- Berichten: 831
motor bokt een beetje (b18)
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Nu heb ik de benzine eruit gehaald en weer een aantal liters verse benzine getankt.
Het volgende gebeurt: hij loopt op benzine, maar rijdt wat bokkig. Als ik het gaspedaal vast hou en rij bv 80, loopt hij wat onzeker.
Sinds ik op benzine gereden heb vond ik ook dat hij op lpg wat minder rijdt. Als hij stationair draait ploft hij af en toe.
Ik heb de hele ontsteking vervangen (123 ign), bougie kabels en bougies zijn ook vervangen.
Iemand een idee hoe dit komt?
Alvast bedankt.
Jeroen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Ik weet niet hoe lang geleden het was dat hij op benzine heeft gereden, maar soms werkt de afsluiter niet goed als hij een tijd lang dicht heeft gezeten. Dus misschien dat hij af en toe een slokje benzine krijgt? Dat is eenvoudig te checken door even de benzine slang van de carb te halen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"M de Koning" schreef:
Hoi Jeroen,
Ik weet niet hoe lang geleden het was dat hij op benzine heeft gereden, maar soms werkt de afsluiter niet goed als hij een tijd lang dicht heeft gezeten. Dus misschien dat hij af en toe een slokje benzine krijgt? Dat is eenvoudig te checken door even de benzine slang van de carb te halen.
Dat zou idd het af en toe kuchen verklaren als ik op LPG rij, maar hoe zou het dan komen dat hij "kucht" als ik op benzine rij? is het mogelijk dat er dan af en toe wat lpg vrij komt??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Wat voor carburateur heb je ? Bougies goed ?
Als hij ook bokt op LPG zou ik naar je verdamper kijken en ook schoonmaken.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"E.S.G. Zee" schreef:
Als die benize zo oud is dan hoop ik dat je een benzine filter hebt voor de carburateur, er zal wel een hoop troep uit die tank komen.. De ongelode benzine breekt nog al snel af en laat dan vaak residue achter in bv de benzine pomp, deze zit tegen het blok aan en als er lang niet op benzine is gereden verdampt dat. Zou dit even checken, je kunt een voudig het dekseltje eraf schroeven.
Wat voor carburateur heb je ? Bougies goed ?
Als hij ook bokt op LPG zou ik naar je verdamper kijken en ook schoonmaken.
Er kwam idd een hoop troep uit de tank, maar ik heb hem leeg getrokken voordat ik hem ging proberen op benzine. Zal allicht wat troep in de leidingen gezeten hebben maar de benzine is schoon.
Zal van de week de pomp even loshalen.
Er zit een zenith (34?) op, een valstroom iig. En de bougies heb ik vorige week vervangen.
Het licht bokken op lpg is begonnen nadat ik op benzine heb gereden, lijkt mij dat het hier dus iets mee te maken heeft.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
de verschijnselen die je noemt komen overeen met een versleten carburateur , slijtage/speling op de gasklep-as om precies te zijn en dat komt door het rijden op lpg.
mogelijk heeft het rijden op benzine nog eens extra het e.e.a. losgemaakt aan toch al matige carburateur-delen.
door het rijden op lpg slijt de carburateur.
lpg heeft geen enkele smerende werking , moderne benzine overigens ook niet.
helaas zijn er wel bewegende delen in een carburateur die smering nodig hebben , dat gebeurd vervolgens niet en het resultaat is slijtage en daarna valse lucht.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"R. Brandt" schreef:
dat laatste lijkt mij juist.
de verschijnselen die je noemt komen overeen met een versleten carburateur , slijtage/speling op de gasklep-as om precies te zijn en dat komt door het rijden op lpg.
mogelijk heeft het rijden op benzine nog eens extra het e.e.a. losgemaakt aan toch al matige carburateur-delen.
door het rijden op lpg slijt de carburateur.
lpg heeft geen enkele smerende werking , moderne benzine overigens ook niet.
helaas zijn er wel bewegende delen in een carburateur die smering nodig hebben , dat gebeurd vervolgens niet en het resultaat is slijtage en daarna valse lucht.
Klinkt logisch, voor zover ik begrepen heb is er de laatste zeven jaar weinig maar wel alleen op lpg gereden.
Is een dergelijke carb makkelijk te reviseren of moet ik gaan sparen voor een weber conversie??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
ook aan wat je wilt.
zelf zou ik gaan voor een vervanger , hij is toevallig in de aanbieding bij Dries Bakkenes voor 295 euro , 21%korting.
revisie hangt ook af van de mate van slijtage.
het wordt nooit meer een nieuwe , met een nieuwe weet je zeker dat hij daar goed mee gaat lopen.
helemaal als je ook al een 123 ontsteking gemonteerd hebt zal de combinatie van een nieuwe ontsteking en carburatie een prima lopend b18 blok gaan opleveren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 464
Amazon Combi '66
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 538
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.