Brokken in carter gevonden, herkent iemand dit?
- Bob Mesman
- Offline
- Nieuw lid
mijn eerste post hier op het forum. Ik ben al een behoorlijk tijdje lid, maar heb tot nu toe vooral veel meegelezen, er staat al zoveel informatie op! Onlangs ben ik met mijn 144 uit '71 (B20A) op de snelweg gestrand. Ik ben nu bezig met een motorwissel, maar wil ook even kijken wat er mis is met het oude blok, zodat ik dat eventueel kan oplappen als reserve. Ik dacht zelf meteen aan een vastloper op de krukas, want het gebeurde bij 130 per uur, er was een soort knal te horen, waarna ik had meteen geen power meer had in de motor en bij peilen bleek dat ik te weinig olie had, ergens een lek denk ik. Ook wilde hij niet meer aanslaan hierna, de motor ging wel nog rond.
Nu heb ik gisteren het carter eraf gehaald en ik kom deze brokken tegen, herkent iemand van jullie deze? Het lijken tanden van een tandwiel, er zitten gevlakte kanten aan, en het is niet-magnetisch materiaal. Kunststof of bakeliet op het eerste gezicht, en zwart. Is dit een stuk van de onsteking misschien?
Ik ga zometeen even kijken hoe de krukaslagers er aan toe zijn, maar zo op het eerste gezicht lijkt alles niet zo slecht...
Hartelijk dank,
Bob Mesman
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3346
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bob Mesman
- Offline
- Nieuw lid
Ik ging er vanuit dat de distributie in een aparte ruimte draaide, maar dat klinkt logisch, ik ga zo kijken!
Groeten, Bob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bob Mesman
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 361
Life is what you make it!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bob Mesman
- Offline
- Nieuw lid
Wel had ik wat last met het oliedruklampje wat ging flikkeren bij stationair en warme motor, achteraf misschien door contact tegen de uitlaat, ik zag dat het stekkertje los was. Het blok ligt er nu naast en zit aan de buitenkant helemaal onder de (oude) olie, de dwarsbalk onder de motor door is een grote vette troep, en de middentunnel boven de versnellingsbak is ook een cm dik met olie en vuil besmeurd. Versnellingsbak was leeg trouwens . Ik had de auto nog niet zo lang, ben toen 2 en een half jaar in het buitenland geweest met de auto in stalling, en was na een hele grote beurt bezig met de eerste 200km. Ik was op zoek naar de plek van het lekken, maar het probleem heeft me ingehaald. Op de parkeerplek was het alleen een druppeltje, ik vermoed onder het rijden meer dan dat. Ik ben zeker een liter verloren in die 200 km, en had geen blauwe walm, dus ik vermoed dat er toch ergens een lek is geweest. Afijn, ik heb een ruilblok klaar liggen, dus ik ga op mijn gemak het oude blok maar eens demonteren, dan kom ik het wel tegen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2028
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.