360GLE combo!

v0lv0freak;70744 schreef : ja dat vroeg ik me dus af, moet je dan 2 keer een clublidmaatschap aanvragen? Want ze staan wel allbei op naam van mijn pa...


De perfecte oplossing voor jullie zou zijn om 1 lidmaatschap te nemen, en de andere "huisgenoot" lid te maken. dat kost maar 10 euro per jaar extra.

het eerste jaar is het wel redelijk prijzig, want dan komen er ook nog administratiekosten etc bij.

Wel krijg je voor het lidmaatschap een hoop terug waar je plezier van kunt hebben, ook als je g??n tijd hebt om naar evenementen te komen.
Het ledenmenu met "een paar kuub" aan folders en technische documentatie is al genoemd, maar je krijgt dus tegenwoordig ook automatisch het clubblad thuisgestuurd. Dit is sinds dit jaar pas veranderd.
(vorig jaar moest je daar voor bijbetalen)





Overigens snap ik niet waarom je zoveel moeite doet om een bodykit te vinden; terwijl je er in feite 1 recht voor je neus hebt. Dat polyestermateriaal kun je immers prima via een mal namaken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2008 21:47 #730225 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic FF voorstellen: 360GLE combo!

antiekeradio;70758 schreef : Overigens snap ik niet waarom je zoveel moeite doet om een bodykit te vinden; terwijl je er in feite 1 recht voor je neus hebt. Dat polyestermateriaal kun je immers prima via een mal namaken...


hierover heeft ons zelfs iemand gemaild, die voor ons de mallen en de bodykit wilde maken, zodat hij voor zichzelf ook meteen een bodykit kon maken...
dit is eventueel een optie, maar in eerste instantie zoeken we gewoon nog een bodykit, omdat bij het maken van de mallen waarschijnlijk de lak beschadigd raakt en het brengt verder een hoop werk met zich mee om alles te demonteren, terwijl het er nu allemaal strak opzit.

Maar het is idd nog een optie om te overwegen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets