- Berichten: 3346
Mijn motor revisie.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
09-03-2017 00:59 #167241
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Mijn motor revisie.
Beste Dustin, als je het volle op LPG eruit wil halen zul je ook gasstukken van TT moeten hebben en een OMVL verdamper met op iedere uitgang een gasstuk.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 40
18-03-2017 19:37 #167454
door Dustin Swann
Beantwoord door Dustin Swann in topic Mijn motor revisie.
Ligt er aan welke luchtfilters je hebt. Soms is een beetje restrictie nodig voor de onderdruk bij een venturi systeem.
Heb ondertussen alle onderdelen terug. Echt geweldige kwaliteit.
Zeker een aanrader!
Heb ondertussen alle onderdelen terug. Echt geweldige kwaliteit.
Zeker een aanrader!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 3346
19-03-2017 01:27 #167463
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Mijn motor revisie.
Beste Dustin de standaart gasstukken hebben een beduidend kleinere diameter dat de carburator zelf en daar gaat het vermogen verloren.
De gasstukken van TT hebben dat nagenoeg niet vandaar dat die alleen goed werken op een OMVL verdamper met twee uitgangen.
m.vr.gr.
Johan Geers
De gasstukken van TT hebben dat nagenoeg niet vandaar dat die alleen goed werken op een OMVL verdamper met twee uitgangen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 40
30-03-2017 21:15 #167778
door Dustin Swann
Beantwoord door Dustin Swann in topic Mijn motor revisie.
Oké weer tijd voor een updateje. Het einde is bijna in zicht. Krukas, zuigers, cilinderkop, ontluchtingspijpje, oliepomp en de achterste krukaskeering zijn weer gemonteerd. Meteen weer een nieuw laagje verf erop. Mijn moeder noemt het brandweerauto rood :p
Nu mijn vraag:
Ik had het idee om nu mijn nokkenas te monteren en dan een aantal keren te draaien zodat de pomp zich meteen volzuigt en de lijdingen in het blok vult. Zodat hij niet droog loopt de eerste paar seconden. Alleen voor het terug plaatsen van t carter moet t distributiedeksel er weer terug op... hoe ga ik dit nu dus doen?.. en evt. Andere tips sta ik altijd voor open
Nu mijn vraag:
Ik had het idee om nu mijn nokkenas te monteren en dan een aantal keren te draaien zodat de pomp zich meteen volzuigt en de lijdingen in het blok vult. Zodat hij niet droog loopt de eerste paar seconden. Alleen voor het terug plaatsen van t carter moet t distributiedeksel er weer terug op... hoe ga ik dit nu dus doen?.. en evt. Andere tips sta ik altijd voor open
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 2028
30-03-2017 21:49 #167780
door Rudi Dortangs
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Mijn motor revisie.
Hallo Dustin,
dat ziet er echt mooi uit.
Wat ik doe mbt olie in een nieuw opgebouwd blok: verdeler eruit, asje met tandwiel eronder eruit en dan door dat gat met een lange stang met de diameter van het verwijderde asje en een uiteinde zoals het asje de oliepomp direct met een boormachine aandrijven (linksom laten draaien) totdat de motor op oliedruk is. Maar als je bij de montage alles goed in de olie gezet hebt is er eigenlijk niets te vrezen door hem gewoon te starten )eventueel het eerst op de startmotor te laten draaien zonder de bougies erin, of alleen maar zorgen dat hij niet start en dus niet meteen de volle druk op de lagers krijgt).
succes, Rudi
dat ziet er echt mooi uit.
Wat ik doe mbt olie in een nieuw opgebouwd blok: verdeler eruit, asje met tandwiel eronder eruit en dan door dat gat met een lange stang met de diameter van het verwijderde asje en een uiteinde zoals het asje de oliepomp direct met een boormachine aandrijven (linksom laten draaien) totdat de motor op oliedruk is. Maar als je bij de montage alles goed in de olie gezet hebt is er eigenlijk niets te vrezen door hem gewoon te starten )eventueel het eerst op de startmotor te laten draaien zonder de bougies erin, of alleen maar zorgen dat hij niet start en dus niet meteen de volle druk op de lagers krijgt).
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 40
31-03-2017 07:08 #167787
door Dustin Swann
Beantwoord door Dustin Swann in topic Mijn motor revisie.
Dankjewel, zal dat eens proberen
Ik zag trouwens dat mijn geinstalleerde verdamper al een OMVL is met een aansluiting afgeplugd, geen idee waarom aangezien er een zenith carburateur in zat van een B18.
Maarja alleen maar goed, hoef ik die in ieder geval niet meer te kopen (en scheelt een hoop aansluitwerk)
Ik zag trouwens dat mijn geinstalleerde verdamper al een OMVL is met een aansluiting afgeplugd, geen idee waarom aangezien er een zenith carburateur in zat van een B18.
Maarja alleen maar goed, hoef ik die in ieder geval niet meer te kopen (en scheelt een hoop aansluitwerk)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
31-03-2017 23:36 #167805
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn motor revisie.
Om dat probleem van smering op te lossen, is het verstandig de nokkenas te voorzien van inlooppasta.
Als het goed is, wordt bij montage alle delen goed voorzien van olie, met zo'n spuitje.
Wat je zou kunnen proberen is om al wat olie in het oliefilter te laten lopen, snel monteren en aandraaien.... zodat het er niet uit loopt
Als het goed is, wordt bij montage alle delen goed voorzien van olie, met zo'n spuitje.
Wat je zou kunnen proberen is om al wat olie in het oliefilter te laten lopen, snel monteren en aandraaien.... zodat het er niet uit loopt
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dustin Swann
- Offline
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 40
01-04-2017 22:50 #167830
door Dustin Swann
Beantwoord door Dustin Swann in topic Mijn motor revisie.
Ik heb inderdaad gewoon inlooppasta gebruikt. Vind het wel interessant, lost deze pasta uiteindelijk op in de olie bijv.? En dan gwn met de inloopolie eruit na zon 500 km
Bedankt allemaal voor de reacties. Blok is bijna klaar om terug de amazon in te gaan
Bedankt allemaal voor de reacties. Blok is bijna klaar om terug de amazon in te gaan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.