Stotterende B230E

Lees meer
03-01-2017 15:50 #165904 door Marcel Vaassen
Stotterende B230E is gemaakt door Marcel Vaassen
Mijn 245 '93 met B230E rijdt fantastisch op LPG en benzine op één puntje na.
Wanneer ik bv op de snelweg het gaspedaal ietsjes terug neem stottert de motor een keer en pakt daarna weer probleemloos op. Het lijkt net alsof de ontsteking heel kort onderbroken wordt. Vernieuwen van bougies, bougiekabels, rotorkap en rotor heeft niets opgeleverd. De verdamper al een keer geopend en schoongemaakt maar ook zonder resultaat. Het diagnosekastje op de linker veerpoot geeft voor injectie en ontsteking code 1-1-1: geen fouten :S ??
Verder slaat de motor koud probleemloos aan, maar als hij eenmaal warm is moet ik vrij lang doorstarten voordat hij aanslaat (ca 5 sec). Er zit een originele LPG installatie in, dus hij start altijd op benzine en schakelt na 3 sec over op LPG.
Het stotteren gebeurt op LPG en op benzine.
Heeft iemand tips waar ik nog naar kan kijken om het stotteren op te lossen :dry: ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2017 18:08 - 03-01-2017 18:09 #165910 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Stotterende B230E
"vonkversterker" geeft wel eens rare storingen als je je ontsteking verdenkt.
Zit achter de linkerkoplamp tegen het binnenscherm.

Klopt b230e wel? bedoel je niet b230f?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2017 11:43 #165919 door Marcel Vaassen
Beantwoord door Marcel Vaassen in topic Stotterende B230E
Hoi Kevin,
Bedankt voor je tip. Kan ik die vonkversterker doormeten? Ik het de connector gecontroleerd maar die ziet er goed uit.
Wat die B230F zou je best gelijk kunnen hebben; wat is precies het verschil tussen E en F?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2017 21:07 #165929 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Stotterende B230E
Die vonkversterker zal mischien met een scoop door te meten zijn maar ik wissel ze meestal gewoon even.
b230e is k-jetronic en b230f is lh jetronic, sticker zit op distributiekap als hij er nog op zit.
B230e is naar mijn weten niet geleverd in dit bouwjaar dus zal wel een b230f zijn.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.