Ontstekingsprobleem definitief opgelost.

Lees meer
24-03-2017 20:05 - 22-04-2017 13:08 #167612 door Sander Langbroek
Ontstekingsprobleem definitief opgelost. is gemaakt door Sander Langbroek
Dag allen,

Vandaag even de rotor losgehaald om te naar de staat van rotor/verdelerkap te kijken. Daarna, zonder verdere aanpassingen de boel weer teruggezet. In mijn beleving kan dit maar op 1 manier, maar hij start niet meer. Motor draait, maar pakt niet.

Ik ruik brandstof, en bovendien start hij niet op beide brandstoffen. Dit lijkt me dus niet het probleem.

De bobinekabel geeft vonk als ik 'm op een massa houd. Ook de bougie geeft vonk.

Kan het zijn dat ik, zonder het te weten, de timing van de ontsteking heb gewijzigd? Wat zou het anders kunnen zijn?

Bedankt vast!

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2017 20:12 - 26-03-2017 00:19 #167613 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Start niet na check rotor
Sander de verdeelkap past maar op een manier, maar met een beetje geweld ook op twee. Zit hij goed gemonteerd? ( zit een klein verdiepingkje in het huis en een klein lipje op de kap.
Of, zit het koolstiftje nog in de verdeelkap?
Of, zit het draadje van de bobine naar de verdeler nog op zijn plek?
Of.. Kun je een paar foto's plaatsen?

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2017 20:25 #167614 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor
Dag, das nu niet makkelijk nu de grote lamp uit is,
maar hierbij.

Volgens mij zit alles op z'n plek.

Ben wel flink aan het starten geweest. Heeft dat invloed (teveel lpg in de cilinders?)

Amazon '65
245 '76
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2017 21:32 #167618 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Start niet na check rotor
Te veel LPG is nu uitgesloten; dat is binnen de kortste keren weg, vervliegt snel.
Loop de punten na die Hans noemt. Check vooral ook even of alle kabels nog goed zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2017 00:18 #167628 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Start niet na check rotor
Beste Sander, als ik goed op de foto kijk heb je de kabels van cilinder 3 en 4 omgedraaid.
De ontstekingsvolgorde is 1, 3, 4, 2.
De rotor draait tegen de klok in kabel van cilinder 1 zit goed zo te zien dan komt de kabel van
cilinder 3 dan van cilinder 4 en als laatste cilinder 2.


succes

we horen het wel hoop ik

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2017 00:34 #167630 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor

Paul Schaap schreef : Te veel LPG is nu uitgesloten; dat is binnen de kortste keren weg, vervliegt snel.
Loop de punten na die Hans noemt. Check vooral ook even of alle kabels nog goed zitten.


Bedankt voor je reactie, Dacht ik al, LPG leek me onzin.
Kabels zal ik morgen nog even naar kijken maar lijkt me sterk: ze zijn niet los geweest, dus dan zou hij voor vanavond ook niet hebben gelopen. Maar een extra check kan natuurlijk geen kwaad.

Johan Geers schreef : Beste Sander, als ik goed op de foto kijk heb je de kabels van cilinder 3 en 4 omgedraaid.


Thnx voor de tip, ik zal het extra checken.

Anders haal ik rotor, verdelerkap en kabels wel nieuw. Ben bang dat dit misschien wel z'n beste tijd heeft gehad en bij demontage definitief de geest heeft gegeven. Ik woon in Renkum, weet iemand waar ik dat op zaterdag kan krijgen in de buurt?

Bedankt!

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2017 07:31 #167632 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Start niet na check rotor
In Barneveld, 20 km verderop, zitten Dries Bakkenes en Wim Bottinga. Even googlen en bellen of ze open zijn.
En anders hebben "normale" automaterialenzaken dit soort spul ook vaak gewoon op voorraad.
Enne, kabels verspringen niet vanzelf van de ene naar de andere aansluiting; goedbedoelde opmerking maar ik zou m vergeten B)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2017 11:03 - 25-03-2017 11:04 #167635 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Start niet na check rotor
Als de verdeelkap én de rotor bij controle goed blijkt te zitten, kijk dan of hij niet in de tussenstand van de brandstof staat, dan krijgt hij geen brandstof... check of de ontsteking wel vast is gezet en je hem bij checken van de bobine niet hebt verdraaid.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2017 12:20 #167639 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor

Ed van der Zee schreef : Als de verdeelkap én de rotor bij controle goed blijkt te zitten, kijk dan of hij niet in de tussenstand van de brandstof staat, dan krijgt hij geen brandstof... check of de ontsteking wel vast is gezet en je hem bij checken van de bobine niet hebt verdraaid.


Bedankt voor je tip, Ed, ik ben bang dat ik iets meer sturing nodig heb... Hoe controleer ik de tussenstand, war zou dd ontsteking 'vast' moeten staan? Net bij in Barneveld geweest en de complete rambam nieuw gekocht: Geen effect. Wel kom ik een bruine draad tegen die uit de kabelboom onder de bobine wegloopt en verder loshangt:


Verdere foto's van de huidige stavaza:



Amazon '65
245 '76
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2017 16:28 #167642 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor

Ed van der Zee schreef : Als de verdeelkap én de rotor bij controle goed blijkt te zitten, kijk dan of hij niet in de tussenstand van de brandstof staat, dan krijgt hij geen brandstof... check of de ontsteking wel vast is gezet en je hem bij checken van de bobine niet hebt verdraaid.


Beetje meer sturing lijkt toch niet nodig B) :
Ik neem aan dat je met 'tussenstand' de brandstofschakelaar tussen de benzinepomp en de carburateur bedoelt. Deze staat naar links, dus op de LPG stand. schakelaar binnen staat ook op LPG.
Timing gecontroleerd: met cilinder 1 op top-dead-centre, wijst de rotor keurig naar de kabel van cilinder 1.

Ik check morgen de bobine. Nog steeds geen idee waar de bruine draad van is...

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.