Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: Trailer)

  • V300 register
07-04-2009 13:59
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2009

punkazz;98231 schreef : Maar hij deed zelf mee met de rode 340 "used car". Niet misselijk hoe hij reed, samen met Steven Harteveld, ik denk althans dat ze beide daarin hebben gereden, moeilijk te zien met die helmen op. Of ik heb compleet de verkeerde voor me.

Ze kwamen mij nog achterop richting Amsterdam, de rode stond op de trailer achter het busje waarin ze reden en ik dacht al...wat blijft dat busje toch naast me hangen...ze (Steven H. en Thijs (dan denk ik)) zaten een beetje naar binnen te gluren, haha.

Ik zag toen ik wegreed twee donkere jongens bij de 343 DLS staan, het leek erop dat de auto van hun was...


Klopt, Thijs reed met de "Used car" en vele bijrijders:D
Die DLS heeft Thijs destijds weer verkocht, inderdaad aan een van die "donkere jongens", overigens een hele goede vriend en collega van Thijs. De DLS blijft derhalve in nabijheid en zeer goede handen (monteur).

Ik (die hele lange) ben niet ingestapt, heb alleen maar foto's gemaakt en veel gelachen om die gekke rode sedan. Leek af en toe wel een sjoelbak met die pilonnen.

Aha, dus Steven Meijer haalden wij in met die blauwe? Direct een gezicht bij de naam. Tja, onze vriendinnen reden voor ons in mijn V70.
Die gingen helemaal uit hun dak toen we met de bus met zo'n 140km p/u voorbij kwamen met de tandem-asser er achter. Vonden ze niet grappig :D
  • V300 register
06-04-2009 00:54
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2009

antiekeradio;98229 schreef : Volgens mij is die van Thijs Klaassen :)

Maar hij deed zelf mee met de rode 340 "used car". Niet misselijk hoe hij reed, samen met Steven Harteveld, ik denk althans dat ze beide daarin hebben gereden, moeilijk te zien met die helmen op. Of ik heb compleet de verkeerde voor me.

Ze kwamen mij nog achterop richting Amsterdam, de rode stond op de trailer achter het busje waarin ze reden en ik dacht al...wat blijft dat busje toch naast me hangen...ze (Steven H. en Thijs (dan denk ik)) zaten een beetje naar binnen te gluren, haha.

Ik zag toen ik wegreed twee donkere jongens bij de 343 DLS staan, het leek erop dat de auto van hun was...
  • Jeroen van Bodegom
23-03-2009 13:01
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Een dochter!!!
Jolein is erg lief geweest voor Stefan. Hij is verschoond gebleven van poep, pies en snot. :D

Hij had een Jeep Cherokee bij, en daar moest ik natuurlijk even in rijden.
Zo'n 2.8 CRD met 158 pk en 400 Nm weet toch prima weg met de ruime 2 ton die die auto weegt.
Als je niet regelmatig een flinke trailer te trekken hebt of diep in het bos woont is zo'n auto totaal onzinnig. Het weggedrag op asfalt is nogal zwabberig, maar in het terrein komt hij direct volledig tot zijn recht!
We hebben een leuk, voor een personenauto totaal onbegaanbaar karrespoor met flinke kuilen en diepe voren uitgeprobeerd en een steil talud bedwongen. Met een 2WD auto was dat niet te doen geweest. Leuke ervaring!
  • V300 register
14-03-2009 23:13
Beantwoord door V300 register in topic 340 '84
Hoe ga je hem meenemen? Toch wel op een trailer? Ik zou er geen 200km mee willen rijden met een ongekeurde wagen zonder verzekering.
  • 16673-dummy
10-03-2009 14:43
Beantwoord door 16673-dummy in topic Autohobby = Geldverspilling ?
Elk jaar weer op weg naar Frankrijk zien we halve zolen die met een zware aanhanger (dus caravan/vouwwagen/trailer/wat dan ook) gewoon met 140 doorkachelen.

Stom, stom, stom.

Mijn vader heeft zelf ??n heenreis geprobeerd 120 te rijden met caravan, resultaat: nauwelijks tijdswinst, maar v??l vermoeiender!

100/110 is een lekkere ontspannen snelheid die veilig is. De anti-slingerkoppeling heeft bij ons al jaaaaaren niets te doen gehad, bij wijze van spreken.
  • V300 register
12-02-2009 10:56
Beantwoord door V300 register in topic club catering
Deze weegt leeg 2910 en heeft 1000 laadvermogen, en dan mag er nog een trailer achter...maar dat doe ik liever niet.
En Syncro weegt vanaf 1700kg, leeg, maar die zijn erg klein van binnen. In deze kan je staan en vrij bewegen.
Ruimte en vrijheid! helemaal top!
  • V300 register
10-02-2009 17:02
Beantwoord door V300 register in topic "Nieuwe volvo 360 GLT"
Er is geen kenteken op dit chassisnummer afgegeven, zoals geen enkele nieuwe auto wanneer deze van de trailer de showroom in komt rijden. Gewoon bij de RDW aanmelden en je krijg nieuwe platen + kentekenbewijs 1+3 opgestuurd. De eerste tenaamstelling kan de dealer zelf maken.

Waarom dit voor een 20 jaar oude auto die nooit een kenteken gekregen heeft anders zou zijn, zie ik niet.
  • E. van Oostveen
07-02-2009 19:47
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Gastank achterin: aanpassing vering?
Ik denk dat de beste oplossing van die veerbalgen die op trailers van vrachtwagens worden gebruikt kan zijn. Misschien 1 in het midden achter de versnellingsbak. Deze kun je volgens mij ook op gewicht en rijgemak instellen, evenals sommige schokbrekers. Ideale combi lijkt me.
Andere optie kan een veer om je schokbreker heen zijn. De veerschotels moeten er dan bij op geschroeft worden.

In een ander topic staat hiervoor ook wat mogelijkheden. Die balgen zijn wel orgineel, maar gaan niet erg lang mee heb ik begrepen. Stroppen kunnen ook en is een oud systeem.
  • V300 register
19-01-2009 13:01
Ik wil een 240/740 kunnen vervoeren.

Er zijn late 940's waar je 1800 kilo mee mag trekken, dan kom je wel over het gewicht van de eigen wagen heen en heb je dus een ander rijbewijs nodig.

Er zijn wel lichtere 400 kilo oid trailers/ambulancen te krijgen maar toch zit je met een Volvo al snel aan de limiet. Daarbij komt dat ik dan toch diesel/lpg moet rijden en een flinke smak aan de belastingdienst moet betalen.

Zo duur is een oprijwagen trouwens niet, een mercedes 307/308 of een VW LT vind je voor best schappelijke prijzen, staat ook best een nette hanomag op marktplaats: auto.marktplaats.nl/bestelauto-s/2123809...N4%3D&fta_ind=5&fs=1

Bevalt me wel dat wagentje. Heeft alleen geen electrische lier, dat is toch wel een must. Maar zoiets zou al prima zijn.
  • 16673-dummy
11-01-2009 17:32
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"

huysmans;83832 schreef : Oeh, dat gaat ze leuk vinden. Ze vin m'n 740 fijner dan de 780, o.a. omdat daar pluche stoelbekleding in zit. (en werkende stoelverwarming)

Hoort een RAI versie andere hoofdsteunen te hebben, of klopt dit? (beter gevraagd... benne er photo's van een RAI versie?) Ik kijk net in het photoalbum, maar mag niet doorklikken. (en ik zag een 340 DL op een trailer... is dat heel misschien...)

Edit: nop, staat 343 DL bij. Ik zie overigens veel 'defecte' foto's. Is er een web commissie die hulp kan gebruiken?


Die groene 343DL op een trailer met een rode Avensis ervoor is van mij ;)

Da's een oud neusje uit 1982.

Oh, herstel: ik heb die wagen net vorige week verkocht.
  • V300 register
11-01-2009 17:27
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Oeh, dat gaat ze leuk vinden. Ze vin m'n 740 fijner dan de 780, o.a. omdat daar pluche stoelbekleding in zit. (en werkende stoelverwarming)

Hoort een RAI versie andere hoofdsteunen te hebben, of klopt dit? (beter gevraagd... benne er photo's van een RAI versie?) Ik kijk net in het photoalbum, maar mag niet doorklikken. (en ik zag een 340 DL op een trailer... is dat heel misschien...)

Edit: nop, staat 343 DL bij. Ik zie overigens veel 'defecte' foto's. Is er een web commissie die hulp kan gebruiken?
  • V300 register
10-12-2008 17:58
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw van RHD naar LHD

v0lv0freak;79394 schreef : Ik ben het zeke rmet je eens dat de H?r in ere gehouden moet worden..
Maar alleen al de dingen die je hier opnoemt krijg je niet voor 500 euro gedaan..
want:
- andere motor kopen en erin hangen
- trailer huren om de auto tot bij Erik te krijgen om te lassen
- Erik betalen
- Andere APK-punten in orde maken (als je begint kom je veel tegen)
- keuring
- kenteken

En dan hebben we nog het geluk dat de regels pas veranderd zijn.. 3 jaar geleden moest je een auto nog bij de RDW laten keuren voor een kenteken..

is er trouwens origineel een 2.3 in de 300 geleverd? Want anders was dat vroeger al afkeur geweest bij de RDW..
Want daar doen ze heel moeilijk over weet ik uit ervaring.. mijn pa heeft een VW181 en daar ligt origineel altijd een 1.6 kevermotor in.. maar de vorige eigenaar had er een volledig gereviseerde 1.3 kevermotor ingelegd met minder vermogen! Maar zo was hij in NL nooit geleverd, dus geen kenteken!


Ok, daar moet ik inderdaad ook even toegeven ;) De kosten kunnen hoger uitvallen voor het rijdend maken met gele plaatjes erop. Als je het volledig budget doet zal het trouwens niet veel hoger zijn gok ik. In mijn 360 is ook de hele motor vervangen incl. alle slijtageonderdelen nieuw en origineel (pakkingen, keerringen, pompen etc) en ook veel punten rond de auto vervangen en ik zit ook niet aan 500 euro. Trailers heb ik echter nooit hoeven huren (lenen) dus dat scheelt inderdaad wel.
  • Mark Smeets
10-12-2008 17:55
Beantwoord door Mark Smeets in topic Ombouw van RHD naar LHD

Jos360;79384 schreef : Tja, je hoort mij nooit zeggen dat het met een keer knipperen gebeurd is, ik zeg alleen dat wanneer je zegt dat je met een 360 wilt gaan rijden dat zo gebeurd is.
Wanneer in de H?r een andere motor komt, en al het APK laswerk gedaan is zodat er een kenteken op kan, dan kun je er mee rijden. De rest kan later ook nog rustig aan gedaan worden. De H?r is als auto een erg leuk ding, het werk dat er aan is, dat is (in mijn ogen) goed te overzien. Het zal niet goedkoop worden om hem 100% te krijgen, maar dat is misschien ook niet de doelstelling. Welke 20 jaar oude auto is zonder volledige restauratie 100%?


Ik ben het zeke rmet je eens dat de H?r in ere gehouden moet worden..
Maar alleen al de dingen die je hier opnoemt krijg je niet voor 500 euro gedaan..
want:
- andere motor kopen en erin hangen
- trailer huren om de auto tot bij Erik te krijgen om te lassen
- Erik betalen
- Andere APK-punten in orde maken (als je begint kom je veel tegen)
- keuring
- kenteken

En dan hebben we nog het geluk dat de regels pas veranderd zijn.. 3 jaar geleden moest je een auto nog bij de RDW laten keuren voor een kenteken..

is er trouwens origineel een 2.3 in de 300 geleverd? Want anders was dat vroeger al afkeur geweest bij de RDW..
Want daar doen ze heel moeilijk over weet ik uit ervaring.. mijn pa heeft een VW181 en daar ligt origineel altijd een 1.6 kevermotor in.. maar de vorige eigenaar had er een volledig gereviseerde 1.3 kevermotor ingelegd met minder vermogen! Maar zo was hij in NL nooit geleverd, dus geen kenteken!
  • V300 register
09-12-2008 16:08
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Zijn er mensen bekend met het importeren van een auto uit Duitsland? Fiscale regelingen enzo ken ik wel, maar hoe zit het met transport?
Ik wil een auto ophalen, maar die staat bij een handelaar (geen kenteken dus). Kan ik daarvoor in NL of in Duitsland een kenteken aanvragen waarmee ik hem thuis kan brengen, of MOET het perse met een trailer?
  • V300 register
26-11-2008 21:09
Beantwoord door V300 register in topic 1985 340 RAI?
Ben vanmiddag even wezen kijken. Was trouwens weer m'n eerste ritje na 4 weken ellende, lekker!
Ziet er qua koetswerk goed uit, behalve de voorbalk: die is redelijk krokant. Interieur is redelijk smerig, en doorgerookt. De hoedenplank (moet die ook groen zijn trouwens?) zit er niet meer in. Paar dingetjes (handgrepen, hoofdsteunen) niet geweldig. Technisch: de kachelblower deed niks. Richtingaanwijzers idem. Auto heeft aan het erop groeiende mos te zien lange tijd stilgestaan. Motor loopt mooi, kan (in- en uitwendig) wel een schoonmaakbeurtje gebruiken. En dan: de proefrit. Niet dus. Zo te horen grijpt de koppeling niet aan. Ik heb er niet onder gekeken, om nou in m'n dagelijkse kloffie in de blub te gaan liggen....
Met dit mankement kon ik 'm voor een gereduceerd (en zacht) prijsje meenemen, voor ietsje meer (? 50,--) zou de auto met een trailer naar m'n garage in Luyksgestel gebracht worden.

Twijfel, twijfel........ M'n portemonnee roept nee, m'n verstand eigenlijk ook (wil eigenlijk een keer een 360 erbij, en geen vario), maar m'n hart roept heel hard hebbuh, hebbuh. Ik weet 't niet.
  • V300 register
25-11-2008 12:56
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 460T tegen een Feroza?!?!

Bodejodel;77210 schreef : Wat heb je te besteden?

Mijn 740 16V GLE staat weer te koop...


M'n budget..........pffff ligt eraan wat m'n 460 nog opbrengt.......
En 'tsja, ik ben bereid wat meer te betalen voor een goede betrouwbare degelijke auto waar ik een bepaalde tijd geen omkijken meer naar heb. Verscheelt per auto natuurlijk.

Fluffball;77212 schreef : Ik heb een tijdje een Feroza gehad om boot plus trailer te trekken (ook cirka 1500 kg) en dat was geen onverdeeld succes.

Let wel, het is een hele fijne (tweede) wagen waar je snel aan gehecht raakt maar?.

  • Net als de Disco en Samurai liggen z?n roots dichter bij de traktor dan bij een personenauto. Vergeet comfort!
  • Het is eigenlijk geen auto voor de snelweg. Die 150 km/uur topsnelheid is met wind mee en berg af. Met windkracht acht tegen rijd hij met moeite 110 in z?n vier..
  • Die 1500 kg trekt hij wel maar niet bij 80 km per uur in z?n vijf op de snelweg.
  • Brandstofverbruik op B-wegen rond de 1:10, snelweg 1:8, kar erachter 1:5.
Mijn advies: wil je een tereinwagen kijk dan eens naar een Suzuki Vitara Villager V6 of koop een Volvo 850.


Nu is de Samurai ook wel echt meer voor het baggeren gemaakt. Een maat van mij heeft er ook 1 gehad. Daarin was het comfort idd echt ver te zoeken. Een discovery is me weer te zwaar en weer een stuk comfortabeler dan de Feroza. De Feroza is weer een mooie middenmoot. Comfor hecht ik me niet zo aan, is voor mij geen enkel probleem om in 'n ragbak te zitten. Het enige waar de Feroza mee te kampen heeft is de motor lijkt me: niet zo zuinig en te weinig vermogen. Dat lijkt me dan ook het enige om op af te knappen.
De Vitara zit weer een wegenbelastingcategorie hoger: 1300kg en mag maar liefst 1875kg trekken. Jammergenoeg worden ze vaak verkocht vanwege hun gebruik. Ze zijn namelijk beslist niet zuinig.

Als ik moet kiezen tussen een 850 of een 940, dan zou ik eerlijk gezegd voor de 940 2.3 turbo gaan. Deze is namelijk een stukkie zuiniger dan de 850. Dit uit ervaring van 2 ooms van me.
Een 240 lijkt me dan weer een stuk beter dan de 940 om de redenen die ik hierboven al heb aangegeven.
Jullie hebben me eerlijk gezegd wel aan het twijfelen gekregen............ ;)
  • V300 register
25-11-2008 12:15
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 460T tegen een Feroza?!?!
Ik heb een tijdje een Feroza gehad om boot plus trailer te trekken (ook cirka 1500 kg) en dat was geen onverdeeld succes.

Let wel, het is een hele fijne (tweede) wagen waar je snel aan gehecht raakt maar?.
  • Net als de Disco en Samurai liggen z?n roots dichter bij de traktor dan bij een personenauto. Vergeet comfort!
  • Het is eigenlijk geen auto voor de snelweg. Die 150 km/uur topsnelheid is met wind mee en berg af. Met windkracht acht tegen rijd hij met moeite 110 in z?n vier..
  • Die 1500 kg trekt hij wel maar niet bij 80 km per uur in z?n vijf op de snelweg.
  • Brandstofverbruik op B-wegen rond de 1:10, snelweg 1:8, kar erachter 1:5.
Mijn advies: wil je een tereinwagen kijk dan eens naar een Suzuki Vitara Villager V6 of koop een Volvo 850.
  • V300 register
25-11-2008 08:31
Beantwoord door V300 register in topic nieuw logo ANWB

Erik;76847 schreef : Vandaag belde iemand, waarvan de auto niet wilde starten. Ze had de ANWB gebeld en wat heeft deze gedaan: twee startkabels en ja hij liep. Echter nu ze hem weer wilde starten na 35 km rijden deed ie het weer niet en dat met een accu van een half jaar oud. Ik vroeg of de ANWB ook de spanning op de accu, spanningsregelaar, aansluiting op startmotor, lekstroom, etc gecheckt had. Het antwoord was Nee, hij was zo weer weg. Dit vind ik dus shit-service op zaterdag. Ze moet morgen werken en naar een plek waar nauwelijks een bus komt en zeker niet zondagochtend heel vroeg.


Toch ben ik blij met de ANWB en heb ik niets met die slimmerts van routemobiel.
Natuurlijk laat anwb ook wel eens een steekje vallen maar als de anwb je auto aan de gang maakt en moet je gewoon ook naar de garage om het gebrek te maken. Wel had het de man gesierd als hij dit gezegd had en misschien even gecontroleerd had, maar misschien stonden er nog wel veel auto's stil en had die haast. Het is de tijd dat veel auto's die s'zomers nog wel rijden het met een beetje koude opgeven. De anwb is geen garage voor onderweg maar gewoon dat je weer even verder kan. De verhalen van routemobiel zijn erger hoor. 98% gaat gewoon op een trailer naar een garage omdat ze niet teveel moeite doen om de auto rijdend te krijgen.:f
  • V300 register
24-11-2008 22:06
Volvo 460T tegen een Feroza?!?! is gemaakt door V300 register
Vloeken.........ik ga even heeel hard vloeken in de kerk!

Op dit moment rijdt ik een volvo 460 Turbo als dagelijks vervoer. Een fijne auto; werkelijk waar. Veel comfort, lekker "snel" maar helaas mag ik d'r maar 1200kg achter hangen. En tsja, als je dan een auto (343TIC) en een trailer erachter wil hangen, dan ga je daar al snel overheen.
Ik wil dus de 460 van de hand doen en een wagen kopen welke meer mag trekken. Daarnaast heb ik nog de onmogelijke eisen: hij moet zuinig zijn (in verhouding met het te trekken gewicht natuurlijk) en de wegenbelasting moet ook nog een beetje betaalbaar zijn.

Mijn oog is gevallen op de "Daihatsu Feroza". Een leuke jeep, gemiddeld verbruik van rond de 1 op 10, mag 1500kg trekken (da's genoeg), motor is vrij klein 1600c 16V 95pk, maar wel degelijk.
Daarnaast heb je dan nog een laadvermogen van 410kg (dat is nogal wat!)
Daarnaast zit er natuurlijk 4WD gewoon inschakelbaar tijdens het rijden.
En natuurlijk: de mogelijkheid tot grijs kenteken (al is het grootste voordeel daar al van af).
Een maat van me rijdt er al zo'n 7 jaar mee en heeft er nagenoeg nooit geen echte problemen mee gehad.

Jammergenoeg lever ik wel een berg comfort in en ook 3 zitplaatsen. Eigenlijk boeit dat me niet zo heel veel: wanneer rijdt je nu met 5 man in een auto?

Wat denken jullie van m'n keuze?
  • VolvoMafia Walter Saris (GAST)
20-11-2008 15:50
Beantwoord door VolvoMafia Walter Saris (GAST) in topic 300-stoelen in amazon

Bodejodel;75738 schreef :
De sedan (van Walter Saris?) was de boosdoener...


Ik heb helemaal geen sedan... Oh nee, niet liegen: een 850 sedan. Mijn 300 is een '78-er 343 en toen had je nog geen sedans :D Daarbij was ik heel niet aanwezig :-)

al ligt wel mijn bootje achter op de trailer
  • V300 register
17-11-2008 13:29
Beantwoord door V300 register in topic 345 GLS 1981 Frankrijk (Dep.44 Bretagne omgeving)
No ... But it has been listed twice already without a bid, maybe it will be re-listed a third time? I am still considering the whole thing but Bonn --> St. Herblain = 900 km!

Unfortunately I don't have easy access to a trailer - according to the seller it needs to be picked up - so no temporary plates ...

Tom
  • V300 register
30-09-2008 11:23
Het Klokhuis vanavond met 340 op TV is gemaakt door V300 register
Als ik het goed heb gezien op de trailer, dan kan je vanavond een 340 mishandeld zien worden in een aflevering van Het Klokhuis. :S

Op mijn werk stond de tv aan en er flitste iets langs dat op een 340 leek, maar dat kan ik ook heel erg mis hebben...:f
Toch, als het waar is..en je wil even iets anders dan het forum :woops:
  • V300 register
20-09-2008 13:19
Beantwoord door V300 register in topic 360 glt
Als ik het goed begrijp ben je met de 360 GLT zonder apk (2 jaar gelden afgelopen?) op de openbare weg gegaan?

Heb ook wel eens zonder apk gereden (stom inderdaadk, ik was 19, misschien is dat een excuus) maar bedenk goed wat een verzekeraar zegt (als hij alverzekerd was op dat moment?) van geen APK. Mag je een heleboel centen terug gaan betalen. Helemaal als je die fietser goed zou hebben geraakt.
Een agent hoeft geen verstand te hebben van oude auto's. Als hij weet wat apk waardig is en wat niet, dan weet hij genoeg. Blijkbaar wist hij toch genoeg om d glt in de juiste categorie te plaatsen.

Een trailer huren kost je nog geen 50 euro voor een dag, iedereen heeft toch wel een vriend of kennis met een trekhaak achter de auto.....
  • V300 register
23-08-2008 14:37
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent

Dutchie;66111 schreef : Want?


Het enige wat de ANWB wou doen is hem naar de dichstbijzijnde garage brengen. Daar zou hij dan gemaakt moeten worden :S
Dit is natuurlijk niet te doen voor zo'n auto.
't driftapparaat moest thuis komen, niet bij een garage komen te staan.

Zodoende ben ik met een maat van me (met zijn bus van het werk) bij een neef van mee een trailer op gaan halen en "eventjes" een ritje Zolder wezen doen. Om 'n uur of half 1 waren we terug. Toch mooi dat we hem kunnen helpen.
  • Jeroen van Bodegom
04-08-2008 00:19
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GLT met Hör-modificaties en bodykit.
Hij is binnen en staat droog!

Na een korte maar vermakelijke rit met de Black Beauty kwamen we aan bij de stalling waar zijn toekomstige stalmaatjes ons luidkeels begroetten.
Bijlage:
Bijlage:


Na 10 minuten kwamen onze vriendelijke oosterburen aan met de GLT op de trailer die zo op zaterdagavond laat nog konden huren. (? ?30,- per uur! Ze hebben dus niks overgehouden aan de verkoop van deze auto...)

Bijlage:


Na een korte inspectie, het tekenen van het contract, het overdragen van het restant van de aankoopsom en het schudden van de handen was de auto helemaal van mij!

De auto is er qua roest wat slechter aan toe als ik had gehoopt, maar niet slechter dan ik had verwacht. :hmmz:

APK Laswerk:
  • Voorbalk
  • Dorpels
  • Wielkastranden
  • Bizarre scheur in het rechterachterscherm, onder de tankdop.
  • Rand onder de voorruit
  • waarschijnlijk de balk boven de achteriwielen.
Bijlage:


Voor het mooie moet hij gewoon een "Ronald" of "Doeke" operatie ondergaan.
  • De lak is gewoon lelijk.Ik heb nog niet eerder zulke dode rode lak gezien, maar misschien dat Stefan hier volgend jaar een wondertje op kan verrichten zodat het nog ergens op lijkt.
  • De bodykit op diverse plaatsen gescheurd
  • De deuren vertonen hier en daar roestschade
  • Het inteireur is niet uitgeleefd, maar er is gedurende de 260.000 km duidelijk niet te voorzichtig mee gedaan.
  • Er zitten vreselijk grote lelijke speakers in de hoedenplank en de voordeuren.
Bijlage:
Bijlage:


Bijlage:
Bijlage:


Bijlage:
Bijlage:



Owjah... en de motor was kapot :D

Nadat onze oosterburen richting huis waren vertrokken hebben we even naar de motor gekeken.

Bijlage:


Vreselijk veel olie overal. Duidelijk een lekke klepdekselpakking.
Starten resulteerde in een "KLONK" je zag de pullies even bewegen maar verder geen beweging.
Met de hand konden we de motor aan de V-snaar (van de stuurbekrachtiging!yeehaa!) terugdraaien, maar vooruit liep hij weer vast met een *KLONK*.

Wouter draait de olievuldop los: "Ah! ik zie het al!"
Bijlage:
Bijlage:


Bijlage:
Bijlage:

Een klepstelplaatje ligt los naast de nokkenas...:snif:


Voorlopige diagnose: Gebroken klepveer van de 2e klep van voor.
De klep ligt los op de zuiger...
Koppakking is ook lek, want de koelvloeistof die ze er gisteren nog in hadden zien zitten is nu weg.

We zullen het blok deels moeten demonteren om de volledige omvang van de schade te kunnen vaststellen.


Werk genoeg dus!
Weergeven 226 - 250 uit 313 resultaten.