nieuwer model startmotor voor B18

Lees meer
27-10-2016 17:44 #164520 door Rob Spoon
nieuwer model startmotor voor B18 is gemaakt door Rob Spoon
Ik heb ergens ooit gelezen dat een nieuwere startmotor, van de 700 of 900 serie dacht ik, past op de B18/B20. Is dat zo?
Dat zou een uitkomst kunnen zijn, omdat mijn huidige, oude startmotor het warm krijgt bij langer starten. En de accu (nu 11 maanden oud) trekt het niet.
Natuurlijk moet dat slechte starten opgelost worden, maar als ik toch aan een andere startmotor moet...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2016 17:58 #164521 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic nieuwer model startmotor voor B18
Dat past allemaal Rob.
wel heb je 2 langere bouten nodig , de bouten met originele bosch zijn net te kort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2016 18:14 #164522 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic nieuwer model startmotor voor B18
Zie ook dit topic .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2016 18:57 #164524 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic nieuwer model startmotor voor B18
Had ik t goed onthouden! Dank voor de link, Gert.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2016 20:12 #164526 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic nieuwer model startmotor voor B18
Zijn die 145's van ons tweelingen of zo? Die van mij start altijd gewoon op lpg, behalve afgelopen dagen, eerst lastig starten en gisteren de accu dus (bijna) leeggestart. Op een gegeven moment overgeschakeld op benzine en het opgegeven. Ik stond al op het punt om de accu eruit te halen om op te laden, maar na een half uurtje was deze weer dusdanig bijgekomen dat t nèt lukte om te starten. Motor liep gelijk mooi, ook na overschaklene op lpg.
Geen idee waarom hij er geen zin in had, maar ook bij mij kwam het idee om toch maar eens een nieuwere startmotor te monteren, draaien sneller en verbruiken minder heb ik me laten vertellen. De winter staat voor de deur ;)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2016 20:12 #164527 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic nieuwer model startmotor voor B18
Je kunt natuurlijk kiezen voor een gebruikt exemplaar. Vorig jaar heb ik een nieuwe gekocht bij Auto Electric voor 153 euro incl. verzending en BTW. Deze firma is onlangs opgeheven, maar houdt nog uitverkoop van de voorraad, zie hier . Wellicht hebben ze nog zo'n startmotor liggen, mocht je een nieuwe willen. Voor de montage op mijn B20 heb ik twee 7/16" UNC x 4 1/2" bouten en moeren gebruikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.