Te laag toerental bij start 240GL

Lees meer
25-03-2017 15:42 #167641 door Wijnand Stinissen
Beantwoord door Wijnand Stinissen in topic Te laag toerental bij start 240GL
Mijn 86'er heeft een B200E motor met k-jetronic. Weliswaar nieuw in Frankrijk geleverd, maar daar rijden er heel wat van rond in Nederland. Ook de B230E heeft een k-jetronic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2017 18:08 #167643 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Te laag toerental bij start 240GL

Kevin de Leuw schreef :
K-jetronic heeft geen cis klep.
Valse lucht testen doe je door overal waar een pakking zit remmenreiniger te spuiten, doet de motor reageren dan is die pakking lek.


Is een stappen motor hetzelfde als een cis klep want dan heeft een k-jet wel degelijk een vergelijkbaar iets althans mijn K-jet heeft een stappenmotor boven op het kleppendeksel zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2017 22:02 #167644 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Te laag toerental bij start 240GL

René Minnebo schreef :

Kevin de Leuw schreef :
K-jetronic heeft geen cis klep.
Valse lucht testen doe je door overal waar een pakking zit remmenreiniger te spuiten, doet de motor reageren dan is die pakking lek.


Is een stappen motor hetzelfde als een cis klep want dan heeft een k-jet wel degelijk een vergelijkbaar iets althans mijn K-jet heeft een stappenmotor boven op het kleppendeksel zitten.


Dat is geen stappenmotor, dat is een opwarmklep met sensor.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 10:14 - 26-03-2017 10:33 #167649 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Te laag toerental bij start 240GL
Lijkt mij toch dat dit een stappen motor is en geen opwarmklep met sensor. Ik weet het trouwens wel zeker ;) als mijn 245 warm is begint hij stationair hoog en laag te draaien dus de stappen motor krijgt een signaal van de temp sensor. Als die waarde niet goed is weet de stappen motor niet wat ie moet doen en gaat ie hoog en laag lopen om te compenseren. Haal ik op het juiste moment de stekker van de stappen motor af loopt hij perfect maar wel te hoog in toeren.

Maar dat is niet het probleem van John, ik hoop dat ie reeds weet wat het probleem is.

BACK ON TOPIC

www.estateservices.nl/motor/brandstofsys...nmotors-cisklep.html

www.google.nl/search?q=stappenmotor+volv...imgrc=0gmWkZzeXvmHvM:

www.google.nl/search?client=safari&hl=nl...imgrc=_Ge-YKsBqqhCrM:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 10:32 - 26-03-2017 10:33 #167650 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Te laag toerental bij start 240GL
ok

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 10:34 - 26-03-2017 10:37 #167651 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Te laag toerental bij start 240GL
Joh dat is nou het leuke van dit forum, we leren allemaal van elkaar toch. Kop op geniet van de zon en maak er wat van. We gaan gewoon leuk en gezellig houden toch :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 10:36 - 26-03-2017 10:42 #167652 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Te laag toerental bij start 240GL
Je hebt gelijk qua elektronica, maar het is geen stationair regelaar het is een opwarmklep.
Een stappenmotor suggereert dat hij constant afhankelijk van het toerental kleine correcties maakt en dat doet hij niet de klep heeft vaste waardes bij bepaalde temperaturen en kan geen schommelen in toerental veroorzaken, wel een te laag toerental.

When you let off the accellerator and the car is idling, the throttle plate is closed. However, the engine must get air somehow to keep running. The auxiliary air valve allows air to bypass the throttle plate. A ‘bi-metallic’ spring presses on the valve when the engine is cold and lets air through, allowing air to reach the engine. As the engine warms up, less and less air moves through the auxiliary air valve due to the nature of the valve. The two wires on the auxiliary air valve are for a heater circuit. Of electricity through this bi-metallic spring causes it to expand, causing the valve to close as the engine warms up.



En nu duik ik terug de garage in, waar ik meer nut heb.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 10:47 #167653 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Te laag toerental bij start 240GL
Ok joh laten we stoppen met de discussie wat een stappen motor is en doet en hoe die eruit ziet want we komen er toch niet uit. Nu is het weer John zijn topic.

En echt weer on topic

John kom d'r maar in jongen, weet je al wat meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 13:04 #167656 door Jorn Venema (GAST)
Beantwoord door Jorn Venema (GAST) in topic Te laag toerental bij start 240GL
Ik heb een B200E 86KW. Het inspuitsysteem is een CI-systeem. Stationair zou deze 900 omw/min moeten maken (bij een warme motor denk ik).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.