EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
02-01-2017 21:57 #165896 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo, ik verklaar het laswerk aan de body voor nu (even) klaar. Vandaag de laatste dingetjes aan de bodem gedaan.



Meer foto's, zie mijn blogpost: Laswerk combi body gereed & ombouw elektrisch inspiratie

Nu komt het daadwerkelijke elektrische ombouw werk wel heel dichtbij. Hopelijk lukt het om binnenkort de CALB cellen te verkopen , dan kan ik verder met mijn overstap naar de Tesla modules.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2017 22:18 #165898 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hola! Dat ziet er weer piekfijn uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2017 00:03 - 03-01-2017 00:05 #165900 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Geweldig Lars, wat een mijlpaal, proficiat. Na al die zoektochten naar een beter alternatief voor het casco heb je hem toch gevonden, je eigen wagen met karakter. 2016 was het casco jaar, 2017 het EV jaar :)
Ik kijk uit naar de volgende update/nieuwsbrief


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-01-2017 14:55 #165902 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Mooi werk! Zal uiteindelijk het beste gevoel geven: je eigen Volvo opgeknapt. Zo weet je toch beter wat je in de handen hebt.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2017 14:37 #165921 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ga je hem nu ook nog laten stralen om zo schoon plaatwerk te krijgen of is het nu een kwestie van schuren, strakmaken en spuiten. Persoonlijk zou ik daar waar je hem kan stralen gaan stralen, grote oppervlakken schuren en alles in epoxy zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2017 15:21 #165924 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Plan is om nu de ombouw naar elektrisch 80% voor te bereiden. Dan weet ik zeker dat ik al het laswerk voor de frames, steuntjes, batterijbakken, etc heb gehad. Ook kan ik dan de overbodige gaten dichtmaken en makkelijk alle nieuwe gaten boren.
Daarna wordt hij helemaal gestraald en gaat hij in de epoxy.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2017 22:39 - 06-01-2017 22:39 #165968 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo, weer een stapje verder en een complicatie erbij. Na de bodem nog even schoongemaakt te hebben (vies klusje met de staalborstel op de haakse slijper) kon de body weer op de mover om het plaatwerk op te bouwen en uit te lijnen.



Dat ging allemaal vrij voorspoedig tot ik bij het rechter voorscherm aankwam. Dat past voor geen meter....



Oh ja, en ook nog wat oud laswerk wat we nog tegenkwamen en ongedaan gemaakt moest worden.

Meer ins en outs en foto's in mijn blogpost Combi opbouwen voor uitlijnen plaatwerk

Wordt vervolgd... zou toch gek zijn als een NOS voorscherm niet de juiste pasvorm heeft?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2017 08:59 #165973 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Wat een narigheid met dat scherm. Vreemd, je had alles toch helemaal uitgepast met plaatwerk toen je het binnenscherm/bovenbalkje verving. Is die onderste punt van het scherm echt niet nog wat naar achter te krijgen, en zit er wellicht nog wat stelmogelijkheid in je deur?? NOS zou toch moeiteloos moeten passen :unsure:... Succes met oplossen van deze complicatie, gaat vast wel weer lukken!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07-01-2017 13:41 #165978 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Het komt wel eens voor dat vervangingsdelen (ook NOS) een lichte afwijking heeft en afgekeurd is voor de fabriek. In de fabriek is tijd geld en moet alles 100% zijn omdat anders de lijn stil kan komen te staan.

Het onderdeel wordt dan wel goed gekeurd als reservedeel, met de gedachte dat er in de garage/ werkplaats wel tijd en gelegenheid is om het onderdeel te tweaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2017 20:15 #165986 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hoi Lars!
Mooi werk joh!
Wat betreft het spatbord kan het ook zijn dat aan het einde van zijn leven de persmal niet zo perfect meer was. Als dan het spatbord in de eeuwige periode van opslag nog een paar keer gevallen is..
Probeer anders even een ander exemplaar (ook al is het roestig) voor de vorm en pasvorm.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.