× Forum voor alles over de 400 serie, behalve de technische zaken. Offtopic dingen graag in het algemene V3C Café!

Remklauwen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-04-2015 19:17 #633670 door V300 register
Remklauwen is gemaakt door V300 register
Aangezien dit denk ik het meeste bezochte 400 forum is kunnen jullie mij misschien helpen met een vraag. Google was hier in niet toereikend helaas.

Ik zou graag de maat willen weten tussen de boutgaten van de remklauw houder. Center naar center zou mooi zijn maar ongeveer is ook bruikbaar. En of dit verschilt met houders voor geventileerde schijven.

Volvo 240 en 340 hebben dezelfde maat, dus wellicht past de 400 serie remklauw ook in dit rijtje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2015 23:01 #957242 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Remklauwen
Kom er maar in Joost....

Overigens heb ik diezelfde hierboven genoemde manspersoon bij de vorige VKB een setje V400 klauwen kado gedaan, die passen niet op een V300, al weet ik niet precies of het nu om de achterste klauwen ging die een V400 daar ook schijnt te hebben.

Voor zover mijn weten hierover, verder laat ik het hele V400 gebeuren met genoegen aan me voorbij gaan en kan en wil ik er dus derhalve ook niet veel zinnigs over kwijt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-04-2015 23:27 #957243 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remklauwen

Wouter76;236357 schreef : ..al weet ik niet precies of het nu om de achterste klauwen ging die een V400 daar ook schijnt te hebben.


De maten durf ik niets over te zeggen, maar standaard zitten er achter gewoon trommels, als optie zijn daar inderdaad wel schijfremmen geleverd (maar die zie je in de praktijk volgens mij niet zo vaak). Wellicht dat het op de turbo modellen wel standaard is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2015 14:38 #957250 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Remklauwen
ga ik voor je opzoeken dit weekend Joris, ik heb die beugels liggen in mijn schuur.

Naar mijn weten is bij de invoering van de geventileerde remschijf niet de beugel maar de remklauw zelf veranderd, dat zal ik dan gelijk voor je opzoeken in het onderdelenboek.

Wil je ook onderdeelnummers/chassisnummers hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2015 17:20 #957253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remklauwen

volvofiel;236365 schreef : ga ik voor je opzoeken dit weekend Joris, ik heb die beugels liggen in mijn schuur.

Naar mijn weten is bij de invoering van de geventileerde remschijf niet de beugel maar de remklauw zelf veranderd, dat zal ik dan gelijk voor je opzoeken in het onderdelenboek.

Wil je ook onderdeelnummers/chassisnummers hebben?


ik had ondertussen inderdaad ook gevonden dat de geventileerde en niet geventileerde schijven verwisselbaar zijn. De klauwen en houders zijn dan wel wat dikker maar het schijnt een op een over te bouwen.

Onderdeelnummers hoeft niet hoor, zoveel last wil ik je niet bezorgen:) Alvast bedankt voor de reacties van iedereen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2015 18:06 #957257 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Remklauwen
Nou, nee. Dat kan ik je zo al wel vertellen. Als je massieve schijven hebt, gaat het je niet lukken om geventileerde te monteren! Ik heb net de complete remmerij van mn 460 vervangen, die heeft massieve schijven. Daar passen echt geen geventileerde op :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-05-2015 17:21 #957278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remklauwen

volvofiel;236372 schreef : Nou, nee. Dat kan ik je zo al wel vertellen. Als je massieve schijven hebt, gaat het je niet lukken om geventileerde te monteren! Ik heb net de complete remmerij van mn 460 vervangen, die heeft massieve schijven. Daar passen echt geen geventileerde op :)


Nee klopt, je moet dan natuurlijk wel de klauwen en houders van een geventileerd type ook overzetten! Maar qua montage gaten schijnt het een op een over te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2015 13:42 #957321 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remklauwen
Niet iemand die een los klauwhoudertje heeft liggen en er even met de schuifmaat langs wil gaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2015 14:51 #957323 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remklauwen
Als ik binnenkort een keer op de sloop kom dan zal ik er wel eens eentje losdraaien als ik er een beetje bij kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2015 17:43 #957327 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Remklauwen
ze zitten in een van de vele dozen in m'n hobbyruimte. Ben bezig om alles uit te pakken maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Komend weekend nieuwe ronde....

de schroefdraad is iig dezelfde als die van de 300 ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets