kofferbak details

  • Frank van de Luijtgaarden
  • Frank van de Luijtgaarden's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
12-01-2017 17:09 - 12-01-2017 17:10 #166067 door Frank van de Luijtgaarden
kofferbak details is gemaakt door Frank van de Luijtgaarden
Sinds 1 1/2 jaar ben ik in het trots bezit van een Amazon uit 66 en enthousiast aan het opknappen.

De buitenzijde zag/ziet er mooi uit. Deze is een jaar of 5 geleden overgespoten geweest. Aan de binnenzijde was weinig gebeurd. Na demontage van het zitgedeelte, de bodem gerestaureerd en de beruchte dwars balkjes aan de voorzijde vervangen. De bodem van de kofferbak was slecht. Intussen is het slechtste gedeelte (de rechterzijde) opgeknapt. Hierbij destijds gestart met de bestaande (slechte) reparaties weg te halen en deze op te knappen. Intussen 1 1/2 jaar verder en verwacht nog wel even bezig te zijn.

Intussen wel een paar vraagjes over de kofferbak (ik probeer zo origineel mogelijk te herstellen).

- waar dient het spanbandje voor en hoe wordt dit vastgemaakt



- zijn de bevestigingspunten op de twee andere foto's origineel (parker gaatjes en doorvoering)





- zit er in de reservewiel bak een gat in het diepste gedeelte of is deze origineel niet aanwezig.

Wie kan me verder helpen.

gr. Frank.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2017 22:51 - 12-01-2017 22:53 #166081 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic kofferbak details
Dat is een montage strip, weet even niet wat er mee bevestigd werd.
Origineel zitten er ook twee op de bodem, links naast de reservewielbak, met een haakje er tegenover,daar mee kan de krik en gereedschap setje worden bevestigt.
Je ziet bijna geen Amazon meer die dat nog heeft
Er zit ook een haakje midden op de binnenrand van de reservewiel bak en daar kan de spanband aan worden bevestigd die het reservewiel vast klemt, tweede haakje zit aan de binnenrand van het achterscherm.

Ik zou gewoon een gat maken in de reservewielbak, beste manier om roestvorming te vermijden, tegenwoordig wordt het gat gebruikt voor de ontluchting van de LPG tank

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2017 23:02 #166082 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic kofferbak details
Als je in het B18 onderdelenboek kijkt, zie je op blz. 306, nummers 29 en 30 die voor op de bodem, en 26 en 27 voor de riem welke het reservewiel vastsnoert.
Merkwaardig genoeg zie ik niet de op het linker binnen scherm. B20 ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank van de Luijtgaarden
  • Frank van de Luijtgaarden's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
12-01-2017 23:22 - 12-01-2017 23:38 #166083 door Frank van de Luijtgaarden
Beantwoord door Frank van de Luijtgaarden in topic kofferbak details
in onderdelen boek P130 P220 groep 8A blz 43 staan de bandjes voor het reserve wiel aangegeven en nog twee andere bandjes( 16 en 17)[img][/img]

Deze worden omschreven als rubber bandje boven en beneden (beneden zal voor de krik zijn). bovenste voor.....
In de webshop staat als omschrijving voor beide krikriem, resp. lang en kort.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank van de Luijtgaarden
  • Frank van de Luijtgaarden's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
14-01-2017 17:37 #166120 door Frank van de Luijtgaarden
Beantwoord door Frank van de Luijtgaarden in topic kofferbak details
Dit plaatje op internet gevonden. Is blijkbaar toch voor het vastzetten van de krik.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2017 21:07 #166359 door Jeroen Knobben
Beantwoord door Jeroen Knobben in topic kofferbak details
Hey Frank,

Misschien heb je hier wat aan. Een kale kofferbak. Het gat in de reservewielbak hoort daar. Bij mij zat er ook een rubber in die het geheel mooi afwerkte.
Ik zie wel dat bij jou de klembandjes op een andere plek zitten, maar ik kan meer foto's maken als je dat wil. De rotte plekken zijn bijna weg bij mij, maar het geheel is wel orgineel. Het gaat hier om een '65, kan zijn dat het iets anders is aangezien dat een overgangsjaar was voor veel delen. Wat al gezegt is, is dat de twee punten voor het gereedschapssetje en krik zijn. De klem aan de rechterkant van je wielbak gaat om je reservewiel heen en wordt bevestigd aan de bovenrand van je kofferbak, net onder het afdichtingsrubber.

Groet Jeroen

Amazon '65
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.