brandstof verlies via tankdop bij nemen rechterboc

Lees meer
05-03-2017 14:56 #167152 door Jaap de Jong
Hallo, ik ben Jaap de Jong en sinds 20-01-2017 in het bezit van een amazon combi en gelijk ook lid geworden.
nu komt er benzine via de dop naar buiten bij het nemen van een rechterbocht, ik heb de dop bekeken zie daar niets aan maar heb geen vergelijkings materiaal (andere dop)
nu las ik in een ouder forum dat er een klep van een opel in de vulhals geplaatst kan worden,
weet iemand van welke opel en hoe te monteren?
alvast bedankt voor jullie reactie,
groet jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2017 18:59 #167160 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic brandstof verlies via tankdop bij nemen rechterboc
Hallo Jaap, allereerst welkom en gefeliciteerd met je aankoop! Loopt de Amazon op alleen benzine of op LPG /. Benzine?
Groeten Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-03-2017 21:34 #167166 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic brandstof verlies via tankdop bij nemen rechterboc
Dag Jaap,
Ik volg dit even mee. Het is blijkbaar een vaak voorkomend probleem bij de combi's. Mijne heeft er ook last van.
Ik heb al combi's gezien die de vuldop hoger geplaatst hebben, waarschijnlijk om deze reden, ik overweeg dat ook te doen.
Als het plaatsen van een of andere klep een oplossing kan zijn moet ik dat misschien ook overwegen.
Overigens is het ook lastig tanken met de opening zo laag, en verdraaid goed opletten wanneer die bijna vol is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-03-2017 21:39 #167167 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic brandstof verlies via tankdop bij nemen rechterboc
Hey Hans, kijk je nog eens in je mail ;)
Sorry Jaap voor het onderbreken van dit onderwerp, back on topic!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2017 09:59 - 06-03-2017 10:00 #167177 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic brandstof verlies via tankdop bij nemen rechterboc
Doordat bijna iedereen de originele Combi-tankdop heeft verwisseld voor een afsluitbare, krijg je dit probleem. Bij heel even zoeken naar het onderwerp via de zoekfunctie krijg je o.a dit draadrje uit 2004:


tip 3, de lekkende combi benzinedop 31 okt 2004 20:00
Net zoals alle Combibezitters had ik een afsluitbare benzinedop gekocht en kwam er achter dat ik in rechtse bochten benzine verloor. Dit is een bekend probleem terwijl de oplossing (achteraf) zo eenvoudig was. Ik heb al een heleboel oplossingen voorbij zien komen waar zelfs oliedrums aan te pas kwamen maar een grote soldeerbout en een druppeltje tin is voldoende.<br>
De afsluitbare dop kun je met twee schroeven uit elkaar halen. Haal het onderste stuk eraf, met de afsluitpalletjes en de rubber ring. Nu kijk je tegen een soort opstaande rand aan.<br>In die rand zitten twee gaatjes geboord, recht tegenover elkaar. Eén zorgt voor de onluchting met het gebied buiten de ring en één zorgt voor ontluchting met het gebied binnen die ring. Als je beide gaatjes dichtmaakt met een druppel tin is je dop voortaan bnzinedicht. Mischien lukt het ook met epoxy o.i.d. maar ik weet niet hoe die op benzine reageert. Zorg er wel voor dat de grote rubber ring in goede conditie is en dat het kleine rubber ringetje rond het slot nog heel is.<br>Sinds ik dit gedaan heb verlies ik geen benzine meer, ik heb nog dezelfde tank benzine als die ik in de grote vakantie in Luxemburg heb getankt, en dat is al lang geleden helaas. En ja, ik rijd af en toe op benzine om mijn syteem werkend te houden.

En: de ontluchting via de dop hoeft niet bij een combi, die heeft een ontluchtingsslangetje in de vulslang omdat de tank bij een combi wat hoger ligt dan bij een sedan......

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2017 11:28 #167180 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic brandstof verlies via tankdop bij nemen rechterboc

Tom Steverink schreef : Doordat bijna iedereen de originele Combi-tankdop heeft verwisseld voor een afsluitbare, krijg je dit probleem. Bij heel even zoeken naar het onderwerp via de zoekfunctie krijg je o.a dit draadrje uit 2004:


tip 3, de lekkende combi benzinedop 31 okt 2004 20:00
Net zoals alle Combibezitters had ik een afsluitbare benzinedop gekocht en kwam er achter dat ik in rechtse bochten benzine verloor. Dit is een bekend probleem terwijl de oplossing (achteraf) zo eenvoudig was. Ik heb al een heleboel oplossingen voorbij zien komen waar zelfs oliedrums aan te pas kwamen maar een grote soldeerbout en een druppeltje tin is voldoende.<br>
De afsluitbare dop kun je met twee schroeven uit elkaar halen. Haal het onderste stuk eraf, met de afsluitpalletjes en de rubber ring. Nu kijk je tegen een soort opstaande rand aan.<br>In die rand zitten twee gaatjes geboord, recht tegenover elkaar. Eén zorgt voor de onluchting met het gebied buiten de ring en één zorgt voor ontluchting met het gebied binnen die ring. Als je beide gaatjes dichtmaakt met een druppel tin is je dop voortaan bnzinedicht. Mischien lukt het ook met epoxy o.i.d. maar ik weet niet hoe die op benzine reageert. Zorg er wel voor dat de grote rubber ring in goede conditie is en dat het kleine rubber ringetje rond het slot nog heel is.<br>Sinds ik dit gedaan heb verlies ik geen benzine meer, ik heb nog dezelfde tank benzine als die ik in de grote vakantie in Luxemburg heb getankt, en dat is al lang geleden helaas. En ja, ik rijd af en toe op benzine om mijn syteem werkend te houden.

En: de ontluchting via de dop hoeft niet bij een combi, die heeft een ontluchtingsslangetje in de vulslang omdat de tank bij een combi wat hoger ligt dan bij een sedan......


Ik heb in mij dop de gaatjes gedicht door er voorzichtig dunne schroefjes in te draaien. Vervolgens de uitstekende delen er af geslepen. Daarnaast idd de kleine ring rond het slotje vervangen door een nieuwe en klaar is kees, nooit meer lekkage gehad.

Je kun natuurlijk ook een orginele combi benzinedop zoeken. Enige tijd geleden lag er een van RVS in de vitrine bij de onderdelenshop in Elshout.

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2017 11:35 #167181 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic brandstof verlies via tankdop bij nemen rechterboc
Maar de originele is niet afsluitbaar en benzine is duur.....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2017 19:57 #167191 door Jaap de Jong
Beantwoord door Jaap de Jong in topic brandstof verlies via tankdop bij nemen rechterboc
goedenavond allemaal,

vriendelijk dank voor jullie reacties en tips.

ik ga het advies van Tom uitvoeren, de weg van de eenvoud super bedankt.
en ik laat TZT natuurlijk weten of het gelukt is, na de nodige test kilometers (bochten) natuurlijk.
nogmaals bedankt!
@ Hans, de Amazon loopt op zowel LPG als benzine
Groet Jaap.



groet Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2017 08:27 #167205 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic brandstof verlies via tankdop bij nemen rechterboc
Gefeliciteerd, Jaap! heb je een taxatie?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2017 13:41 #167474 door Jaap de Jong
Beantwoord door Jaap de Jong in topic brandstof verlies via tankdop bij nemen rechterboc
bedankt Rob,

nee (nog) geen taxatie,
heb je nog tips want ik wil hem wel volledig casco gaan verzekeren.

groet Jaap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.