Afdekhoes voor de Volvo 340

Lees meer
14-08-2017 21:00 #634556 door Ted Bogers
Afdekhoes voor de Volvo 340 is gemaakt door Ted Bogers
Ik wil een afdekhoes kopen voor mijn Volvo340.
Een die goed past en gemakkelijk erop en eraf gaat.
Iemand nog een tip qua merk/uitvoering
Voorbaat dank:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2017 22:10 #972001 door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic Afdekhoes voor de Volvo 340
Zou alle tips van ervaringsdeskundigen graag meelezen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2017 08:56 #972004 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Afdekhoes voor de Volvo 340
Ik gebruik al jaren afdekhoezen van CarPoint (autohoes Tybond is dat geloof ik) voor de 300's en de 300 wrakken die ik buiten heb staan.
Naargelang waar je koopt ben je tussen de 40-80 euro kwijt.
Voor de 300 heb je een medium nodig.

Bij mij staan ze onder bomen, in de zon, komen ze onder de (excuses aan de woordpolitie :woops:) schijterij van de vogels.
Een keer per jaar spuit ik ze met de hogedruk reiniger af om alle mos en dergelijken te verwijderen zodat ze er half decent uit zien (dat en de UV beschadigt ze het meest).

Ze gaan ongeveer een jaar of 5 mee en daarna komen ze over een wrak te hangen (als ze dan scheuren is het niet erg).
Als ik dan naar de prijs kijk vind ik dat nog best lang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-08-2017 21:19 #972023 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afdekhoes voor de Volvo 340
Ik heb dezelfde CarPoint hoezen, maar die zitten op de auto's die binnen in de stalling staan tegen het stof...

Is er echt totaal geen andere mogelijkheid om de auto onder een (provisorische) overkapping te zetten? Volgens mij kun je namelijk beter kiezen voor een partytent (3x6m voor 150 euro) dan voor een autohoes, met name vanwege condensvocht. En ja, ik weet dat alle fabrikanten prat gaan op de "ademende" kwaliteiten van de stoffen in kwestie, maar ik geloof er niet in ("Het is echt ongeloofelijk, Mike!" We kennen de TellSell verhalen...). Dus zal ik nooit een car cover gebruiken voor mijn auto's als die buiten moeten staan... :nono:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-08-2017 23:22 #972028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afdekhoes voor de Volvo 340
Dus zal ik nooit een car cover gebruiken voor mijn auto's als die buiten moeten staan... :nono:[/QUOTE]

Heel verstandig. Een hoes of zeil zal het vocht langer vasthouden, met alle gevolgen van dien. Ventilatie is zeer belangrijk. In tegenstelling tot wat fabrikanten beweren, zijn het vooral stofhoezen (dus voor binnengebruik). Vergelijk maar eens een natte auto die onder een carport opdroogt en een natte auto die in een garage staat. De auto onder de carport is gegarandeerd binnen enkele uren droog en de auto in de garage blijft nat. Sterker nog: ik denk dat een buitenslapende auto beter af is in de open lucht (dus zonder beschermhoes) dan dat je er een hoes overheen trekt. Groene aanslag is sneller weggepoetst dan roest ... Een party tent, droge stalling / afdak of carport is natuurlijk nog beter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2017 01:07 #972034 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Afdekhoes voor de Volvo 340
Eem klimaattent is idd. beter :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-08-2017 08:30 #972038 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afdekhoes voor de Volvo 340
Zelf heb ik mijn 2 340's tegenwoordig het grootste deel van het jaar geschorst staan in een caravanstalling. Niet de meest ideale plaats, maar wel relatief goedkoop en veilig.

Je kunt ook creatief zijn. Nu heb ik een stel dakdragers op de kop getikt. Mijn plan is om een soort uitklapbare partytent op het dak te bouwen van hout en zeil. In eerste plaats heb ik dit in gedachten om te voorkomen dat er vogelpoep en vuil op de lak komt, maar ook tegen het nat worden en verkleuren van de lak als de auto een keer thuis staat. Het is enkel even kijken of het gewicht, de constructie en de kosten het, naast een afdakconstructie, ook toelaten om een afscherming rondom de auto te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-08-2017 11:07 #972039 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afdekhoes voor de Volvo 340
Inderdaad een creatief en interessant idee! De meeste dakdragers hebben een maximale belasting van 75kg, dus daar zal het probleem niet in gaan zitten. Voor extra stevigheid en om wat meer afdekking van de zijkant te hebben, zou je op de vier hoekpunten steunen kunnen maken...

Of je koopt/maakt zoiets: www.lanmodo.com/ :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-08-2017 11:26 #972040 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afdekhoes voor de Volvo 340
[QUOTE=leonsteyns;246679

Of je koopt/maakt zoiets: www.lanmodo.com/ :+[/QUOTE]

Die is wel geniaal bedacht!
Het geeft wel een beetje mijn idee aan, behalve het fancy open en dicht systeem met een knopje dan.
Ik wil gewoon een soort plaat boven het dak maken, iets breder dan de auto, met een stukken die uitklappen boven de motorkap en kofferbak.
Rondom wil ik doorzichtig plastic hangen tot op een centimeter of 10 boven de grond, met op de plaatsen waar de bovenkant uitklapt drukkers om de zijkanten dicht te maken en de deuren nog open en dicht te kunnen doen.

Het idee is dat je deze constructie in principe kunt laten zitten als je gaat rijden, bijvoorbeeld van en naar de stalling. Intussen moet de constructie licht genoeg zijn om deze er met 2 personen (liever nog alleen) af te kunnen halen. De echte uitdaging wordt dus om het gewicht zo licht mogelijk te houden, ik richt me op 25-30kg
Een andere optie is een systeem bedenken met poten met wieltjes waar je het systeem aan ophangt en zo boven de auto kunt hangen.

Vanaf nu 3 weken vakantie dus tijd genoeg om wat leuks te bedenken... :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-08-2017 13:26 #972041 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afdekhoes voor de Volvo 340
Leuk project! Houd vooral Ockam's Razor voor ogen als je gaat knutselen, als tip. :halo:

Verder zou ik zo min mogelijk aan de zijkanten doen: het meeste water komt van boven en de wind doet de rest. Denk aan een stapel opgeslagen stookhout...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets