Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: Trailer)

  • 16673-dummy
14-05-2010 23:06
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat te doen?
Je wilt echt niet met een 360 een 340 op een aanhanger voortslepen als je het mij vraagt :wtf2:

Ik heb meerdere auto's opgehaald met een trailer van 450 kg leeg. Met de 850 die 1600 kg mag trekken kom je dan n?t legaal uit als je er een 300 op hebt. Met een 360 ervoor moet je zoiets helemaal niet willen :nono:
Dan trek je de zaak i.m.o. alleen maar kapot.

Edit: ik zeg wel zo mooi dat "ik" ze heb opgehaald, maar in alle gevallen reed mijn vader uiteraard (met BE).
  • V300 register
14-05-2010 22:17
Beantwoord door V300 register in topic Wat te doen?
Met een 360 kan je geen praktisch geen trailer trekken. Omdat je 1200kg mag trekken, hou je bij een trailer van 500 kg (meestal zijn ze zwaarder) 700 kg over. Dan mag er dus niet eens een Starlet op staan... Anders wist ik al wel hoe m'n autosporttransport er uit ging zien :D

met een V244 (iod) kan je een lichte auto op een lichte trailer trekken. (500 kg + 950 kg) Dit is wat Buis heeft.

Uiteraard als je ?berhaupt al BE hebt..
  • V300 register
11-05-2010 12:34
Beantwoord door V300 register in topic Wat te doen?
Trailer aan de passat en de 340 erop parkeren?

Zonder passat heb je niets aan de trailer (vast te zwaar achter een 340) en als je die 2 toch hebt kan je ook 1 340 op de trailer stallen.
  • V300 register
10-05-2010 23:25
Beantwoord door V300 register in topic Wat te doen?
Auto op trailer parkeren? ;D
  • E. van Oostveen
10-05-2010 22:45
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wat te doen?
Voor een trailer moet je een goede trekauto hebben. De vw passat kan dat zijn. Dan zul je een 340 moeten verkopen of een grotere ruimte zoeken. Misschien is een stukje grond huren op een oud industrieterrein met zo'n stalen ronde loods er op ook al een optie?
  • Laurens Post
10-05-2010 21:14
Wat te doen? is gemaakt door Laurens Post
Ik heb vandaag een aanbieding gekregen en die schikt mij wel alleen ik heb een klein ruimte probleempje.

De aanbieding is een auto-ambulance voor 900 euro. Tevens heb ik mondeling ook een volvo 340 gekocht.

Alleen dan heb ik de volgende opties.
1. Vw passat houden en 340 houden, trailer laten
2. vw passat verkopen en trailer en 340 houden
3. alles verkopen en trailer houden

Wat lijkt jullie het slimst?
  • V300 register
18-03-2010 09:11
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat is meer voor dat groot exeptioneel transport. Van die heule lange dingen waarbij iemand met een joystick de trailer ook nog is goed over de rotonde manouvreert?
  • Anjo van den Akker
17-03-2010 23:25
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
geeeeeeeeeeeeeeen ideee, bij de koppelingen naar de trailer houd het voor mij op zeg maar:f
  • V300 register
17-03-2010 23:20
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Wat voor stuurtrailers zijn dat? Wie fabriceert die bedoel ik dan.
  • Anjo van den Akker
17-03-2010 23:16
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
oh vet, dan zijn er dus meerdere versies mogelijk:P

gestuurde trailers werken bij ons meestal via een joystick in de trekker cabine, soms via controller bediening op de trailer (waarbij we naast extra hydrauliek een 60polige kabel aanleggen, is ook o.a. voor verlichting e.d.) maar eigenlijk altijd wel via sturing vanaf de vooras
  • V300 register
17-03-2010 23:03
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Hoho, een of meerdere stuurassen op de trailer heeft helemaal geen voorzieningen nodig op de trekker!
Tenminste, er zijn enkele systemen die het nodig hebben maar de meesten niet.

Dubbelwerkende extra hydrauliek op de trekker lijkt me eerder om een zware hydrauliek zoals kiepinstallaties of hefinrichtingen te bekrachtigen.
  • Anjo van den Akker
17-03-2010 22:03
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
vind het ook wel grappig dat nagenoeg al het distributie en terminal assortiment voor terberg geleverd wordt met statische koppelschotel (geen mogelijkheden voor meegestuurde of hydraulische trailers dus) blijkbaar hebben die lui het niet nodig ofzo, al is dat natuurlijk wel de ganse dag vooruit scheuren in rondjes over de haven van de ene naar de andere overheadkraan. echt manouvreren is het niet op zo'n uitgestrekte vlakte

bijna alle zware trekkers en nagenoeg al het spul dat niet naar distributie/haven gaat wordt uitgerust met enkel of dubbelwerkende extra hydrauliek en voorzieningen voor stuurassen op de trailer
  • V300 register
17-03-2010 20:19
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Het is makkelijker dan je denkt om zo'n ding achteruit te laten rijden. Hoewel die 2 draaipunten wel vervelend zijn gaat het verrassend goed. Je moet dat ding in de bocht zetten en rustig terugdrukken zonder het stuur veel te gebruiken. Dat gaat in principe vanzelf.
Maargoed, het blijft natuurlijk wel een kunst. Je moet het even doorhebben.

En stuurassen helpen natuurlijk mee. Als je stuurtrailers gewend bent wil je niet meer zonder :D
  • V300 register
09-03-2010 00:12
Beantwoord door V300 register in topic raad de auto adhv een detailopname
Oh, nou ander semi-gokje. Renault Dinalpin ofzo?



edit: whaha, wat een leek ben ik ook, is gewoon dezelfde als A110 maar dan gemaakt in Mexico.
  • V300 register
07-03-2010 16:19
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Wat een zware dag (lees:klotedag)!!!

Ik was goed voorbereid. Had afgelopen week nog gauw een aandrijfas, wiellager, trompet, topmounts en olie kunnen vervangen. Vrijdagmiddag vrijgenomen van 't werk en alles klaargezet. Vrijdagavond stond de 343T weer netjes op de trailer. De 244 weer afgeladen met gereedschap, banden, reserve-onderdelen en goede moed. We gaan ervoor! Kamikaze-Cup wedstrijd nummero 1!!!

Om precies 08.45 was ik aangekomen in Enspijk. Het driften vandaag was te doen op het terrein van een oude slipschool: Rivierenland.
Het leek een prachtige lokatie: veel asfalt, veel leuke bochtjes.........zag er lekker uit!!!

We waren een uur later gestart dan de planning was. Ik was begonnen met de slicks aan de achterkant. Al rijdende naar de start toe stond ik op het verbindingsstuk al meteen al achterstevoren: het was gigantisch spekglad! Het leek je alsof je op ijs reed! Niet alleen de verbindingsstukken maar ook het daadwerkelijke circuit bleek spek en spekglad: de baan was gigantisch tricky. Het asfalt dat er lag was best grof (daar had je veel grip), maar er lag ook bitumen; spekglad. Deze overgang maakt het driften gigantisch moeilijk!
De eerste bocht was een lange mooie ronde 180 graden bocht. Een handrem-entree was een must. Zo kon je namelijk met een hoge snelheid de bocht in met veel hoek. De handrem bleek bij mij al vrij snel een no-go. ??n van m'n remcilinders achter was lek waardoor de trommel vet werd en dus nagenoeg niet remde. Da's balen. Het lastige van deze bocht was dat de binnenbocht bitumen was en de buitenbocht grof asfalt. Het meest ideale was om over het groffe gedeelte te rijden. En dat was link: dit groffe gedeelte was slechts een meter of 3 breed en daarnaast stond er, zonder pardon, struiken en bomen. ??n keer uit de bocht, en je zou je auto af kunnen schrijven. Het was een enge bocht, aangezien je hem met een snelheidje van 60km/h in moest zetten. M'n collegadrifters hadden een voordeel met hun handrem, die haalt namelijk de snelheid eruit. Ik, daarentegen, moest hem in een drift krijgen door lompweg het gas in te trappen en het stuur om te gooien. Dat ging hard......en ik heb in die bochten enige moment last gehad van angst.......maar affijn, we moesten het er maar mee doen. Eerst was het kunst om de goede banden te vinden; na 4 keer te zijn gestopt had ik eindelijk een goede bandenkeuze! Het was alweer kwart voor 11! Ik moest nu maar eens oefenen, veel oefenen, maar na het volgende rondje sloeg het noodlot weer toe: cardanas nummero 1 was op! Ik reed nog steeds met een originele cardanas aangezien ik nog steeds problemen ondervond met de reco-prop. Het rubber was gescheurd, tijd voor een nieuwe dus! Normaal wissel ik zo'n ding in 10-15 minuten. Deze keer viel het tegen. Eerst de auto met een paar man op de oprij-platen van de trailer geduwd. De moed zakte me in de schoenen. De auto stond precies boven een flinke plas water. Effe gauw een zeiltje gelegd, maar binnen 3 seconden stond het water al op het zeil. Verstand op nul, trui uit en in het water gaan liggen. Tering wat wast het koud. Na een minuutje of 5 vechten was de cardanas er onderuit. Volgende! Flink wat slaan met de hamer en vloeken kwam eraan te pas.........tering, het ding was totaal vastgelopen op de splines en was geen beweging in te krijgen. Hartstikke vast!!! Uiteindelijk een paar schaafwonden en een uur later zat hij eronder! Gauw die natte kleren uit en een dikke trui aan, zitten en GAS!!! 4 rondjes verder was het tijd voor de pauze. Even tot rust komen. Hoe is de status: Ik had het baantje nog totaal niet onder de knie en om 13.00 uur moest er voor punten gereden worden. Ik had de moed al opgegeven en dat hield me rustig. Gelukkig kreeg ik nog een geruststellende sms van Frits: "De meest lastige circuits maken de beste coureurs". Precies wat ik nodig had. Ik had niets te verliezen, ik kon alleen nog maar m'n best doen.
13.00 uur. Rijden. We kregen 1 oefenronde en 5 ronden welke voor punten telden. Startsein. Gas! Naar de eerste bocht, lomp aan het stuur trekken en dwars!!! Hij ging en hij ging lekker! Ineens dat gladde stuk, wielen rondom blokkeren en wachten tot de auto bijna was uitgeschoven en heel beheerst op het gas.... hij spinde, SHIT, herstellen en door naar de volgende bocht. Hij valt dood.........shit......eindelijk weer een stuk met grip...........gas erop, kont omgooien, de laatste 180 graden bocht in, vol in de toerenbegrenzer en eindelijk weer snelheid en maximale hoek! Lekker!!!!
Volgende rondje. Opperste concentratie. Ik probeerde van m'n fouten te leren en het ging steeds beter. Ook de jury zag gelukkig dat ik uit alle macht het uiterste uit de auto probeerde te krijgen. Ik toonde lef en liet me zien dat ik me niet zomaar uit het veld zou laten slaan! Dat werd uiteindelijk nog beloond door een 5e plek. 5 uit de 7, dat was lang niet slecht voor iemand die problemen had met zijn wagen!
Het werd die dag steeds droger. Dat was in mijn voordeel. Hierdoor spinde de wagen steeds minder snel en kon ik laten zien dat ik specactulair kon rijden.
De jury besloot op gegeven moment dat iedereen opnieuw voor punten mocht rijden. dit was om half 4 'smiddags. Aangezien het steeds beter ging was dit m'n kans! Ik kon nog hoger eindigen. Toch zat die eerste lange snelle bocht me nog dwars. De tweede versnelling was eigenlijk te kort, maar in z'n derde versnelling kon hij het niet trekken. Idee: ik zet de toerenbegrenzer later in! Waarom ben ik daar niet eerder op gekomen?!?!?! Snel de laptop eraan, maar voordat ik hieraan kon beginnen moest ik rijden. Ik had 2 ronden te gaan. Daarin moest ik laten zien wat ik kon. We gaan ervoor!!! Dan maar zonder wijziging aan de toerenbegrenzer!
Startsein, de eerste bocht in, halverwege de bocht zat ik in steerlock! Lekker dwars, dat levert punten op, netjes de snelheid eruit halen en op naar de volgende bocht.............. BWUUUUUUHHHHH..........stil............hij viel dood........DE MOTOR viel stil. Ik zag de jury beduusd kijken en ik besefte zojuist dat ik m'n eerste ronde had verknalt, lag het aan mij of aan de auto? Snel starten en de volgende bocht in; ik moest zoveel mogelijk punten scoren. Weer viel hij stil. Hij viel compleet DOOD! Verdomme! Starten, gas erop, ik laat me niet kennen. Volgende bocht: weer stil. Jongens, hoe kan dit nu gebeuren!
De tweede ronde ben ik niet eens aan begonnen, eerst snel kijken of ik het euvel kon vinden. Het bleek de waste-gateslang. Deze was gescheurd. Hierdoor liep de turbodruk te hoog op wordt de brandstoftoevoer afgesloten. Binnen een kwartier had ik het gerepareerd. Maar het was te laat. De punten waren verdeeld en ik moest het doen met de laatste plaats. Ik was DE pechvogel van die dag. Ik was geergerd, teleurgesteld.
Maar we mochten nog vrij rijden. Ik zal eens laten zien wat ik en de auto kan. Nog even een paar mooie rondes gereden en kreeg naderhand nog complimenten van de jury: "Dit willen we nooit meer zien, de volgende keer moet je gewoon meer geluk hebben".
Ik heb mezelf belooft dat ik die dag pas naar huis zou gaan wanneer de auto kapot was. Ik ben hem nog bijna een uur aan het "aftrappen" geweest. Ik heb in dat uur nog veel bijgeleerd. Heel veel. Wat was dat baantje gigantisch tricky, maar ik ben een beter coureur geworden!
Uiteindelijk gaf de cardanas de geest en was het tijd om naar huis te gaan.

Fotootje:
  • V300 register
06-03-2010 17:04
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?

Vermilion;136784 schreef : Of deze , heb ik zelf ook :+


Die kent haast geen steentjes, en het programma werkt klote. Ik heb inmiddels mijn 3-assige dieplader in MLcad gemaakt. Ik ga hem dadelijk even invoeren in Bricklink om te kijken wat het zootje kost. Volgens mij wordt het best duur, het zijn om en nabij de 300 steentjes. Het ding is 106x18x17cm yeehaa!

Edit: Precies 400 steentjes en het model is 110x20x11. Bijna exact in verhouding met een normale trailer van 1365x255. Ik bestel wat extra steentjes bij om het bed van de trailer te kunnen verlengen/inkorten om het naar verhouding te krijgen.
  • V300 register
05-03-2010 18:58
Beantwoord door V300 register in topic Hét filmpjes topic

Krekkelens;135398 schreef : Ik twijfel altijd waar ik deze spots moet zetten, dus daarom maar dubbel :p
Op 10 seconden en 1,30 ;) Film lijkt me ook best aardig, alleen moest ik meteen aan Gran Torino denken toen ik deze trailer zag.
[youtube]Fj7IMZ4PzEI[/youtube]


Goeie film overigens!

Al vond m'n vriendin 'm wel een beetje grof ;)
  • V300 register
22-02-2010 22:21
Beantwoord door V300 register in topic Hét filmpjes topic
Ik twijfel altijd waar ik deze spots moet zetten, dus daarom maar dubbel :p
Op 10 seconden en 1,30 ;) Film lijkt me ook best aardig, alleen moest ik meteen aan Gran Torino denken toen ik deze trailer zag.
[youtube]Fj7IMZ4PzEI[/youtube]
  • V300 register
17-02-2010 13:06
Beantwoord door V300 register in topic Zelfbouw trike liefhebbers?
Met een fuel milage van ongeveer 5mpg... Daar wordt het leuk van.

Op de zaak hebben we ook zo'n hok, gemaakt om de trailer te trekken. Dat ding zuipt meer dan Hazes als je er een trailer achter hangt. Maarja, wat wil je met een 6.6liter V8 turbodiesel met 290pk.
  • V300 register
15-02-2010 21:00
Beantwoord door V300 register in topic Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K

setsunakaede;134165 schreef : Ik zou voor de APK het werk gewoon bij een autoschadebedrijf bij je in de buurt laten doen, dat scheelt je een eind met trailer rijden.


De kennis die de auto heeft voorgekeurd wilde dit laswerk ook wel doen, samen met een maat van hem die bij een schadeherstel bedrijf werkt, dus dat moet goed komen :yeah:

AvdAkker;134169 schreef : bladveerophanging achter is hetzelfde voor 340/360 inderdaad, maar vervangingsplaatwerk uit nieuw staal maken daarvoor is niet al te moeilijk


Maar aangezien anderen het voor me doen en ik ze niet met al te veel werk op wil zadelen zou het het mooist zijn als ik zo'n ophanging kan vinden die er rechtstreeks opgelast kan worden (nadat de oude verwijderd is natuurlijk :+). Nadeel is namelijk dat er zo'n verdikking op de plaat zit (of sterker: hoort te zitten, die mist juist), die is lastig na te maken gok ik? (zeg ik, met 0,0 jaar ervaring in de staalsector/laswereld ;))
  • V300 register
15-02-2010 20:32
Beantwoord door V300 register in topic Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K
Laswerk: Er zijn een paar mensen binnen de club die dat kunnen en ook wel doen, maar die wonen stuk voor stuk een aardig eindje rijden bij jou vandaan. Ik zou voor de APK het werk gewoon bij een autoschadebedrijf bij je in de buurt laten doen, dat scheelt je een eind met trailer rijden. Daarna rustig gaan inventariseren waar de rotheid zit en wat het eerst aangepakt moet worden. Voor restauratiewerkzaamheden kan je wat meer tijd uittrekken en dan is wellicht een stukje karren voor dat werk ook minder een punt.
  • 16673-dummy
11-02-2010 20:26
Beantwoord door 16673-dummy in topic weer van terug! vraag voor volvo kopen.....
Verzekeren op chassisnummer kan ook. Heb ik ook gedaan.

Overigens is ophalen met een trailer sowieso het best; je weet niet hoe de wagen zich houdt op de weg.

Je hebt na het invoeren nog ruim de tijd om de wagen APK te laten keuren. Ik heb er zelf welgeteld 17 dagen over gedaan. Ik geloof dat je officieel twee of drie weken hebt.
Je moet er dan uiteraard NIET mee gaan rijden!!

Daarbij geldt: op de openbare weg = verzekeren.
Op een trailer is 'ie lading = niet verzekeren.

Ohja, het belangrijkste van alles: zorg dat het papierwerk in orde is. Als je een auto uit een ander land haalt zonder de benodigde papieren (in Duitsland geloof ik de Fahrzeugbrief?) heb je een groot probleem.
Als je er aan twijfelt, vraag dan gewoon of de eigenaar er een nieuwe keuring op kan doen (als 'ie uit Frankrijk, Belgi? of Duitsland komt bijvoorbeeld, daar hebben ze keuringen). Als daar moeilijk over gedaan wordt weet je genoeg. Of stuur een mail aan de lokale autoriteiten.

Zo serieus genoeg?
  • Mark Smeets
11-02-2010 19:46
Beantwoord door Mark Smeets in topic weer van terug! vraag voor volvo kopen.....

punkazz;133512 schreef : edit: oja, import/export-platen enzo daar snap ik niks van, daarom zou ik 'm gewoon met trailer halen. In veel landen is het lastig erachter te komen hoe dat zit met die platen, behalve Duitsland, dat is redelijk bekend hoe dat zit dacht ik.


Op de autorai heb ik daar bij de stand van de RDW naar gevraagd, en die zeiden dat je dat in het land moet regelen waar je de auto haalt. Maar probleem is dat je hem dan wel bij je eigen maatschappij moet verzekeren, en veel maatschappijen verzekeren geen auto op buitenlands kenteken. Makkelijkste manier blijft dus idd op een trailer halen.
  • V300 register
11-02-2010 18:20
Beantwoord door V300 register in topic weer van terug! vraag voor volvo kopen.....

Volvo Nerd;133493 schreef : Nu wil ik persoonlijk weten hoe het zit met inporteren????
wat kost dat presies?
en wat moet ik betalen voor de platen?
en de apk hoe zit dat dan weer zit dat er meteen bij ofzo??

Invoeren -> zie www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/

Mijn advies:
1. met trailer halen en in NL niet op straat achterlaten (risico's aan verbonden). Wil je dat wel? Dan direct over de grens naar de RDW, op naam laten zetten, BPM afhandelen en keuren. Anders:
2. later in NL een eendagskenteken aanvragen + verzekering afsluiten (al dan niet voor meer dan 1 dag, hoeft maar 1 dag).
3. de afgesproken dag met je zelfgemaakte kentekenplaten naar de RDW rijden en daar alleen op naam laten zetten en BPM afhandelen (kosten zie website), kan ook m?t APK, mits je zeker weet dat de auto door de (strenge) keuring van de RDW komt, anders zonde geld.
4. zelfde dag vanuit RDW naar APK-garage op dat eendagskenteken.
5. APK? De weg op.

edit: oja, import/export-platen enzo daar snap ik niks van, daarom zou ik 'm gewoon met trailer halen. In veel landen is het lastig erachter te komen hoe dat zit met die platen, behalve Duitsland, dat is redelijk bekend hoe dat zit dacht ik.
  • J. Ruiter
23-01-2010 19:37
Beantwoord door J. Ruiter in topic lang leve de anwb..
dat ga ik wel proberen.,ik ga een autotrailer proberen te regelen bij een kennis waar ik het een ander nog van krijg..
Weergeven 176 - 200 uit 313 resultaten.