Xenon verlichting

Lees meer
23-12-2016 13:38 #165740 door Johan Geers
Xenon verlichting is gemaakt door Johan Geers
Beste medeleden, ik heb in mijn amazone Xenon verlichting ingebouwd.
Echter groot licht is niet wat het zijn moet altans niet naar mijn zin.
De Xenon lamp is een dubbele bulb lamp dimlicht 35watt en grootlicht 55watt.
Als ik in de lamp kijk zie ik duidelijk een felle witte lamp bij groot licht.
Volgens mij gooit de reflector waar de grootlicht lamp/bulp onder valt roet in het eten.
Wat gebeurt er als ik die reflector weghaal?
Bij een van de reflectors zat het glas los dus het is voor mij makkelijk te realizeren maar eens weg is voor altijd weg.
Volgens mij creeer ik dan een refletor van het type gloeilamp en kan dit voor Xenon?
Reflectors die er nu inzitten zijn voor halogeen lampen dus het coversiesetje is H4.

Oude gloeilampen wat voor H nummer hadden die? H???? of totaal iets anders.

alvast bedankt voor het meedenken en voor eventuele adviezen

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2016 21:24 #165752 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Xenon verlichting
Er is op diverse fora al veel geschreven over xenon in onze oude auto's. Vele zeggen dit kan niet want de koplamp is gewoon niet gebouwd voor xenon, Dan is het de fitting dan is het de reflector of het glas gooit roet in het eten. En dan heb ik het nog niet over strooilicht. Ik zit ook op het V700 forum en daar is ook veel geschreven over Xenon en dan heb je het over een Volvo 940 waar ook xenon niet lekker in past. Zit wel 45 jaar tussen jou auto en een 940 maar past dus nog steeds niet.

Wat wel steeds meer opkomt en ook steeds goedkoper word zijn led lampen in de koplampunits van onze oldtimers. Voor de 940 zijn ze er al nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2016 22:12 - 23-12-2016 22:15 #165755 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Xenon verlichting
Ik heb het ook in mijn Amazon gehad, gaf een sloot licht nergens problemen mee, alleen de gaten voor de snoerdoorvoer moeten groter voor de stekkers.
Het lichtbeeld was prima, grootlicht leek wel daglicht je zag 10 x meer en ook ver.
Na een jaar begaven ze het sindsdien weer gewoon halo lampjes.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2016 11:16 #165760 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Xenon verlichting
Het gebruik van Xenon-verlichting mag dan prettig zijn voor de gebruiker, maar voor de tegenliggers is het niet zelden een crime vanwege het min of meer verblindende effect, ook bij een correcte afstelling. Dat het in NL met zijn vele regeltjes en overbevolkte wegen is toegestaan, vind ik dan ook onbegrijpelijk. Gebruik in behuizingen die er niet voor bestemd zijn, is al helemaal af te raden, zie ook hier .
In 2014 heb ik mijn Volvo Katterug geruild tegen een Hyundai Coupé V6, waar ook Xenon-verlichting in zat. Op dag één heb ik dat vervangen door H7-lampjes, licht genoeg en voor medeweggebruikers wel zo prettig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2016 18:45 #165768 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Xenon verlichting

Gert Vegter schreef : In 2014 heb ik mijn Volvo Katterug geruild tegen een Hyundai Coupé V6,

Ehhh... :blink: :pinch:

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2016 19:17 #165769 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Xenon verlichting
Nogal een overstap ja! :ohmy: :blink:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2016 19:18 #165770 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Xenon verlichting

Leo Foederer schreef :

Gert Vegter schreef : In 2014 heb ik mijn Volvo Katterug geruild tegen een Hyundai Coupé V6,

Ehhh... :blink: :pinch:

Geen paniek, ik heb nog een Amazon... :)
En zal ook niet de enige zijn die naast de klassieke Volvo nog een modern vehikel heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2016 19:42 #165771 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Xenon verlichting
Oké, oké! :lol:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2016 02:36 #165772 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Xenon verlichting
Wat Gert schrijft is inderdaat waar voor de tegenligger is het een crime.
En dat is ook de reden dat ik ze gemonteerd heb, je kunt hier naar tegenliggers seinen tot je een ons weegt ze trekken er zich niets van aan.
En dat heeft ook weer een reden ze rijden hier met donker getinte ruiten in hun auto daar is de kleur zwart nog licht bij.
En dat gekleurd glas heeft ook weer een reden, kunnen buitenstaanders hun metresse niet zien zitten.
In Nederland mogen donkere ruiten niet maar van een donkere zonnebril wordt niets gezegd beetje raar.

Dan de reflector/behuizing daar heeft Gert ook gelijk in en heb ik nu ook ondervonden ik heb bijna geen groot licht, wat bleek het brandpunt viel in het holle gedeelte in de reflector dit heb ik nu verandert maar moet het nog testen dus foto resulaten moeten jullie nog even op wachten.(kerstmis)

Nog een reden dat ik voor het heldere Xenon licht heb gekozen, hier rijden mensen nogal eens zonder verlichting en met een halogeen verlichtin merk je dit nogal laat dus dat was voor mij ook een reden.
Krijg je hier een dodelijk ongeluk met een arme Filippijn dan ben je als blanke of rijke Fillipijn de klos ook al heb je geen schuld er wordt dan van je verwacht dat je de begrafenis betaald.

Ik probeer altijd overdag te rijden tenminste als ik buiten de stand moet zijn, maar laats moest ik noodgedwongen een rit van 45km in het donker maken heb er twee uur overgedaan je moet hier echt voorzichtig zijn in het donker.
In het centrum van de stad zijn de wegen verlicht.

Maar alles wat julie stellen is waar maar wat zouden jullie doen in mijn geval?

Je wilt die onverlichte fiets/motor/auto toch zien.


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2016 04:55 #165773 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Xenon verlichting
Oh, en deze was ik nog vergeten, als je de Xenon verlichting zelf heb ingebouwd en je auto vliegt in de brand door de Xenon verlichting heb je kans dat de verzekering niet betaald.
Hier staat bij sommige aankopen van Xennon lights niet alle Xenon lights dat inbouwen door een expert moet gebeuren.
Je praat over een onsteekspanning van 20000volt en een bedrijfsspanning van 85 volt.

Ik kan me zo een opstelling van de verzekering wel voorstellen, ik zelf heb hier weining last van maar in Nederland ik zou het even met de verzekering checken voor degene die zo een set hebben ingebouwd.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.