Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: Trailer)

  • Mark Smeets
23-01-2010 19:33
Beantwoord door Mark Smeets in topic lang leve de anwb..
Kun je de auto niet zelf gaan halen dan? En de kosten op de ANWB verhalen?
Er is vast iemand binnen de club met een trailer (Erik, en Erik O ook geloof ik?) Misschien mag je die lenen, renault ervoor en halen dat ding...
  • V300 register
23-01-2010 12:14
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1.7 handgeschakeld
Aangezien den belg de auto blijkbaar niet meer wil hebben, heeft 'den anderen Belg' (alias ME) maar besloten om hem te nemen (mits hij redelijk goed is)! Binnen enkele uurtjes ga ik hem keuren en mogelijk ophalen op hetzelfde moment! Is een uurtje rijden van bij ons thuis, maar dat heb ik er wel voor over! Mijn pa gaat mee voor ondersteuning onderweg en ook om mij erheen te brengen, want de kans bestaat dat ik hem meeneem en dan staat er daar nog een auto!

Het betreft deze auto.

Ik neem voor de zekerheid wat materiaal, vloeistoffen (water en olie) mee en ook zit er een gloednieuwe Volvo verdelerkap en rotor in mijn zakken! Deze heb ik nog gevonden in mijn eigen Volvo-onderdelen magazijn en aangezien de ontsteking vaak voor het meeste problemen zorgt, heb ik dat tenminste nog mee! Bougie-kabels had ik niet meer liggen voor een 1700 en ik kwam er ook gauw achter dat het een speciale maat/uitvoering was... Daarvan hoop ik dus dat ze nog redelijk zijn, ipv rotslecht! We zien wel, anders gaan we volgende week opnieuw ofwel met trailer of met een kleine beurt in de rugzak!

I'll keep you guys posted!
  • Mark Smeets
10-01-2010 15:30
Beantwoord door Mark Smeets in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Ik heb van deze auto (op de trailer) al eens meer foto's gezien, volgens mij op V3M.
Leuk die metertjes zo in het dash, goede plaats. Jammer dat de Mk3's niet zo'n dash hebben.
  • V300 register
04-01-2010 18:05
Beantwoord door V300 register in topic witte 340 Special CVT uit '91
Misschien is er wel iemand die hem op kan halen met een trailert ofzo, er zit nog genoeg mooi spul op, vooral qua plaatwerk
  • V300 register
16-12-2009 08:35
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?
Ik denk (hoop) dat de 360 de trailer gaat trekken met daarop de driftauto.
  • V300 register
25-11-2009 22:27
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Even een leopard oppikken. Mooi werk.
Ik heb ook nog wat leuke foto's van mooie transporten, alleen zo lang ze nog de verkeerde trailers gebruiken post ik niks :D
  • V300 register
13-11-2009 14:54
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Ik heb het mengstuk nog wel, die kan er in principe zo weer tussengezet worden. Daarnaast moet de gasverdamper eigenlijk verplaatst worden of een hitteschild tussen voorpijp en verdamper.

Het probleem is gewoon de afstand tussen die stalling en mijzelf, het feit dat ik geen trailer mag rijden en dat mijn pa weinig tijd ervoor heeft, en geld. Twee auto's kan ik als student eigenlijk niet aan. Aan roestpreventie kom ik op deze manier nooit toe...
  • V300 register
03-11-2009 15:53
Beantwoord door V300 register in topic Executieveiling 340
Als de auto geschorst is, wat ik aanneem, dan mag je op de dag van keuring wel op de openbare weg rijden. Dus als je op die dag een keuringsafspraak maakt, moet er niks aan de hand zijn. Neem wel een bewijs van afspraak mee voor de zekerheid. Je kunt dan altijd nog sneeky de afspraak cancellen (mocht je die mogelijkheid hebben) en de auto naar de plek rijden waar je 'm wil wegzetten.

edit: overigens klink ik heel zeker hierover, maar ik ben er nog steeds niet 100% van overtuigd.

Een geschorste auto kun je gewoon verzekeren, mijn BS1 is ook nog altijd verzekerd. Direct verzekeren na ontschorsen is erg belangrijk, ik geloof dat je anders meteen een boete krijgt. Ik denk dat dit de veiligste/legaalste manier is op een trailer regelen na.
  • V300 register
03-11-2009 14:39
Beantwoord door V300 register in topic Executieveiling 340
Verzekering kun je hier in NL ook regelen voor een niet-gekentekende auto. Dat is geen probleem. Dat maakt het alleen nog niet legaal om op de weg te gaan rijden. Daar moet je echt APK voor hebben.
Je kunt zo'n auto alleen ophalen op een trailer officieel. Ik heb het wel ooit anders gedaan maar als er iets mis gaat is het goed mis, daar kan een dagje trailer huren voor 50 euro oid niet tegenop.
Als je op google zoekt naar autoambulance huren in jouw omgeving kom je vast wel iets goedkoops tegen.
  • Boris Duijndam (GAST)
  • Boris Duijndam (GAST)'s Profielfoto
28-10-2009 19:59
144 op gas B20A loopt vreemd is gemaakt door Boris Duijndam (GAST)
Enige tijd geleden een 144 op gas gekocht aangezien getunde 760 turbo (misschien bekend van laaste elandrun met White-Rice platen :P) een beetje duur in verbruik is. (maar hem echt niet weg kan doen)

Nou ben ik best bekend met injectie motoren maar een carb is totaal nieuw voor mij, toch maar de wagen gekocht (stond voor onderdelen te koop maar ik vond het wel de gok waard)

Hij was erg goedkoop dus meteen op de trailer gezet en thuis eens gaan kijken. de wagen maakt een vreemd geluid maar loopt inmiddels wel weer

filmpje:


Sinds dat filmpje heb ik de kabels vervangen en de bougies en de verdeelkap schoongemaakt de (backfires?) bij gasgeven lijken minder te zijn geworden maar loopt nog erg vreemd. ik zou graag de wagen op tijd willen zetten met zo'n lazerpistool met een lampje zal maar zeggen maar zie niet hoe ik het 0punt kan aanvinken het op tijd zetten word ook niet beschreven in mijn Haynes boek van de 140.

Voor het hele project kan je overigens hier kijken: forums.turbobricks.com/showthread.php?t=180635&page=2

Alvast bedankt voor het meedenken!
  • 16673-dummy
13-10-2009 16:37
Beantwoord door 16673-dummy in topic Gaat er nog iemand naar Zweden?
Inderdaad!

Erwin; doe eens wat research op diverse fora van Volvo clubs. Er is zeker weten iemand die er ervaring mee heeft die je kan helpen met raad (en daad?).

Naar huis rijden zo ik niet doen, op een trailer is ten eerste bedrijfszekerder en ten tweede ook "rustiger" in de zin van dat de overheid je met rust laat (op een trailer = lading, zelf rijden = voertuig op openbare weg).
  • V300 register
12-10-2009 23:06
Beantwoord door V300 register in topic Gaat er nog iemand naar Zweden?
Weekendje met trailer is de beste optie, naar huis rijden is vaak lastig met een buitenlandse auto. Eigenlijk moet je gewoon al iets gepland hebben (met een trailer?!!? :D) daar in Zweden, dan is het niet zo erg als de auto tegenvalt.
  • Anjo van den Akker
29-09-2009 23:22
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
lijkt me geen dilemma:

Ovlov 3.6L;121451 schreef : Eerst de 244 verbouwen en geen tijd meer hebben voor de 343 voorlopig. Dit wil zeggen: de komende tijd niet driften, en buiten onderhoud geen verbeteringen doorvoeren

als je de 343 voortrekt en de 244 het begeeft, hoe komt die trailer + 343 dan bij het circuit:D?

gewoon eerst je daily op orde brengen zodat die weer volledig betrouwbaar is, in tussentijd heb je mooi de kans om leuke ide?en voor de 343 op te doen, in de scene te neuzen naar innovaties etzzzz...

liever iets meer geduld voor veel meer plezier :yesyes:
  • V300 register
29-09-2009 22:53
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

slb_340;121409 schreef : 244 V6 COMPRESSOR!!!


Effe dimme, gast ;)

Ik zat eraan te denken om er gewoon B23 in te leggen.........ik ken mezelf; 't ding moet gewoon zo traag blijven als dikke stront door een rietje. Anders krijg ik straks weer teveel fanmail binnen van onze vrienden van 't CJIB.
Maar moet daarentegen wel net genoeg vermogen hebben om 'n trailer te trekken.

AvdAkker;121415 schreef : netjes Erik!


Dankje, Anjo!

Ik zit nu echter wel met een dilemma:
- Eerst de 244 verbouwen en geen tijd meer hebben voor de 343 voorlopig. Dit wil zeggen: de komende tijd niet driften, en buiten onderhoud geen verbeteringen doorvoeren, of
- Eerst de 343 een flinke upgrade geven zoals: grotere turbo enz enz en dan ineens zonder dagelijks vervoer staan (indien de 244 't echt begeeft).
  • V300 register
29-09-2009 18:58
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
1 dag driften, 2 banden, 3 cardanassen, 4 liter olie

Na zaterdag even snel de olie van de 343 te hebben ververst en alle spullen weer te hebben klaargezet ben ik zondag weer een afgereden naar Lelystad om weer eens een dagje driftcursus te volgen.
Samen met een maat van me (Mark Everaerts) gingen we uit op een dagje lekker gummen :).

Aangekomen op het RDW-circuit snel de auto van de trailer af en zo snel mogelijk de baan op. Eerste rondje netjes de baan verkennen. Eerst bocht was een vrij krappe U-turn die je, kwam ik later achter, gigantisch vroeg in kon zetten. Kwestie van vol in de toerenbegrenzer in z'n 2 op de bocht af, met de linkervoet beetje bijremmen terwijl ik flink met het stuur gooide en het gas vol open hield. Netjes met de bumper net niet de pionnen raken en de bocht wijd uitkomen; dat ging al goed!
Daarna volgt er een hele ruime bocht. Eigenlijk een bocht die je in z'n 3 moet nemen. Terwijl je op het clippingpoint komt (wanneer de auto vanuit de ene bocht in de andere bocht zwaait) snel overschakelen; shit, de achterwielen pakken grip wat einde drift betekend....... eigenlijk had ik iets te weinig vermogen; en dat terwijl het een natte baan was en de waste-gate-slang los ligt. Nog een keer proberen: maar dan met clutchkicken! Dit leverde een beter resultaat op, maar helaas naar 3 keer clutchkicken kostte het me na een klein uurtje rijden al m'n eerste cardanas. Gelukkig konden we de auto nog net bij de pits krijgen. Een kleine 15 minuten later was het tijd voor de volgende ronde met cardanas #2!
Het clutchkicken was geen goed idee, dus ik moest maar proberen in de tweede versnelling te blijven. Er was iets mis met de lijn die ik reed dus ik heb pro-drifter Joost van de Ende (symphatieke gast overigens!) gevraagd om er eens naast te komen zitten om tips te geven. Hij leerde me een boel over de ideale rijlijn. En al snel kreeg ik het door! Na een kleine anderhalf uur proberen kreeg ik het voor elkaar om alle bochten aan elkaar door te driften: LEKKER!!!
Daarnaast zat de snelheid er goed in, de motor pakte zeer goed op en er gingen al een aantal duimpjes omhoog bij de organisatie wanneer ik vol in de toerenbegrenzer de laatste bochten van het parcours vloeiend aan elkaar doordrifte! Steeds meer lekker op de grens gaan rijden en zo zowel de voorbumper als achterbumper zo dicht mogelijk langs de pionnen laten glijden...........prachtig!!! Wat ik vooral leuk vond is dat wanneer er iemand spinde, je rijlijn zo aan te passen om er netjes omheen te gaan zonder dat de achterwielen grip pakte, even een beetje arrogant zwaaien naar de gespinde persoon en vloug weer concentreren op de volgende bocht.
Het was bijna pauze en ik merkte weer een mankement aan de auto. Er begon "iets" steeds meer te trillen. Het onbalans werd steeds erger. Raar, de auto trok nog altijd goed en stuurde nog altijd goed de bochten in. Het trillen werd steeds erger; tijd om de auto aan de kant te zetten. Ik vertrouwde de cardanas niet meer. Uitwisselen dus en het zekere voor het onzekere nemen voordat de lagers uit het koppelingshuis of de versnellingsbak er onder te lijden hebben. Na de cardanas gedemonteerd te hebben zagen we het meteen: Het rubber was weer bijna doorgescheurd.

Net voordat we de as hadden vervangen was het tijd voor de pauze. We werden verrast door een zeer smakelijke lunch! We hebben daar ons buikje netjes rond kunnen eten. Daarna nog effe de cardanas #3 vastgezet en weer rijden. Ditmaal was de rijrichting veranderd en reden we het baantje dus in omgekeerde richting. Jammergenoeg was het baantje een stuk gemakkelijker geworden. Maar nu was wel goed merkbaar dat de verschillende stukken asfalt andere hoeveelheid grip gaven. Best tricky als je over stroef asfalt de bocht in komt schuiven en het ineens een heel stuk gladder werd. Al vrij snel kreeg ik door hoe je hiermee om moest gaan.
Aangezien ik ruim voldoende vermogen had werd het tijd voor een verandering: achterbanden met meer grip! Hierdoor zou het mogelijk moeten zijn om meer hoek te maken en meer snelheid op te bouwen. Het lukte! Het was moeilijker om een drift in te zetten, maar als hij helemaal ging, dan gin ghij goed :yesyes:.
Rond een uur of drie stond ik te wachten om de baan op te gaan achter een BMW M3, de official die bij de start stond riep me toe: "TWINNEN!!!. Waarom ook niet, meteen de eerste bocht er dwars naast gaan rijden, ik moest met linkervoet bijremmen om de snelheid eruit te halen anders zou ik hem raken. De volgende bocht iets meer hoek maken en de bocht daarna bleef ik hem op de hielen: GEWELDIG!!! Ik had er veel meer snelheid in zitten! De volgende ronden ging hij achter mij aan, maar na 3 bochten was zijn achterstand al dik 10 meter; het was onmogelijk om mij bij te houden! Wat een mooi gevoel! De ronde later toch meer eens achter een Skyline aan gegaan. Hieraan had ik al een betere tegenstander, maar vooralsnog kreeg hij me niet afgeschud. M'n banden deden het heel goed!
Het laatste rondje had ik Joost van de Ende met zijn BMW e30 325i uitgedaagd, maar daartegen moest ik het toch finaal afleggen. Die gast bleef telkens nog geen halve meter naast me geplakt zitten; wat kan die gast ongelofelijk goed rijden en wat heeft hij een dijk van een wagen!!!

Al vrij vroeg was de dag afgelopen. In totaal kostte het me 3 cardanassen, 195 euro inschrijfgeld en heb ik weer wel wat bijgeleerd. Maar weer niet zo heel veel; ik had verwacht veel meer tips & ticks te ontvangen van de begeleiders, maar dit viel me best tegen. Daarentegen heb ik van Joost veel geleerd; niet alleen door z'n tips maar ook door te kijken hoe hij het aanpakte.
Uiteindelijk zijn we met slechts 1 kale set banden naar huis toe gegaan.

De volgende keer ga ik weer op droog rijden. Dat is toch een heel stuk leuker. Je kunt veel meer snelheid opbouwen, meer hoek maken, maar toch is de wagen veel beter onder controle te houden. Daarnaast vergt het wel meer van de auto en vreet het banden................maar ik heb dan veel meer plezier!

Uiteindelijk moet er toch echt weer wat gedaan worden aan de aandrijflijn. Die sterkere cardanas moet er ECHT komen. Ook merkte ik aan het einde van de dag speling in de stuurinrichting van het linker voorwiel. Daarnaast moet er veel meer vermogen uit het blokje te halen zijn. Hij draait nu op 0,8 bar turbodruk en heeft slechts 150-160pk. Te weinig dus!

Waar staat die 4 liter olie dan voor? Dat is het aantal liters olie die de 244 (trekauto) heeft opgesnoept! Ik ben blij dat ik de afgewerkte olie van de 343 heb bewaard, die gaat nu in de 244 ;). Volgens mij zit er weer een nieuwe motorombouw aan te komen :yesyes:
  • Pieter Jans
06-08-2009 18:45
kataforese en spit is gemaakt door Pieter Jans
<p>Hallo allemaal,</p><p>enige tijd geleden heb ik een vraag gesteld over hoe je een auto het beste kunt beschermen tegen roest (en dat heeft mijn auto helaas nogal :-)). Aangezien deze auto mijn eerste project is en ik dus geen ervaringen heb met eerdere restauraties (motoren niet meegerekend) twijfel ik nu voor het schoonmaken tussen stralen of in een bad laten dompelen met beits (bij bv autobeitserij holland).</p><p>Daarna kan ik hem laten spuiten of bij hetzelfde bedrijf laten onderdompelen in een kataforese bad, ook hier zou ik graag wat meningen over horen. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee over.</p><p>Heb overigens een paar weken geleden een spit gebouwd die ik ga plaatsen op een oude boottrailer! op die manier kan hij mooi bv naar de spuiter en is hij goed handelbaar. Wanneer hij helemaal klaar is zal ik wat foto&acute;s plaatsen op het forum.</p><p> </p><p>alvast bedankt en hopelijk eens tot binnenkort bij een evenement,</p><p> </p><p>Pieter</p><p> </p>
  • V300 register
03-08-2009 16:03
Beantwoord door V300 register in topic Bandenspanning
achterbanden max. 2,5
voor gewoon 1.9

voorbanden boven de 2 bar zetten hoeft in principe niet, het stuurt iets lichter maar wegligging is optimaal bij een iets lagere spanning.

met trailer is het belangrijk dat je voorbanden in goede conditie zijn, die vangen veel remvermogen op. (ook geremde aanhangers duwen nog wel eens door, zeker als het regent/de weg nat is)
  • V300 register
03-07-2009 10:00
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Er is een reden waarom ik niet heb afgedongen hoor Luc, wees gerust, want eigenlijk ben ik een harde onderhandelaar... Trouwens, ik ben ook half nederlander hoor!

@ Paul! Foto's komen pas zaterdag! Ik heb er gemaakt maar ben op het werk nu en kan ze ten vroegste zaterdag uploaden, want pas dan kom ik nog is thuis!

Vervolg!

Nadat de man was aangekomen, direct een blikje in het schuurtje geworpen waar de auto stond! Mooi weggestald in een droge schuur, dus dat was meer dan ideaal!
Allereerst kreeg ik de papieren in mijn handen gestopt met daarbij het meest recente keuringsbewijs dat dateert van 19/04/2009 en dus geldig is tot 04/2010! Dus in principe is hij nog gekeurd! Wat mij allereerst opviel in het ietwat donkere schuurtje, was de staat van de onderkant van het voorfront! wat te verwachten was van roest, bleek hier helemaal niet aanwezig te zijn! De voorfront was bijna smetteloos op een paar domme plekjes na! Bijna niet te geloven eigenlijk!

Daarna was het tijd voor het belangrijkste! De motorkap open en het voorlopig defecte hart van de auto bekijken! Wat mij hier direct opviel, was dat het volledige motoruim onder de olie zat!
De pijlstok vertelde mij met een pijl dat ruim 5cm boven het maximum stond dat de koppakking er idd uit geblazen was, maar dat wist ik op voorhand wel!
Verder kijken leverde eigenlijk weinig info op! Het koelwatervat heeft blijkbaar staan overkoken, want er zijn plekken van koelwater achtergebleven! Verder was het motorruim smetteloos en de opmerking op het keuringsbewijs dat de accubak niet meer 100% was, slaat op het eerste zicht echt op helemaal niets, want die ziet er beter uit dan de mijne! Onzin dus of een blinde keurmeester!

Tijd om de kap weer dicht te gooien en hem buiten te rijden! Mijn pa had ondertussen het trailertje al voorgereden en nu was het een kwestie van opladen, vastmaken en betalen! Wat allemaal heel erg vlot ging en we dus zorgeloos naar huis konden vertrekken!

Onderweg gewoon rustig op de autoweg 100 gereden en zo waren we een uurtje later thuis!Tijd voor een nadere inspectie dus en foto's maken, want ik was in de haast van het vertrek het foto-toestel vergeten.

Na gegeten te hebben rond 21u kon de auto afgeladen worden en toen volgd de nadere inspectie! Waar ik voornamelijk nu al naar heb zitten kijken, is het exterieur, aan de binnenkant heb ik eigenlijk nog niet veel gedaan, maar dat zag er op zich nog wel goed uit!

Het plaatwerk staat er eigenlijk over het algemeen heel strak bij, net als de lak in het algemeen en met een goeie poestbeurt zou hij er al stukken beter uitzien, maar dat is voor het weekend!
In het linker achterportier zit een nogal stomme deuk, maar die krijg ik er met een beetje beleid nog wel uitgeklopt, de schade ziet er recent uit, want op wat vlugroest na, is het eigenlijk amper te zien! Bij diezelfde deur zit er in het hoekje ook nog wel een slechter stukje, maar dat is ook te herstellen.
In het rechter voorscherm zit ook een klein deukje net als ??ntje in het plafond, maar deze zijn gewoon amper te zien!

Bumpers rondom vertonen toch wel redelijk wat beschadigingen, maar zijn met een goeie poetsbeurt wel weer mooi te krijgen!

1 Plekje op de dorpel dat wat aandacht vraagt voor het nog enkele jaren verder gaat, want nu is het allemaal nog KEIHARD!:groovy:

Het enige echte rotte is de koffer! Ik vermoed dat ze deze is hebben opengebroken om erin te komen door er keihard aan te trekken en hierbij is het slot los gekomen uit het deksel zelf! Dit hebben ze echter op ??n of andere heunder-de-beunder manier hersteld en is bovendien ook echt niet stevig! Dat is dus iets dat echt gelast zal moeten worden op termijn! (tijd voor de aanschaf van een laspost?!? :D)

Verder zat er volgens de eigenaar nog een volle tank benzine in die niet ouder kan zijn dan 2 maanden, zitten er 4 echt nog goeie banden op en het beste is, is dat ik dit allemaal gekregen heb voor 100?!:groovy::groovy:

Ik weet dat ik nog verschrikkelijk veel ben vergeten vermelden, maar zodra ik thuis ben post ik de foto's en licht ik alles toe!

Oh ja, nog ??n ding dat ik jullie niet wou ontnemen! Je geloofd nooit hoe ze de radiator hebben proberen oplappen! Het is gewoon beschamend! Net alsof ze papier-mach? hebben gebruikt om het dicht te krijgen! :grr2: Ik kan er echt wel van :lol:, vooral omdat het solderen helemaal niet zo moeilijk is! (foto volgt nog!)
  • V300 register
03-07-2009 08:01
Karsten's tweede Volvo 340 DL is gemaakt door V300 register
Jaja, het is zover!
De tweede Volvo 340 DL staat sinds gisteren bij ons op de oprit en wat voor ??n! :groovy:

Om te beginnen bij het begin! De betreffende Volvo was te zien in deze advertentie op Kapaza.be. Na eerst een beetje een zielig en eigenlijk een voor de grap bedoeld bod te hebben gedaan van 50?, kreeg ik van de adverteerder een mailtje terug dat mij vertelde dat hij voor 100? van mij zou zijn!
Ik heb nog even getwijfeld om nog af te dingen tot 90?, omdat ik niet wou dat hij de prijst zou bepalen, maar toen keek ik wat beter naar de foto en heb ik beslist dat 100? goed genoeg was!

Dus zoals het hoort verder nog wat mailcontact gehad voor de gebruikelijke onzin als een afspraak maken dan proberen zo snel mogelijk de trailer te regelen! Aanvankelijk was het plan om zaterdag (03-06-2009) te gaan, maar toen kwam ik erachter dat mijn pa niet kon en omdat ik zelf geen BE rijbewijs heb, hebben we het maar enkele dagen vervroegd.

Gisteren was het dus zover! Na thuiskomst van mijn werk, onmiddelijk bij mijn pa in de auto gesprongen en richting Wilrijk afgezakt om de trailer op te pikken. Van daaruit door richting Heist-Op-Den-Berg alwaar de auto stond!

Daar aangekomen moest ik nog even wachten op de eigenaar en toen kon het allemaal beginnen!

(Vervolg komt later)
  • Mark Smeets
30-06-2009 01:09
Beantwoord door Mark Smeets in topic Wie redt de RG-09-VT??
De belangrijkste dingen eraf halen en in de diesel achterin gooien en meegeven aan Erik. De 'kale' auto oplaten halen voor de sloop. Er zit niet veel anders op als hij echt weg moet... De 340 diesel mag geen trailer trekken en de donor heeft geen kenteken meer.
  • V300 register
30-06-2009 01:02
Beantwoord door V300 register in topic Wie redt de RG-09-VT??
Ik bedoel, de sloop is niet naast Jos natuurlijk, dus hoe krijg je die auto daar? Ik mag niet met trailer rijden.
  • E. van Oostveen
29-06-2009 22:44
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GL
Je zou de sticker bij een vrachtwagen aan de voorkant van de trailer kunnen inschuiven als die toevallig naar bijvoorbeeld Nijmegen wil. De persoon kan dan de trailer opwachten en volgen en dan de sticker er uit halen. Simpel toch!
  • V300 register
08-06-2009 09:53
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Skylimit Driftcup #1

Wat een geweldige dag heb ik gisteren beleeft, en wat een leuke reacties/complimenten heb ik gekregen!!!

Gisteren om half 6 uit m'n bed gestapt om koers te zetten naar Brustum Airbase om daar mee te doen aan de Skylimit Driftcup #1.
De Volvo 244 stond al klaar met de 343T op de trailer. Extra cardanassen mee, gereedschap, extra bedrading, 2 kisten gereedschap, aandrijfassen, 2 jerrycans benzine en belangrijk: 8 extra velgen.
Eerst even Frits opgehaald en vervolgens zijn we richting Belgie gereden. 2 uur, en 3 blikken Redbull later kwamen we op Brustum aan. Meevaller nummer 1: De volvo 244 heeft flink afgezien maar heeft het weer gehaald!
Snel de 343 van de trailer af, de verplichte sponsorstickers erop geplakt en gauw ingeschreven: om half 10 mochten we het circuit op. Het leukste baandje wat ik tot nu toe heb gereden!
De eerste bocht flink aan het stuur trekken, plankgas, beetje links bijremmen, en daar ging hij een beetje.....de eerste bocht dwars, 2 bocht niet, derde bocht niet.........shit teveel grip achter.......andere banden!
In plaats van de 195-15inch even een stapje terug naar 155-65-13.

Na 2 rondjes had ik de smaak te pakken, hij ging lekker! Jammergenoeg zat ik in de laatste 3 bochten flink in de toerenbegrenzer welke afgesteld was op 5000rpm...........shit.......ik wou eigenlijk op safe rijden, maar zo ga ik nooit punten scoren. Ik had per slot van rekening te weinig vermogen om in z'n derde versnelling op toeren te komen. Dit omdat ik slechts 0,2 bar turbodruk had. Dus snel de laptop eraan gehangen (wat stonden die mensen daar raar te kijken ;)) en de toerentbegrenzer op 6000rpm gezet. Hierdoor kon ik de laatste 3 bochten mooi afmaken in zijn 2de versnelling. Zoveel mogelijk hoek maken om de snelheid binnen de perken te houden zodat ik zo min mogelijk in de toerenbegrenzer zat en toch specactulair reed. Ik kreeg goede reacties, ik maakte veel hoek, en veel mensen stonden te kijken van de prestaties van de auto. De kwalicatie begon: alle drie de runs gingen naar mijn mening redelijk: netjes door de bochten, veel hoek en de laatste helft van het circuit in de toerenbegrenzer. Ik vond dat het beter kon maar de jury was daar tevreden mee. Voor elke run scoorde ik 90 van de 100 punten: Ik was als eerste geeindigd in de kwalificatie!!!

's middags werd er besloten dat de rijrichting werd veranderd, we begonnen met hoge snelheid waarna de snelheid steeds lager zou worden. De 2e versnelling was veel te kort, dus ik moest beginnen in de 3. Een flinke aanloop en flink aan het stuur trekken zorgde ervoor dat ik dwars ging. De motor bleef maar net op toeren dankzij de hoge entreespeed. De eerste 3 bochten bleef hij netjes op toeren. Bij het insturen van de eerste 180-graden werd het moeilijk. Inremmen, gas geven, sturen en terugschakelen. Aangezien ik maar 2 benen en 2 handen heb werd het keuzes maken. Eerst gaslos, bij remmen daarna stuur om, ondertussen koppeling in trappen en schakelen, gas erop en koppeling laten schieten. En dan zorgen dat ik de bocht ruim uit kwam zodat de snelheid niet te hoog werd. Hierna kwam het langzamere stuk: elke bocht tegen stuurlock erin: LEKKERRRRR!!!!
Om 16.00 uur was het zo ver. Ieder mocht 3 runs rijden op punten. Deze werden weer bij elkaar opgeteld en vormde dan het eindpunt. Jammergenoeg was de baan 't laatste uur niet meer natgemaakt. De banden verslijten dan heel hard. Ik ben op gegeven moment maar gestopt wanneer het profiel van de banden af was, stel je voor dat je band klapt wanneer je op punten aan het rijden bent.......... dankzij de zon werd de baan als maar droger, ik vreesde het ergste: dat ik dus te weinig vermogen zou hebben. Op gegeven moment was het mijn beurt: ik wist dat ik zo hard mogelijk moest smijten om de auto in de drift te houden, na de eerste 3 bochten kwam de 180 graden-bocht; inremmen, stuur om..... SHITTTTTT!!!!!! ik stond achterstevoren, was compleet verrast! Wat een blunder! 0 punten. De volgende run wou ik koste wat koste niet spinnen en heb op safe gereden. De run ging aardig maar niet perfect. De 3e run was m'n laatste kans. Hij gin perfect! Ik kon nog net de auto in bedwang houden. Nog enigszins tevreden stapte ik uit. Toen de toeschouwers mij vertelde dat iedereen gespint was kreeg ik weer hoop. De jury kwam ons vertellen dat ik tweede was. Het kon beter, weet ik. Maar ik was meer dan tevreden.

Uit vreugde heb ik bijna alle banden laten klappen, leukste moment van de dag :yesyes:

Foto's:













Filmpjes:
Bijlage:

Bijlage:
  • V300 register
26-05-2009 01:53
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Hoe heb jij het gedaan met het keuren van een geschorste auto, want hij moet dus direct na de opheffing gekeurd (en verzekerd) zijn. Is ook weer zo lastig, moet je weer een trailer huren. Als ze daar nou eens een eendagskenteken voor bedenken...
  • V300 register
12-05-2009 00:13
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
blaaaaaaablalalalalaaaaaa

Wat ik me van die auto kan herinneren, is dat hij lang niet zo mooi was als de foto's doen vermoeden. vorig jaar op de sleuteldag ging de klep ook niet op slot; ik heb toen nog een slotplaat opgestuurd. Ik weet niet of die al gemonteerd was, anders was het natuurlijk wel heeeeel makkelijk.

Maar goed, we houden onze oogjes open.

zow, dat is klote zeg...

je kunt echt niets beschermen tegen dat tuig, h?...

...het moet verdomme eens afgelopen zijn, of de auto nu mooi is of niet!

Heel apart...! Toen ik de advertentie zag dacht ik meteen: ow, joyriders...Maar welke joyrider steelt een auto waar geen accu op zit. Volgende gedachte was: Cross...Maar daar doen ze ook niet echt aan in die omgeving.

Iedereen die dus een zwarte 360 GLT met spijltje in de deuren ziet: kan niet missen, hou hem aan! Daar zijn er geen 10 meer van in NL...

Hufters, tuig :@ Ga lekker een VW Golf stelen ofzo!

kunnen de leden trouwens bevestigen dat ze hierover van mij gisteravond een email ontvangen hebben???

Mail?

aahrg

Niet verzonden?

Nee, ook hier geen mail ontvangen.

Ik heb ook geen mail gezien.
Wel mooi k*t dit, ik houd mijn ogen open.

Wouter, ik had hem wel in m'n V3C mailbox, maar niet in m'n prive.

Nope, geen mail gehad.

Ik zal Stefan vragen of hij dit op het 850-forum wil zetten.


Zal ik op het Autoweek forum ook een topic openen?

Edit: ik zie op de site van de RDW dat de APK van deze auto al is verlopen in 1998. Hij staat nog niet geregistreerd als gestolen.

volvofiel;104443 schreef : Zal ik op het Autoweek forum ook een topic openen?


Was daar niet al een topic over gestolen oldtimers/youngtimers? Je kan hooguit dat topic een "kick" geven.

Echt klote dat ze zo'n zeldzame auto gestolen hebben. Overigens is het stelen van oldtimers/youngtimers geen nieuw fenomeen. Ik heb geloof ik een week terug nog iets in de Telegraaf hierover gelezen. Daarbij las ik dat dit soort auto's gewild zijn omdat ze makkelijk open te breken zijn en geen startonderbreker hebben. Ook blijkt dat vele gestolen klassiekers (compleet of in onderdelen) naar het buitenland verdwijnen. Ze worden dus minder vaak compleet teruggevonden. Dus we moeten Marktplaats.nl enzo in de gaten houden of er iemand is die onderdelen van deze auto te koop heeft staan. Ook sites over het "circuitgebruik van de 300-serie" zullen we dus in de gaten moeten houden. Er is best kans dat de onderdelen los verkocht worden en de rest van de auto omgebouwd wordt tot circuitbak.

Stefan;104444 schreef : Was daar niet al een topic over gestolen oldtimers/youngtimers? Je kan hooguit dat topic een "kick" geven.


Geen idee, ik open gewoon een nieuw topic.

Lucluc;104442 schreef : Wouter, ik had hem wel in m'n V3C mailbox, maar niet in m'n prive.


ik kan de mail van hier uit niet meer openen, maar ik denk dat de BCC niet goed overgekomen is.

kun jij hem alsnog even doorsturen??

Mail is verstuurd.

Lucluc;104461 schreef : Mail is verstuurd.


Inderdaad, kreeg hem net in mijn mailbox dus nu is het wel goed gegaan.

Doeke Dobma;104413 schreef : Het gaat helaas dus om deze mooie auto:



(foto regelrecht gejat van Tjeerd)


No problem ;) Zeker niet als dat helpt de auto terug te vinden. Hufterig tuig :grr: Hou mijn ogen open (en nu komt het ook goed van pas dat ik m'n vriendin getraind heb "340/360!" te roepen als ze er eentje ziet, eerder dan ik).

Zo, het Autoweekforum en 't Volvo 850 Forum zijn ook op de hoogte.

Alleen kan het dus zo zijn dat die wagen al een week geleden is gejat, hopen dat 'ie nu nog gevonden wordt...

Het is echt van de zotte. Dit is te triest voor woorden. Met de zwarte cross in aantocht en andere evenementen is het goed om ook daar het vizier naar toe te plaatsen.
In ieder geval zouden die organisaties ook op de hoogte gebracht moeten worden, evenals de cup. Verder is een internationaal opsporingsbericht zinvol. Daarnaast zouden we als club de Engelse, Amerikaanse, Russische, Franse, Chinese, en Russische inlichtingdienst kunnen benaderen om info te geven.

Dat lijkt me wat overdreven, die inlichtingendiensten zullen een 'simpele 340' volledig negeren. Als het een uniek prototype zou zijn, ala, maar nu, neu.

We moeten ook even op V3M een melding plaatsen, als ie daar niet al staat.

huysmans;104493 schreef : We moeten ook even op V3M een melding plaatsen, als ie daar niet al staat.

ben ik nu mee bezig.

huysmans;104493 schreef : Dat lijkt me wat overdreven, die inlichtingendiensten zullen een 'simpele 340' volledig negeren. Als het een uniek prototype zou zijn, ala, maar nu, neu.


Eriks reactie moet je altijd met een knipoog lezen. Het begin is meestal serieus en het einde grappig :)

Ik ken 'm, maar soms hapt ie wel leuk. ;) (nu niet :( )

Tip aan Robert: stuur via Onderdelenzoeker.nl, ARN en STIBA het kenteken en chassisnummer door.

Op die manier weten alle (of in ieder geval de meeste) sloperijen de gegevens van de auto en als hij dan ingeleverd wordt ter demontage, is 'ie weer terecht.

Als het goed is komt op de site van de RDW bij de gegevens van de GLT (kentekeninvoerpagina) te staan dat 'ie geregistreerd staat als 'Gestolen'.

De RDW heeft de auto al als 'gestolen' geregistreerd. Dat betekent in theorie dat als de auto langs een 'catchken' rijdt bij een radarcontrole, de aanwezige controleur een signaal krijgt. Maar ook die kans is nogal klein aangezien de auto waarschijnlijk op een trailer is gegooid... :(

...of in een nabij gelegen box is geduwd en daar rustig gestript gaat worden... Zal niet de eerste keer zijn met een belastingvrije wagen.

Vind het erg sneu voor de eigenaar... hoop dat ie snel iets meer weet over het gebeuren.

"Zal niet de eerste keer zijn met een belastingvrije wagen."

Wat bedoel je precies?

Erg jammer inderdaad. Het is wel een erg opvallend model, ik hoop dat alles in orde komt, maar dat zal wel niet :(

Dat ik wel eens eerder heb gelezen dat een belasingvrije wagen werd gestript voor het chassis, code's veranderen en aanpassen en dan kan je met een relatief nieuwe auto goedkoper rondrijden.
Dit gebeurde wel eens met Mercedes jeeps en Range Rover's, die oude type's.
Mogelijk is deze 360 nu een prooi?

bij range rover namen ze het chassis van een ouder model en de carrosserie van een nieuwer model. Zulke praktijken kun je ontdekken omdat oudere modellen 3deurs waren en niet 5deurs. En vaak worden die auto?s in onderdelen verkocht

racousho;104539 schreef : Dat ik wel eens eerder heb gelezen dat een belasingvrije wagen werd gestript voor het chassis, code's veranderen en aanpassen en dan kan je met een relatief nieuwe auto goedkoper rondrijden.
Dit gebeurde wel eens met Mercedes jeeps en Range Rover's, die oude type's.
Mogelijk is deze 360 nu een prooi?


kan niet, want het kentekenbewijs kunnen ze toch niet gebruiken dan (want dat staat als gestolen geregistreerd)

de auto die 'gestript werd voor het chassis' moet legaal bekomen zijn, anders werkt zoiets niet.

je ziet inderdaad wel van die Range Rover Vogue gevaartes rijden met blauwe platen. (terwijl het koetswerk en de motor dus uit de jaren 90 is!)

dan wordt het chassisnummer eruit geslepen en de rest wordt als oud ijzer aangeboden.

ps ook opletten op advertentie sites of niet onderdelen van die auto aangeboden worden.

Met de huidige oudijzerprijs is dat ook al niet meer rendabel, de dieselkosten om 500 kilo oud ijzer weg te brengen wegen niet op tegen de opbrengst. Ga maar uit van strippen en onderdelenverkoop of export naar een ex oostblokland.

ik zie maar 2 mogelijkheden: Cross, of een "liefhebber" zag er wel mooie onderdelen aanzitten...Waarom zouden ze anders zo'n gedateerde auto voor onderdelen jatten? Kunnen ze beter een andere auto opladen!

Als iemand straks eeen mooie GLT-like 340 heeft, met een 2 liter injectie er in... grijp 'm ..!

Wat ik niet begrijp is dat meeste mensen die geen ziel voor volvo's hebben.
altijd die dingen afzeiken en afkraken! maar wel een stelen?
ik zou door het lint gaan ik zou heel nederland afzoeken iedereen vragen stellen desnoods naar de pers! of zo.
ik heb gewoon een hekel aan mensen die dingen jatten! klaar.
maar deze volvo moet wel met een reden zijn gestolen!
ik denk zelf dat er een liefhebber of zo er graag wat onderdelen van wil gebruiken of zo. de auto zal die persoon denk ik wel strippen of zo.
ik weet dat het erg lullig is Zoals ik praat maar ik zie wel de waarheid.
en voor criminelen is deze auto te log en te sloom(sorry)
het vervelende is dat hij niet echt daarvoor geschikt is voor politie achtervolgingen of zo hebben ze liever een BMW (peep auto)
maar ik zal kijken en ik hoop toch voor deze beste man dat hij zijn volvo terug krijgt!

Voor een ramkraak is ie uitermate geschikt, ik vrees ervoor.

Wie heeft eigenlijk de zwarte GLT met lpg uit 1984 gehaald? Misschien iemand die deze als donor kan gebruiken?

Vanmorgen heb ik toen ik met mijn pa meelifte naar mijn werk een Ford Escort in de sloot gevonden met omgevouwen nummerplaten... Ik moest meteen aan deze auto denken...
(het zal voor het eerst en voor het laatst zijn dat ik aan een 360 denk bij het zien van een Ford Escort...)

Volvo Nerd;104627 schreef : en voor criminelen is deze auto te log en te sloom(sorry)het vervelende is dat hij niet echt daarvoor geschikt is voor politie achtervolgingen of zo hebben ze liever een BMW (peep auto)
maar ik zal kijken en ik hoop toch voor deze beste man dat hij zijn volvo terug krijgt!


Waarom niet geschikt voor politie-achtervolgingen? De politie reed er vroeger zelfs zelf mee (340 2.0 dan).

Stefan;104647 schreef : Waarom niet geschikt voor politie-achtervolgingen?


Omdat de KLPD tegenwoordig standaard in automaten met vierwielaandrijving rijdt...

Daar win je het met een 360 echt niet van hoor, tenzij Anjo straks z'n opgefokte paarden allemaal tegelijk loslaat :D

met de moderne aut?'s van nu kun je bijna niet meer ontkomen!
je moet eigelijks een opgevoerde posche hebben of zo!
die simpele KLPD auto's en van de gewone politie zijn niet wat het lijken!
er liggen echt hele zware en (eigelijks) opgevoerde motoren in!
en hard dat die krengen gaan.
toen de volvo 360 als politie auto werd gebruikt waren er niet zulke auto's als nu. ze konden makelijk de meeste wel bijhouden toendertijd
maar nu is alles bloedsnel met die diesels en zo
dus ik denk persoonlijk dat ze liever een snelle seat ibiza RS hebben dan een (voor hun dan) oude volvo.
gelukkig denk dat maar. maar ik denk toch echt dat hij voor de onderdelen gaat worden gebruikt! hou marktplaats in de gaten kijk of je onderdele er ook op staan (gewoon elke verkoop site in de gaten houden)

De politie heeft geen opgevoerde auto's, ze hebben gewoon de auto's met de grootste motoren maar dan met een beschaafd(er) uiterlijk.
Zo hadden/hebben ze bijvoorbeeld een Golf R32. Die heeft een sportieve achterbumper, maar de politie heeft ze omgebouwd naar de "burgerversie", dus met een normale basic achterbumper.

Op die manier zie je niet dat het een R32 is...

Er staat me bij dat ze in ieder geval Volvo's (850/V70 T5) hebben gehad, die gechipt waren. Maar dan hoeven ze nog steeds niet allemaal een speciale behandeling gehad te hebben natuurlijk. Anyway, dit wordt zwaar off-topic.

volvofiel;104679 schreef : Op die manier zie je niet dat het een R32 is...


Jawel hoor, aan de chrome voorkant, let maar eens op bij wegmisbruikers ;)


Maargoed om weer ontopic te gaan, het lijkt mij persoonlijk sterk dat het een liefhebber is die hem gestolen heeft. Iemand die liefhebber is van een bepaald model zal niet zo'n auto stelen, ook niet als er leuke onderdelen op zitten.

Dat zou wel heel mooi zijn! :w00t:

Inderdaad!

Wouter, weet je daar iets van?

Ik zei nog zo: Kijk eens op het andere pleintje. Misschien staat ie daar??

Ik hoop dat ie terecht is. Wat zal Robert (was ook behulpzaam bij de VKB) nu een vreselijke tijd hebben.

volvofiel;104679 schreef : De politie heeft geen opgevoerde auto's, ze hebben gewoon de auto's met de grootste motoren maar dan met een beschaafd(er) uiterlijk.
(...)


Fout...

Bijna alle politiewagens, ook de burgersurveillancewagens, zijn in ieder geval door Rica onder handen genomen (== chiptuning). Sommigen zelfs nog iets meer.
(*Diede herinnert zich een filmpje waarbij een of andere exoot van Maastricht tot vlgs mij bijna bij eindhoven achtervolgd werd door een politiesjees, snelheden van 250+...)

1 ding is zeker, buiten de KLPD kunnen de meeste agenten niet fatsoenlijk autorijden.... wat een geklungel ik toch zie als je snachts als enige op straat rijdt (taxis en politie)

iemand die ik ken hier uit het dorp, die heeft tot 2 keer toe geprobeerd om met de motor de politie voor te blijven, met 300 km per uur over de weg heen, maar de auto bleef behoorlijk achter hem plakken, met een volkswagen passat, dat kreng liep ook zeker 270, uiteindelijk is hij gepakt, en nu zit hij op de blaren, en terecht, gekkenwerk

Ja, de tijden van de "Dukes of Hazard" zijn voor bij. Ook Rosco P. Coltrane heeft tegenwoordig een snel monster.

Ik heb zonet ook een order geplaatst. Echter de financiering vormt nog een klein probleempje..........

Tja, als je er genoeg power in stopt wordt zelfs een huis snel. (dan negeren we de milieu afspraken maar wel even ;) )

En wie betaalt dat allemaal?

zo dus:

roflmao

Dit is echt heel erg grappig!

Bodejodel;104791 schreef : Nog geen nieuws van de eigenaar vanwege het niet meer als gestolen geregistreerd staan?

Nogal ja! Niet te zuinig!

Wel weer een typisch amerikaanse oplossing eh... subtiliteit kennen ze daar echt niet.

Wanneer gaat de pliesie weer in geile wagentjes rijden a la porsche targa? Een KLPD-Lotus ofzo lijkt me best niet verkeerd om langs te zien speren ;)

Ik kwam laatst in Duitsland nog een originele rijkspolitie targa tegen. Erg leuke auto. Alle accessoires (zwaailichten enzo) en bestickering lag er af. De auto was te herkennen aan plastic dopjes op de plaats van de zwaailichtgaten en aan de rechterzijde verstelbare spiegels, die helemaal rond kunnen draaien. Dat was zodat de passagier ook goed naar achter kon kijken in zijn binnenspiegel.
Leuk om te hebben zoiets.

Geweldig die Helmen en snorren! :D



En niet te vergeten die stofbrillen... grandioos, alsof je die achter zo'n voorruit nodig hebt.

hadden die gasten echt een HELM EN BRIL op in die tijd of niet zo jaa HAHAHAHAHAHA

LOL XD :P zeg maar!

v0lv0freak;104686 schreef : Jawel hoor, aan de chrome voorkant, let maar eens op bij wegmisbruikers ;)


Maargoed om weer ontopic te gaan, het lijkt mij persoonlijk sterk dat het een liefhebber is die hem gestolen heeft. Iemand die liefhebber is van een bepaald model zal niet zo'n auto stelen, ook niet als er leuke onderdelen op zitten.


De Jetta heeft altijd die Chrome voorkant. En tegenwoordig is die ook aftermarket op de Golf leverbaar. Maar een Jetta 1.6 heeft die dus ook. Dus dat is niet persee waar.

Wel zijn alle standaardpolitieauto's onder handen genomen wat betreft de ophaning/banden etc. Veel KLPD auto's zijn idd door Rica getuned. Zo rijdt het VROS en KLPD ook met V50 T-5jes rond die toch zo rond de 275pk zitten of hoger. Die passats R36 zijn ook verrekte snel, en al het andere leuke spul wat ze rijden. Audi A3 3.2 FSI Quattro bijvoorbeeld.

Ik weet dat ze ook vorige types A4 (nu nieuwe) 3.0 TDI (240pk, 500nm dacht ik, en dan nog chippen) Quattro rijden. Die heeft standaard Xenon, die vervangen ze voor normale halogeen koplampunits.

Xenon en halogeen wisselen in een A4 is een gigantisch moeilijke operatie weet ik toevallig. Lijkt me sterk dat de politie dat doet. Canbus moet aangepast worden en computer vervangen. Hiervoor zijn wel eens aanvragen omdat mensen niet weten dat een A4 zonder xenon die witte ledjes niet heeft, en dus toch wat anders willen. Zeer kostbare operatie.

Jos360;105257 schreef : Zeer kostbare operatie.


Delen ze wat meer boetes uit.

slb_340;105246 schreef : De Jetta heeft altijd die Chrome voorkant. En tegenwoordig is die ook aftermarket op de Golf leverbaar. Maar een Jetta 1.6 heeft die dus ook. Dus dat is niet persee waar.


klopt, maar bij de R32 is het mat chroom en bij de jette glimmend chroom ;)

En als je hard rijdt moet je gewoon eerst in de spiegel kijken wat er achter je rijdt, en of die je toevallig op de zelfde afstand volgt...

Van een gestolen auto naar een R32 met mat chroom en een Jetta met glimmend chroom. Hoe krijgen jullie dat toch steeds voor elkaar?

Ik zal het niet vaak zeggen Erik, maar deze keer ben ik het helemaal met je eens :] lol

back ontopic

Jos360;105257 schreef : Xenon en halogeen wisselen in een A4 is een gigantisch moeilijke operatie weet ik toevallig. Lijkt me sterk dat de politie dat doet. Canbus moet aangepast worden en computer vervangen. Hiervoor zijn wel eens aanvragen omdat mensen niet weten dat een A4 zonder xenon die witte ledjes niet heeft, en dus toch wat anders willen. Zeer kostbare operatie.


van halogeen naar xenon is lastig, andersom niet.

Erik;105296 schreef : Van een gestolen auto naar een R32 met mat chroom en een Jetta met glimmend chroom. Hoe krijgen jullie dat toch steeds voor elkaar?


Tsja.. als je het zo zegt... is het eigenlijk ook wel kei lomp.:crazy2::yeah:

Als ik jullie was zou ik vooral opletten op onderdelen, van deze auto die op marktplaats ed aangeboden gaan worden. Of hij word gebruikt voor joyriden.

Dit zijn niet de type wagens die ze in een container duwen en naar afrika en polen sturen.

Zo rond blijven rijden met dit nummerbord is veel te link, zal dus ook niet gebeuren. Ik vermoed dat die in onderdelen verkocht gaat worden.

Het grootste deel van de (oudere) clubleden is niet actief op het forum, en velen waarschijnlijk ook niet met e-mailen.

Zo oud is Robert toch niet?

En misschien heeft hij wel kinderen die de pc steeds kapen. Zo ging dat hier tenminste toen mijn zusje nog geen eigen pc had.. ;)

en het leukste aan deze discussie is dat we nu alweer offtopic gaan, van een gestolen auto, naar het internetgebruik van 'ouderen' :+

Robert is denk ik wel een jaartje of 15 ouder dan ik.

Z? oud? :D

Erik;105427 schreef : Robert is denk ik wel een jaartje of 15 ouder dan ik.


Kun je nagaan, hij scheurde al rond op een brommer toen jij nog in de buggy zat :D

Kol?re... wat voel ik me plotseling oud zeg :cry: Hellup!
Hebben jullie niet een apart hoekie voor ons zgn oudjes?:D

Wrom, laat die jonkies maar afvragen of ze zo oud zullen worden als jullie. (of wij, weet niet ;) )

Handig, zo een Volvoice, leuk stukje trouwens, er zit maar 16 jaar tussen, Jan.
Kleinigheidje toch. :+

Wat een topic...
De gestolen GLT soap. :f

Het zal je maar gebeuren.

Wat is nou 16 jaar.

Ik ben benieuwd of we nog te horen krijgen of en in welke toestand de wagen terug gevonden is.

Clonen kan ook al niet makkelijk met zo'n auto (zie Tros-opgelicht dd. gisteren).

Heeft iemand al via een hele oude manier van communiceren, namelijk de telefoon, contact gehad met Robert?

huysmans;105488 schreef : Wrom, laat die jonkies maar afvragen of ze zo oud zullen worden als jullie. (of wij, weet niet ;) )OUD? Ik ben pas 27! :D


Ik hoop dat ik toch in ieder geval m'n rijbewijs mag halen... :D

Bodeljodel: gefeliciteerd met je eerste (?) edit/quote-vergissing :D Was je daar niet al bang voor?

Dit was de tweede al! :D

huysmans;105509 schreef : Wat is nou 16 jaar.

Ik ben benieuwd of we nog te horen krijgen of en in welke toestand de wagen terug gevonden is.


16 jaar kan een heleboel betekenen.

Een verloofde van 16 jaar (jonger) zou voor mij echt not done zijn.

Hmmm, 16 jaar jonger. Ik denk niet dat ik die zou kunnen bijbenen nu. (zeker niet als m'n rug zo vervelend blijft doen ;) )

Weergeven 201 - 225 uit 313 resultaten.