HELP mijn auto spookt

Lees meer
04-02-2019 07:57 #635069 door Ted Bogers
HELP mijn auto spookt is gemaakt door Ted Bogers
Beste medevolvoleden

Vorige week zondag kom ik van mijn moeder vandaan en 2 kilometer van de thuisbasis gaat mijn auto inhouden bij het gas geven bij een stoplicht.
Ik kon hem aan de praat houden door de choke geheel uit te trekken en door de toeren heel hoog te houden en legde zo de laatste 2 kilometer af.
Eerste gedachte: carburateur problemen.
'Savonds auto laten staan en later bij het in de garage zetten had ik het idee dat het eigenlijk al over was.
Toch nog Luchtfilter eraf, beetje kloten met benzinefilter en er weer in elkaar.
Hierna de hele week gereden zonder problemen.

Gisteren na een week naar Moeder en op exact hetzelfde kruispunt hetzelfde probleem.
Met moeite thuisgekomen. Dit keer moest ik remmen en sloeg de moter af.
Valt niet mee om hem met hogetoeren te schakelen.
Toch weer voor de deur gekregen.
Vanochtend gestart: Loopt weer als een zonnetje.

Buiten benzine/carburateurproblemen begin ik nu aan straling te denken.
Kan de electronische ontsteking beinvloed worden door duistere machten?

Is er iemand met goede ideeen?

Voorbaat dank Ted Bogers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2019 09:24 #980629 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELP mijn auto spookt
Misschien een overbodige vraag, maar wat is de staat van de stationair sproeier? Als die vervuild is, kun je de motor nog wel draaiende houden met veel benzinetoevoer (choke gebruiken). Rijdt de auto eenmaal en is de choke niet meer in gebruik, is er niets aan de hand. Rem je af, slaat hij bij stilstand direct weer af. Uiteraard merk je ook niets als je bij een koude motor de choke hebt gebruikt. Pas na een stukje rijden, begint de auto weer te haperen. Na het reinigen van de stationair sproeier heb ik nooit meer dit zelfde euvel gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2019 10:03 #980630 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELP mijn auto spookt
Je kan ook eerst proberen het duivelse kruispunt te vermijden, of uit volle borst een psalm zingen terwijl je er staat. En een visje op de achterklep plakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2019 12:25 #980631 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic HELP mijn auto spookt
Dat visje van Robert zal zeker geen kwaad doen, maar of het echt helpt ??.
Mij doet het voorval meer aan een bevroren carburateur denken. Zit de slang tussen uitlaatspruitstuk en luchtfilter goed op z'n plaats ? Kan je niet van iemand tijdelijk een luchtfilterhuis lenen met thermostaat ? Deze thermostaat houdt de inlaatlucht op 38 graden , als dit niet lukt , krijg je bevriezings verschijnselen , ofwel ijsvorming in de venturi e.o.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2019 12:48 #980632 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic HELP mijn auto spookt
Weet helemaal niet of jouw auto een elektroniche stationair regeling heeft. Dit was bij mij een stekkertje op de carburateur (B200 Solex .34-34 Cisac Z11). Op het moment dat deze niet goed zat sloeg de auto meteen af bij het afremmen. Mocht je zo'n stekkertje hebben dan maakt deze misschien soms niet goed contact.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2019 12:54 #980633 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic HELP mijn auto spookt
Het blijft zeer vreemd. Wat betreft de stationairsproeier: zal ik eens nalopen, echter als ik eenmaal rij moet ik de choke toch geheel uittrekken anders loopt hij niet meer.
Inmiddels loopt hij dus weer als een zonnetje (zonder iets te doen net als vorige week op hetzelfde tijdstip en op dezelfde plek)maar durf ik niet meer naar mijn moeder.
Zal eens kijken naar de slang tussen uitlaat en luchtfilter? en de thermostaatklep in de luchtfilter inlaat eens controleren. Blijft een raadsel maar ook weer boeiend.
Wordt vervolgd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2019 12:57 #980634 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic HELP mijn auto spookt

Albert1;253124 schreef : Weet helemaal niet of jouw auto een elektroniche stationair regeling heeft. Dit was bij mij een stekkertje op de carburateur (B200 Solex .34-34 Cisac Z11). Op het moment dat deze niet goed zat sloeg de auto meteen af bij het afremmen. Mocht je zo'n stekkertje hebben dan maakt deze misschien soms niet goed contact.


Zal ik eens nakijken. Echter het is 2x opgetreden na gas geven bij stoplicht dus niet bij remmen.

Bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2019 14:11 #980635 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELP mijn auto spookt
Als de thermostaat stuk is dan staat de klep standaard op de warme ingang die langs het hitteschild van de uitlaat warme lucht krijgt. Je kan ook de slang compleet van het luchtfilter halen om alleen met koude lucht te testen, maar het ligt eerder aan wat anders denk ik.
Want anders merk je het tijdens het rijden ook wel lijkt mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2019 18:37 #980638 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELP mijn auto spookt
Om te beginnen, om wat voor motor gaat het? En is hij handgeschakeld of met cvt?

Als het een 1.7 betreft, of een 2-liter met Solex carburateur zou het ook kunnen dat de vlotter lek en daardoor te zwaar is. Dan krijg je ook dit soort verschijnselen, in het beginstadium vooral bij specifieke situaties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2019 20:13 #980639 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic HELP mijn auto spookt
In geval van een B14 zou het ook wel eens een losgetrilde vlotterdeksel kunnen zijn van de carburateur.

Het probleem dat jij beschrijft heb ik ook lang geleden gehad, dat was in mijn geval een losgetrilde vlotterdeksel en ook een defecte stationair sproeier, deze klikte niet meer.
Door deze te testen, contact aan > draadje eraf en erop > hoor je dat hij klikt is dat ok.
Kan alsnog verstopt zitten natuurlijk, dan deze eruit draaien en nozzle bekijken / doorblazen, die kun je er zo af trekken.

En uit voorzorg zou ik even alle schroeven nalopen bovenop de vlotterdeksel van de carburateur, en gelijk alle 4 de moeren.

Dat het uiteindelijk lostrilt is een bekend euveltje, voor het mooie zou je een steuntje kunnen maken aan het luchtfilterhuis en het kleppendeksel.
Dat voorkomt het lostrillen meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets