EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
13-01-2017 22:42 #166108 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Helemaal fantastisch, Lars!!! B)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2017 07:47 #166113 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Heel mooi werk en wat gaaf die socket klep, de handtekening is gezet op een heuze "groene" (94 :) ) combi

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2017 16:46 #166142 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor jullie reacties!

Inmiddels staat de auto weer thuis om daar lekker verder te knutselen.
Zie ook Combi opgehaald en weer thuis



Mocht je eens een (deel) restauratie willen laten uitvoeren kan ik Peter van harte aanbevelen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2017 19:42 #166143 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Mooi werk zeg, erg leuk wat je allemaal zelf doet. Die schermen, NOS spul, maar ook de herproductie, het blijft passen en meten en buigen tot het best mogelijke resultaat, succes !

Groet

Ernest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-01-2017 08:44 #166148 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ziet er goed uit zeg!

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2017 18:43 #166152 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Respect!

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2017 23:16 #166155 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank!

Vraagje ter input voor het maken van een nieuwe kabelboom.
Ik heb spullen besteld bij rdae.nl, ondermeer Draad 1.0 mm2
Daarover schrijft hij

30 koperdraadjes van 0.20mm diameter. Amerikaanse maat 18 gauge. Nominale stroom 16.5A. Diameter met isolatie is 1.9mm.

Technisch gezien moet dat dus voor een groot deel van de bekabeling kunnen, maar de voelen wat dun.
Zeker dunner dan origineel.
Wat zouden jullie doen / wat gebruiken jullie?
- Dikkere draad zodat de buitendiameter gelijk voelt met origineel en dan qua koperdikte overkill is?
- Gewoon deze modernere draden gebruiken (en op sommige plekken natuurlijk wel wat grotere koper oppervlakte).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2017 00:07 #166156 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lars Rengersen schreef : Wat zouden jullie doen / wat gebruiken jullie?

Zal ook een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn, maar ik moet niets hebben van die flinterdunne draadjes... Theoretisch mag die andere optie dan misschien "overkill" zijn, ik zou het zelf echter niet als zodanig willen bestempelen en optisch is het dat al helemaal niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2017 01:53 #166157 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ik ben het met Gert eens lars, ik zou echt de dikkere bedrading gebruiken die dunne zijn veel te kwetsbaar. Ik ben wel benieuwd welke keuze jij gaat maken voor de verbinding, krimp of soldeer? Zelf ben ik me ook al een beetje aan het orienteren. Voor het zichtwerk vind ik deze verbinding met een isolatiehuls het mooiste. De geisoleerde versie hier vind ik totaal niet tijdseigen met de wagen en zou ik dan ook alleen daar gebruiken waar ze uit het zicht zijn. Over soldeer verbinding lopen de meningen wat uit een omdat de draad minder flexibel wordt en sneller kan breken. Voor de auto industrie weet ik het niet maar weet wel dat ze om deze rede in de luchtvaart niet gebruikt mogen worden. In mijn wagen heb ik destijds wel veel herstel verbindingen gesoldeerd en had laatst inderdaad (na 8 jaar) een gebroken oogje bij de dynamo. Dit is natuurlijk wel een plek waar de trilling maximaal is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2017 11:18 #166160 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Goedemorgen!
Dank voor jullie snelle reacties en de bevestiging van mijn gevoel.
Ik ga dan inderdaad gewoon voor de lekkere dikkere draden die qua buitenmaat diameter kloppen met de originele kabelboom.
Qua bevestigingen ga ik voor de ongeïsoleerde kabelschoenen met losse hulsjes met goede krimpgereedschappen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.