Help olietemperatuursensor B18B zit vast

Lees meer
04-02-2017 12:39 - 04-02-2017 12:40 #166471 door Rudi de Groot
Help olietemperatuursensor B18B zit vast is gemaakt door Rudi de Groot
Beste mede sleutelaars,
Ik ben bezig mijn 1800S te strippen om de auto strak te laten maken en te spuiten.
Echter Bij de demontage van mijn motorblok B18B kwam zat de olietemperatuursensor zo vast dat de grote moer uit het carter mee losgekomen is. Sensor en draad is nog steeds heel!. Maar nu het volgende probleem, De sensor met moer kan niet door het gat in het schutbord om de meter zelf te verwijderen.
Wie heeft tips of ervaring om deze moer en sensor te scheiden zonder de leiding te vernielen?
Mvgr Rudi de Groot



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2017 13:48 #166473 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic Help olietemperatuursensor B18B zit vast
Grote moer voorzichtig warmstoken?

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
04-02-2017 17:00 #166478 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Help olietemperatuursensor B18B zit vast
Goede kruipolie en geduld, voorzichtig verwarmen kan maar ik zou eerst kruipolie gebruiken, eventueel met verfstripper verwarmen om de kruipolie meer in te laten trekken.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
04-02-2017 17:01 #166477 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Help olietemperatuursensor B18B zit vast
Goede kruipolie en geduld, voorzichtig verwarmen kan maar ik zou eerst kruipolie gebruiken, eventueel met verfstripper verwarmen om de kruipolie meer in te laten trekken.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2017 17:52 #166481 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Help olietemperatuursensor B18B zit vast
Voor het demonteren van mijn combi heb ik Kruipolie gebruikt wat er met -40 uit komt van met merk loctite.
Hier door koelt het los te maken onderdeel bij opwarming zal alles weer uitzetten waardoor de kruip olie naar binnen word gezogen.
Voor mij werkte het goed.
Ik denk dat bij jouw een goed pasende steek sleutel of een open ring sleutel ook wel veel uit maakt om genoeg kracht te kunnen zetten.

Als de sensor ooit met een loctite is vast gezet zou opwarmen met de brander alles moeten los maken maar of de sensor dat leuk gaat vinden :unsure:

groet Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2017 22:57 #166571 door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic Help olietemperatuursensor B18B zit vast
Opgelost!
Na een aantal dagen inspuiten met kruipolie, de grote moer voorzichtig opwarmen met de fohn.
Vervolgens in de bankschroef gezet en kleine moer met moordenaar gelost. En de temperatuurmeter werkt nog steeds :-)). Er zat waarschijnlijk loctite of vloeibare pakking tussen. Moet nu alleen van de kleine moer de vlakjes bijwerken zodat er weer een sleutel op past.

Bedankt voor het meedenken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.