Volvo Slamezon

Lees meer
19-12-2016 17:51 - 19-12-2016 17:53 #165663 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Volvo Slamezon
Beste Teun,
De dynamo en de spanningsregelaar zijn beiden getest bij een professioneel bedrijf dat niets anders doet. Ik heb je dit al verteld, dus het vervangen van een dynamo / spanningsregelaar gaat het probleem niet oplossen!
Edit: (Controle van de) Bedrading van het hele laadcircuit waarschijnlijk wel.
Link naar diverse schema's

Wat je ook eens even kunt proberen is de draad van het laadstroomcontrolelampje los te halen en een los testlampje aan te sluiten, als die uitgaat en het spul laad wel, dan heb je je antwoord.

Groet Gert

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-12-2016 00:11 #165711 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Volvo Slamezon
Heb je al een plannetje voor de verlaging en bijbehorende velgen / spacers? Wil het op termijn ook doorvoeren, dus heb interesse in de keuzes en leveranciers.

Even plaatje van een mooie verlaging en velg :)


Of ga je hiervoor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2017 17:01 #166129 door Teun Mol
Beantwoord door Teun Mol in topic Volvo Slamezon
Beste leden,
Ik ben een tijdje niet actief geweest vanwege de drukte met de feestdagen, school, werk en ook veel werk aan de auto daarom bij deze een kleine update. Allereerst ben ik op 23 december geslaagd voor mijn praktijk voor mijn rijbewijs dus ik kon eindelijk met de Amazon de weg op. Na dat ik 4 dagen later mijn rijbewijs op ging halen en natuurlijk direct een rondje wilde rijden in de amazon begon de ellende. Ze wilde met geen mogelijkheid starten. Om dit op te lossen heb ik het volgende gedaan. Kleppen gesteld, contactpuntjes afgesteld, verdelerkap schoon gemaakt en uiteindelijk leek het me een goed idee om zeker te weten dat er genoeg brandstof was om de tank extra aan te vullen. Op dat punt ging het mis. Mee dat ik de tank bijvulde hoorde ik druppels op de grond vallen en mee dat ik onder dat auto keek stroomde er een gigantische hoeveelheid brandstof uit de tank op de oprit. Het probleem zat hem in de aansluiting van de brandstofleiding aan de tank. De originele koppeling was al eerder dicht gekit maar toen hij weer lek was heb ik hem zelf dicht gekit. De leiding die wel gebruikt werd is door iemand anders zelf gemaakt en er op gezet door middel van een gat in de tank en een paar koperen leiding en vast gezet door middel van kit een daar zat ook het probleem. Als de leiding gelast of gesoldeerd was was er geen probleem maar omdat het gekit was is de kit kapot gegaan door de vorst. Ik heb het opgelost door een 2de hands tank te kopen en de tank te vervangen en de leiding aan de tank die naar de lange koperen leiding liep te vervangen met metaal gewapende rubber leiding. Hierna wilde de auto nog steeds niet starten maar dit had uiteindelijk te maken met dat de choke kabel niet maar aan de carburateur zat. Na deze vast gemaakt te hebben starten ze weer mooi. Ze loopt naar mijn idee alleen nog erg hoog toerig stationair en dit komt denk ik omdat de carburateur te rijk staat afgesteld. Dit ga ik binnenkort proberen op te lossen maar ik heb het nu te druk met school en ik moet me dan eerst verdiepen in hoe je de carburateur moet afstellen. Voor eventuele tips het is een enkele stromberg 175cd carburateur. Verder is er nog steeds het laadstroom probleem wat ik denk dat heb simpelweg in of foute bedrading zit of een kapotte draad maar ook dit ga ik na meten zodra ik weer meer tijd heb van school. Verder misschien nog een leuke nieuwtje om te delen wat mijn school betreft. Ik zit momenteel in mijn 2de jaar wat betekent dat ik volgend jaar een half jaar op stage ga. Voor mijn stage ben ik afgelopen week aangenomen bij Donkervoort Automobielen BV. Hier ga ik stage lopen op de composiet afdeling omdat ik me in de komende jaren wil gaan specialiseren in de productie en ontwikkeling van carbon onderdelen. Dus wie weet heeft de slamezon over een paar jaar een carbon kleppendeksel of andere carbon onderdelen we zullen zien. Om op stage te mogen moet ik wel eerst nog een hele lading toetsen halen dus daar zal de komende tijd veel energie en tijd in gaan zitten en helaas minder tijd voor het project. Om nog terug te komen op de vraag van de wielen en ophanging. Ik heb er nog niet veel naar gekeken omdat het budget er het komende jaar waarschijnlijk niet voor zal zijn maar wat wielen betreft zit ik te denken aan zwarte of goude BBS super rs velgen (nep want origineel is voor mij nu veel te duur) en kwa ophanging heb ik me er nog niet in verdiept vanwege het budget en omdat het laadprobleem nu voorrang heeft en daarna is het eerste een lpg installatie. Wanneer dit op orde is ga ik kijken naar een geluidsinstallatie omdat ik daar nog uitgebreide plannen voor heb omdat ik waarschijnlijk een zelf gemaakte installatie word maar daarover in het vervolg meer.
Groetjes,
Teun.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2017 09:20 #166135 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Volvo Slamezon
Tja, Teun, een aansluiting van benzineleiding op de tank lekvrij proberen te krijgen met kit is vragen om moeilijkheden. Maar goed dat je deze erfenis van de vorige eigenaar nu definitief hebt opgelost. Benzine is echt veel te duur om ongebruikt over de oprit te laten stromen ;) . Sterkte met je schoolopdrachten, tentamens, werkstukken en dergelijke.
En: een heel leerzame stage gewenst; ben benieuwd! Hou ons op de hoogte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2017 12:38 #166136 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Volvo Slamezon
@ Paul Schaap; Teun spreekt niet over de vorige eigenaar en dat ben ik dus. Hij weet hoe de vork aan de steel zit.
Ik vind het zeer vervelend dat ik hiermee als een prutser neergezet wordt wat ik absoluut niet ben!
Deze auto was inderdaad mijn eigendom maar is door de toenmalige bestuurder "in orde" gebracht en naar nu blijkt niet helemaal goed.
Deze toenmalige bestuurder was een sleutelmaat van mij aan wie ik de wagen ter beschikking stelde voor zijn vervoer. Echter de samenwerking heb ik verbroken waardoor deze auto overtollig stond te zijn, ik heb Teun bij verkoop ingelicht over deze situatie en hij was daarmee akkoord.
De wagen is door hem bij mij op de brug bekeken en ook na informatie van mijn kant ok bevonden.

Moraal van dit verhaal? Geef niet domweg de vorige eigenaar de schuld als je niet precies weet hoe iets in elkaar zit.
Ik ervaar dit als zeer vervelend!

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2017 13:30 #166137 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Slamezon
Je staat in je recht om je te verdedigen maar volgens mij had je dit beter even via pb moeten doen. :whistle: Dus case closed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2017 14:00 #166138 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Volvo Slamezon
Ja ok case closed, maar het wordt openbaar gezegd dus verdedig ik me ook openbaar en niet via pb.
Ik ben niet kwaad maar wilde het gewoon even rechtzetten.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2017 15:53 #166139 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Volvo Slamezon
Mijn excuses Gert, mijn opmerking was echt niet persoonlijk bedoeld, hoor.
Het ging meer terloops en ik kan het misschien voortaan beter hebben over een vorige eigenaar en niet over de vorige eigenaar.
En het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je (onderweg bv) een slechte (benzine)aansluiting tijdelijk even repareert met een noodverbandje. Ik begrijp nu dat jij dat ook niet kon weten.
Gelukkig heeft Teun nu weer een lekvrije Amazon. Ook wat mij betreft case closed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2017 16:17 #166141 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Volvo Slamezon
Paul bedankt, terug naar Teun zijn slamezon.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2017 21:04 #167581 door Teun Mol
Beantwoord door Teun Mol in topic Volvo Slamezon
Even up to date raken

Het is inmiddels al enige tijd dat ik een update op mijn amazon en ik heb in de tussentijd er veel aan gedaan.

Update 1: Elektra probleem
Al lange tijd had de amazon een elektra en daar heb ik de afgelopen tijd lang mee liggen klooien. Omdat de vorige eigenaar mij vertelde dat de dynamo getest was en dat deze in orde moest zijn ben ik eerst alle overige opties gaan controleren. Ik heb alle bekabeling die nodig voor het opladen was gecontroleerd en bij twijfel vervangen. Helaas had dit geen effect en bleef de dynamo geen stroom leveren. Hoewel ik de vorige eigenaar heel graag wilde geloven dat de dynamo in orde was kan hij toevallig in de tussentijd dat hij hem getest had en ik de auto kocht kapot zijn gegaan. Daarom verwijd ik absoluut niks aan de vorige eigenaar want zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. Uiteindelijk heb ik een nieuwe dynamo gekocht en heb ik deze geïnstalleerd. Na de installatie liep alles weer perfect qua elektra en ook ging het laadstroom lampje uit. Ik heb trouwens voor de volgende dynamo gekozen:(volvoonderdelen.com/Amazon-121/Electrisc...-met-ingebou-603585/) dit is omdat deze een ingebouwde spanningsregelaar heeft en meer ampere wat mogelijk in de toekomst handig kan zijn bi overige installaties zoals bijvoorbeeld audio.

Update 2: Motorisch afstellen
De motor liep zeer slecht stationair en wanneer ik wilde optrekken. Wanneer ik namelijk wilde optrekken zakte het toerental zo ver dat de motor steeds af sloeg. De auto kon uiteindelijk nog wel steeds rijden maar je moest zeer veel extra toeren maken om weg te kunnen rijden. Om dit op te lossen ben ik met de amazon naar Schoonhoven gereden naar een afsteldag van de VKV. Hier werd ik zeer goed en vriendelijk geholpen en na een tijdje liep de amazon weer als een zonnetje. Het uiteindelijke probleem was als eerste dat de amazon maar op 2 a 3 cilinders liep. Dit kwam omdat er 2 bougiekabels omgewisseld zaten wat ik waarschijnlijk zelf per ongeluk verkeerd geïnstalleerd heb. Goede les dus en ik ga de kabels nu duidelijk labelen. Verder liep de motor zeer hoog stationair en het vreemde was dat de stationair regelschroef de gashendel niet haalde dus daar kon ook niet mee worden afgesteld. Na een tijdje zoeken kwamen de deskundige heren er achter dat het kwam omdat de gasklep van mijn carburateur niet goed op zijn as zat. Dit zorgde voor dat de klep continue een klein beetje open stond. Na dit opgelost te hebben moest de carburateur amper afgesteld worden en liep de amazon weer perfect. Al met al liep de motor zo slecht omdat hij verzoop omdat niet alles cilinders liepen en er continue extra lucht en benzine in de cilinder kwam.

Wat nu?:
Het eerste wat op mijn lijst staat is het vervangen van het achterruit rubber. Dit is omdat de achterruit erg lekt wanneer het regent. De chromen sierlijsten heb ik al uit het originele rubber gekregen en gelukkig zonder enige beschadigingen. Het rubber ga ik mogelijk dit weekend vervangen. Omdat de ruit uit de auto moet vroeg ik nog om enige tips voor het verwijderen en installeren van het rubber en de ruit. Voornamelijk voor het voorkomen van een kapotte ruit dus mocht iemand punten hebben waar op gelet moet worden hoor ik het graag. Ik ben het van plan om dit te doen met twee enkele zuignappen om zo de ruit er uit te halen maar ik weet alleen nog niet of dit de juiste manier is en waar de zuignappen te plaatsen dus mocht iemand dit weten hoor ik ook dit graag.

Wat erna?:
Ik ga op 13 April deelnemen aan een classic rally georganiseerd door het Fontys waar tot nu toe ongeveer 22 deelnemende studenten voor zijn aangemeld. Als enige voorbereiding voor de rally moet tot nu toe nog mijn uitlaat worden vastgezet omdat het rubber gescheurd is en daarom bij flinke kuilen en bulten de uitlaat kan afbreken. En ik moet kleine klokje tijdelijk inbouwen voor de tijdmetingen van de rally. Aan de rally doen tot nu toe nog een aantal volvo's mee en dat zijn nog een Amazon uit 1969, een PV544 die als rally wagen is gebouwd en tot slot een 240 en een 244 turbo. De hele rally zal speciaal gefilmd worden is mij verteld dus zodra ik de beelden heb komt deze zeker op het forum.

Alvast bedankt voor alle eventuele reacties en tips.

Teun Mol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.