- Berichten: 43
123 ontstekingcurve
- Ferrie
- Offline
- Senior lid
Heb een 123 ignition gekocht, lees heel veel positieve verhalen.
Vraag, ik heb een B18 blok, dubbele Su's, K-nokkenas en rij op LPG. Ontsteking heeft geen vacuüm aansluiting. Heeft iemand een suggestie welke curve ik moet instellen? Er is nogal wat keuze...
Alvast bedankt, Ferrie
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ferrie
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 43
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ferrie
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 43
Toch nog wat berichten gevonden op het forum. Aangezien ik hem morgen wil inbouwen kies ik voor stand B LPG E85 Volvo B20-E met 10° voorontsteking, dit kan dan ook nog richting de 14° gaan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
Ik had je eigenlijk naar de site van 123 zelf willen sturen.
Probeer deze eens en lees daar eens bij de faq's. Succes Jacques
www.123ignition.nl/id/13.html
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ferrie
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 43
Maar toch nog een vraag;
Ik heb ca. 15 jaar geleden dit gereviseerd blok gekocht, kreeg het toen niet aan de loop. Wat bleek, als cilinder 1 op bdp stond stond de rotor 180° verdraait. Dus onderste nokje er afgehaald en verdraait. Starten en lopen. Nu moest ik ook bij de 123 Ignition het zelfde doen. Heeft iemand daar een verklaring voor? het was dus niet oude ontsteking er eruit en nieuwe er in....
Groeten
Ferrie
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Ferrie schreef : Ontsteking geplaatst, de curve lijkt mij niet helemaal te passen, moet dus nog wat experimenteren. Of heeft iemand nog een voorstel.
Maar toch nog een vraag;
Ik heb ca. 15 jaar geleden dit gereviseerd blok gekocht, kreeg het toen niet aan de loop. Wat bleek, als cilinder 1 op bdp stond stond de rotor 180° verdraait. Dus onderste nokje er afgehaald en verdraait. Starten en lopen. Nu moest ik ook bij de 123 Ignition het zelfde doen. Heeft iemand daar een verklaring voor? het was dus niet oude ontsteking er eruit en nieuwe er in....
Groeten
Ferrie
Heb je de aandrijf-nok van de verdeler zelf een slag gedraaid?
Je kunt beter het tandwieltje die zichtbaar is als je de verdeler uit het motorblok haalt een slag draaien, zie foto.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ferrie
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 43
Maar ja het werkt! nu nog een goede afstelling vinden van de 123 ignition.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.