harde klepzetels

Lees meer
26-11-2016 11:36 #165164 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic harde klepzetels
Voor mij is het de vraag of je de invloed van LPG op niet geharde klepzetels één op één kunt vergelijken met de invloed van loodvrije benzine.
Met loodvrije benzine in een niet aangepaste B18/B20 kan het heel lang goed gaan (en zonder het gebruik van toevoegingen aan de benzine), weet ik uit eigen ervaring, maar dat is toch wel iets anders dan rijden op LPG met een B21, lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26-11-2016 21:40 #165175 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic harde klepzetels
Van welke motor/jaar had volvo dan standaard harde zittingen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2016 22:00 #165178 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic harde klepzetels
Vorige week is de kop vervangen van onze Amazon, we hebben de auto ruim 12 jaar en rijden dagelijks op LPG, het kan dus heel lang goed gaan dus wachten tot het nodig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
28-11-2016 07:32 #165212 door Willem van Weelderen (GAST)
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic harde klepzetels
HET GAAT HIER INDERDAAD OM EEN b21 MOTOR UIT 1978 EN DAT IS TOCH EEN HEEL ANDER TYPE MOTOR ALS EEN b18/20

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2016 09:26 #165214 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic harde klepzetels
Voor alle duidelijkheid: Het onderwerp is HARDE KLEPZETELS. Het is derhalve niet zo vreemd, dat er ook reacties worden geplaatst met betrekking tot motoren van andere clubautos!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2016 09:43 #165215 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic harde klepzetels
In tegenstelling tot de B18/20 motoren hebben de B19/21/23 motoren een aluminium cilinderkop.
Deze motoren hebben vanaf fabriek reeds harde klepzittingen vanwege de loodvrije benzine.
Deze klepzittingen kunnen op LPG echter ook wel slijtage vertonen. De mate waarin dit optreed is sterk afhankelijk van de rijstijl. Veel rijden op hoge snelheden is niet bevordelijk voor de levensduur. Bij rustig rijden kan het wel tot 200.000 km duren voordat vervangen noodzakelijk is. Het is wel belangrijk om de klepspeling regelmatig te controleren en af te stellen op de voorgeschreven waarde. Doe dit om de 20.000 km.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-11-2016 12:44 #165220 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic harde klepzetels

Renny Verwer schreef : In tegenstelling tot de B18/20 motoren hebben de B19/21/23 motoren een aluminium cilinderkop.
Deze motoren hebben vanaf fabriek reeds harde klepzittingen vanwege de loodvrije benzine.

Dat vermoeden had ik ook, vandaar mijn vraag hierboven.
Bij deze dus het antwoord, wat dan ook meteen een antwoord is op de oorspronkelijke vraag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2016 15:24 #165227 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic harde klepzetels
Dus de PRV (B27-28) ook neem ik aan.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2016 17:25 #165228 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic harde klepzetels
Ik ben niet helemaal zeker maar aangezien de zescilinders ook aluminium cilinderkoppen hebben denk ik dat hiervoor hetzelfde geldt. Ervaring heb ik niet met deze motoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.