Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg

Lees meer
15-07-2016 17:51 #161850 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Uiteraard gaan wij niet stilzitten nu de Duett extern staat:


Samen met pa begonnen aan het weer assembleren van de pedalen etc.
Deze puzzle was niet meer origineel en wij proberen er nu weer wat van de maken. Nadeel is ook dat het onderdelenboek (normaal altijd een goed hulp) hierbij niet helemaal duidelijk is (er lijkt daar wel een rubber midden op de doorgaan de as te zitten of zo).
Ook weet ik niet waar de vierkante plaatjes eigenlijk horen te zitten. Kortom wie heeft er duidelijke foto's of instructies?

Ook heb ik bij Frans Boerkamp nog rubbers voor de verlichting, een 4,5j. dichte velg en een ruitenwisser mechanisme opgehaald. En ook bij Erik Cesuk vooras delen etc. Ik heb nu dan ook eindelijk alle bouten compleet hiervoor etc. Het is ook altijd weer goed voor de motivatie om mede sleutelaars te spreken en hun Volvo's te bekijken (ook al had ik erg weinig tijd helaas).

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2016 13:14 - 09-08-2016 13:19 #162376 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Had je (vader) kunnen weten. Ik kan wel een paar foto's meer maken en opsturen.
grt. Fons
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2016 20:19 #162390 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Dank je Fons!
Heb je nog wat foto's van hoe het dikke asje waarop koppeling en rempedaal staan precies in elkaar zit?
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2016 16:50 #162847 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Zelf heb ik de afgelopen maand erg weinig aan de Duett gedaan omdat wij naar Zuid Engeland op vakantie geweest zijn (Cornwall, Devon en New Forest, zeker een aanrader) maar er is toch tussendoor wat werk verricht door de plaatwerker en het voorbereiden van het spuiten.
Met name het inpassen van de deuren was erg veel werk. De combinatie van handbouw en daarna 50 jaar intensief gebruik had wel haar tol geëist. Het zal nooit concours worden maar ik ben erg tevreden met het (tussen) resultaat.
Alle deur naden etc. zijn nu netjes en alles is weer gedemonteerd voor de spuit voorbereiding.









Dat betekend dat het spuit werk nu dichterbij komt.

De kleurcombinatie: Midnachtblau met grijsbeige. Ik weet dat dit neit geleverd is op een P210 maar ik vindt het gewoon het mooiste (en de rest van het gezin ook).
Voorbeeld uit het internet:

(maar dan zonder whitewalls, die vindt ik persoonlijk niet passen).

Onze kinderen (tweeling van 5 jaar) hebben de Duett al een naam gegeven "De blauwe olifant" vanwege zijn mooie rondingen.

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2016 11:54 #162883 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Kleur is met dat wit perfect, en white wall banden breken het donkere gedeelte goed dus persoonlijk zou ik het wel mooi vinden en ook toepassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2017 22:51 - 08-01-2017 17:27 #165991 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Het is al weer een tijd geleden dat ik een update geplaatst heb. Druk, druk met nieuwe baan, gezin enz. Maar tussendoor iedere keer toch nog wat gedaan.
Zo heb ik inmiddels vijf dichte 4,5x15 velgen bij elkaar gezocht (eigenlijk Ama Combi) en deze laten verbreden naar 6x15 d.m.v. zogenaamde donorvelgen waardoor je maar een lasnaad ziet (het binnenbed van de donorvelg is nu het buitenbed van de Volvovelg).
Daarna heb ik ze gesealed aan de binnenkant op de lasnaad zodat ik zeker weet dat ze niet lucht lekken. Zodra het blauw gespoten gaat worden kunnen deze meegespoten worden.



Daarnaast heb ik de imperial opnieuw laten verzinken bij een bevriend bedrijf. De onderdelen glansden daarna zo sterk dat ik ze eerst maar een maand in de tuin gegooid heb ;-).

De strakmaker/spuiter is langzaam verder gekomen (zelf heb ik her en der ook wel voor wat vertraging gezorgd hoor als ik eerlijk ben).
De witte delen zijn allemaal klaar en de witte band rond de ramen is ook klaar. Ook zijn er al een aantal naadjes en randjes blauw gemaakt om straks het definitieve spuitwerk makkelijker te maken.






Vandaag had ik eigenlijk de auto willen ophalen maar vanwege de pekel en gladheid heb ik dat maar even uitgesteld (ondanks dat ie maar 15 Km. verderop staat).
Afspraak is nu dat ik eerst de neus erop zet (en uitlijn) en de deuren erin hang (en goed afhang)inclusief hang en sluitwerk (maar nog zonder klinken).
Daarna wordt het blauwe jasje gespoten en kan het definitieve afbouwen beginnen.

Blijkbaar zijn de werkzaamheden aan "de blauwe olifant" niet onopgemerkt voorbij gegaan aan de family zoals uit mijn suprise van de sint blijkt :-)


Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2017 05:23 #165993 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Zo dat ziet er goed uit Thom, zo begint het toch weer op een hele wagen te lijken. Mooi setje velgen trouwens, 't zet mij weer aan het denken of ik toch ook niet een beetje breder moet gaan, van 4 naar 5J :side: .... de donor velgen heb ik al liggen :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2017 11:41 #165996 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Dat wordt zo wel een heel fraaie auto, Thom! En dat het wat langzaam gaat, nou dat valt wel mee, hoor. Sommige restauraties duren wel 10 jaar of langer, so what!
En Rob: iets bredere velgen zullen jouw cabrio zeker prima staan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2017 22:03 #166059 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Duett gisteravond opgehaald (tussen de buien door ging precies).
Geen bijzondere gebeurtenissen behalve een 940 Estate die op de A67 ter hoogte van Maasbrug Venlo inhaalde en zo zat te kijken (combinatie V70 met Duett op trailer in het donker) dat ie voor mij een heel flinke slinger maakte..
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2017 23:06 - 26-01-2017 23:08 #166297 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 65 Vervolg
Ondanks dat het op dit moment wel erg koud is in de garage toch nog een beetje verder gekomen.


Neusje weer passen samen met de binnenspatborden om 100% zeker te zijn dat alle naden kloppen voor het finale spuitwerk. Net ontdekt dat ik eerst de motorkap scharnieren en veer moet monteren. Op zich geen probleem omdat de neus er toch weer vanaf moet :-).

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.